Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z EGR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z EGR
Autor Wiadomość
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 21:23   [R75] Problem z EGR
Typ: CDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Panowie Szlachta!
Mam problem z prawidłowym działaniem zaworu EGR, przynajmniej tak mi się wydaje.
Wszystko zaczęło się od tego że użyczyłem swój elektrozawór sterujący EGR'em innej osobie ( do BMW e39 525 tds). Elektorzawór powrócił i zaczęły się problemy. Kompletny brak mocy. Wymieniłem wężyki od elektrozaworu ( były już sparciałe), przy okazji elektrozawór powrócił na swoje miejsce ( leżał na rozruszniku). Problem minał, jak się okazuje do czasu. Po paru dniach występował sporadyczny brak mocy, zazwyczaj pod czas pierwszych 100 metrów, potem wszystko wracało do normy, moc był, autko się rozpędzało jak dawniej. Aż przyszedł czas że jazda po prostej stał się męczarnią. Dwójka i gaz w podłogę a to jechać nie chce.
Sprawdziłem co mogłem, Inpa nie wykazuje błędów, EGR przeczyszczony. Pomogło dopiero odłączenie wężyka od podciśnienia z zaworu EGR. Moc wróciła.
Teraz pytanie, w czym jest problem ?
mam kilka pomysłów :
a) wymienione wężyki są innej długości niż oryginalne, ale czy to ma znaczenie ? Jeśli tak to jakiej długości powinny być ?
b) sam elektrozawór uległ uszkodzeniu, otwiera EGR,a ale go nie zamyka.
c) EGR jet uszkodzony, ale co tam się może uszkodzić? Powtarzam, EGR wyczyszczony, można go "ustnie" otworzyć.
d) nieszczelność w układzie dolotowym ( żeby zamontować elektrozawór ściągałem kolektor dolotowy, uszczelki pozostały stare. Chyba żę gdzieś po drodze ( ostatnio jeżdżę bez dolnej osłony silnika, Intercooler ? ) ?

A może co innego ?

Z całym szacunkiem, ale porada Zaślepić wywalić EGR, nie będzie mnie satysfakcjonowała, nie chodzi o to żeby coś wywalić tylko żeby naprawić.

Pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 12, 2014 21:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 23:12   

Kiedy zaślepienie bądź wyłączenie mapą zaworu jest tylko z korzyścią dla silnika ;)
Jak nie masz pewności czy Twój zawór jest okej, to może kup sobie na allegro inny.
To niewielki koszt a wyeliminujesz serce problemu. Długość wężyków chyba nie ma znaczenia. Ja mam różnej długości powymieniane i jest okej.

Jeśli jednak INPA uważa, że nie ma błędów, to elektronicznie jest to sprawne.
Na pewno dobrze wszystko poskręcałeś?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 11:26   

W tym przypadku najlepszym wyjściem jest odpiąć od EGR ten cienki wężyk podciśnienia i go normalnie zaślepić bo w przeciwnym razie mogą być problemy z hamulcami. Sprawny i działający EGR to ponoć powolna śmierć silnika, tak wyczytałem w sieci.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 14:11   

egr jest uszkodzony jesli sam sie nie domyka. Stad twoje problemy - zamiast na powietrzu silnik pracuje na spalinach
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 16:07   

MaReK napisał/a:
Na pewno dobrze wszystko poskręcałeś?

Na pewno, brak przedmuchów powietrza czy spalin.

dawidd napisał/a:
egr jest uszkodzony jesli sam sie nie domyka

Może i masz rację... ale otwieranie reczne działa, a zamyka się potem sam.No chyba że w tym problem.

MaReK napisał/a:
Kiedy zaślepienie bądź wyłączenie mapą zaworu jest tylko z korzyścią dla silnika ;)

janio napisał/a:
W tym przypadku najlepszym wyjściem jest odpiąć od EGR ten cienki wężyk podciśnienia i go normalnie zaślepić bo w przeciwnym razie mogą być problemy z hamulcami. Sprawny i działający EGR to ponoć powolna śmierć silnika, tak wyczytałem w sieci.


To wiem, ale istotą naprawy jest doprowadzenie do stanu sprzed awarii a nie wyeliminowanie urządzenia powodującego problemy.

Tak czy owak, zakupię chyba jakiś używany i zobaczę co będzie.

Dzieki za rady.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 13, 2014 16:58   

marcin.misek, ja mam używkę EGR na sprzedaż. wyciągnięta z mojego RRR. Jak coś to Pisz na PW.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sie 13, 2014 17:03   

jesli otwieranie dziala "ustami" jak napisales to otwieranie tez jest uszkodzone. Grzybek ma dość mocna sprezyne (ktora pewnie u ciebie pękła) i otwiera sie ciśnieniem spalin i podcisnieniem z pompy.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Comrade 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 6



Wysłany: Nie Sie 24, 2014 07:37   

Ja mam zaślepiony od ponad 2 lat - silnik hula i nic mu się nie dzieje.
Chcesz dłużej pojeździć - to zaślep EGR - najlepiej starą złotówką z PRLu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] problem 1.8T
sn333k Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Gru 27, 2012 20:40
sn333k
Brak nowych postów [75] Problem z ABS
marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Wrz 25, 2013 08:00
marsjaningn
Brak nowych postów [R75] problem z ABS
curaasan Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Gru 09, 2018 11:10
SeniorA
Brak nowych postów [R75] bcu problem
Dlugowlosy Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Maj 01, 2017 10:19
Dlugowlosy
Brak nowych postów [R75] Problem z ABS
Spider1801 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Kwi 08, 2013 07:56
mecho



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink