Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z alternatorem / komputerem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z alternatorem / komputerem?
Autor Wiadomość
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 10, 2013 20:10   [R75] Problem z alternatorem / komputerem?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Hej.

Szukałem ale nic nie znalazłem. Mam bardzo dziwny problem. Gdy samochód postoi dość długo na zimnie i go odpalam przez jakiś czas (2-3 minuty) świeci mi się brak ładowania. Co ciekawe nie świeci się cały czas ale jak nacisnę gaz lub w trakcie jazdy jak przyspieszam. Gdy puszczę gaz i samochód się spokojnie toczy - lampka ładowania gaśnie. I tak jest przez jakieś 2 minuty. Później nie ma śladu po braku ładowania. Nie dzieję się tez tak za każdym razem - tylko czasami i może to śmieszne, ale mam wrażenie, że tylko gdy samochód stoi dłużej poza garażem.

Sprawdzałem ładowanie bo myślałem, że to problem z alternatorem. Ładowanie jest wręcz wzorcowe 14,5V. Przy włączeniu wszystkich pożeraczy energii też wszystko ok.

Czy któryś z kolegów domyśla się o co może chodzić? Już miałem wymieniać alternator, ale nie wiem czy to jego wina. A może komputer już wariuje?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 10, 2013 20:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Wto Gru 10, 2013 20:26   

na 90% to wirnik alternatora już klęka, miałem to samo, jeszcze tydzień pojeździłem z mrugającą kontrolką.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Gru 11, 2013 10:53   

moga byc winne szczotki w alternatorze
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
solkim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Warszawa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 14, 2013 18:37   

ale ładowanie jest wzorcowe
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Gru 15, 2013 21:54   

Wyjmij alternator w całości i oddaj do naprawy.
Albo wyjęcie zleć mechanikowi bo nie jest łatwo.
 
 
 
ripek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 44



Wysłany: Pon Gru 16, 2013 11:40   

Znam ten problem.
Jeszcze jak zalapie to laduje prawidlowo ale miedzy komutatorem a szczotkami ogien sie sypie.
Powinienes jak najszybciej zregenerowac alternator bo jak dluzej poczekasz to moze ci caly sczotkotrzymacz , komutator i plastikowe gniazdo lozyska stopic.
A wtedy moze byc drogo.
Gdzies na forum widzialem temat z linkiem do sklepu a tam mieli tanio komutator i szczotki.
Spokojnie dasz rade samemu to zrobic.
Stary komutator przecinasz , odlutowujesz dwa kable i sciagasz .
Nowy nabijasz na walek i lutujesz dwa kable.
Wazne zeby przed zdjeciem sprawdzic ktory kabel idzie na ktory pierscien komutatora i tego nie pomylic bo pojdzie plus na mase.
Sczotki od tylu sa lutowane , wystarczy lutownica rozgrzac i kabelek sam wyskoczy.
Czyscisz otworki z cyny, wprowadzasz nowe szczotki i lutujesz.
Skladasz alternator i sie hahasz ze tak tanio i dziala.
Warto sprawdzic tez luzy na lozyskach i ewentualnie czy nie halasuja bo drugi raz wyciagac napewno jusz nie bedzesz chcial.
Ja robilem calosc samemu i szczotki komutator i lozyska kosztowaly mnie 30 euraskow. (cena w niemczech) w Polsce napewno taniej bedzie.
Uwaga lozyska do alternatorow sa specjalne , wysokoobrotowe z luzem.
Zwykle sie rozleca albo w moment zatra.
 
 
sawian 



Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 12



Wysłany: Pią Sie 15, 2014 20:29   

solkim i jak rozwiązałes problem?
Mam podobne objawy i nie wiem za co się zabrać
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 17, 2014 23:38   

Bierz się za alternator ;) To na 95% jego wina. Też miałem takie objawy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z alternatorem
grota10 Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Kwi 02, 2013 14:52
yoonior
Brak nowych postów [R75 2.0 CDTI] Problem z alternatorem i paskiem
browarek005 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Lis 03, 2017 16:12
marcin.misek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Problem z alternatorem + siłownik? szyby kierowcy
Bonawentura Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Sty 11, 2013 15:05
apples
Brak nowych postów [R75] Problem z komputerem.
mirmus28 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Wrz 23, 2011 08:46
21matys
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75 '00] Problem z komputerem i klimą
Sczrajder Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Mar 17, 2013 12:03
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink