Wysłany: Nie Sie 17, 2014 12:24 [R214SI+LPG] Duże spalanie
Typ: Si Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam mam problem ze zbyt wielkim moim zdaniem spalaniem w moim autku . Lpg 13-14 litrów a benzyny 10 w sumie nie wiem nawet ile powinien palić ale myśle że takie spalanie jest za duże .Zgazem nie ma problemu niedawno wymieniane wtryski na kompie nic nie wykazało sonda i reduktor ok .No i w sumie nie wiem w czym może być przyczyna ktoś miał podobny problem ? Jeszcze jadna sprawa która może pomóc ciężkoi odpalić na benzynie na ciepłym silniku na gazie ok i czasami kopci na biało ale sprawdzany pod kątem przedostawania się płynu chłodzącego do układu spalania i niby ok
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Sie 19, 2014 22:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 17, 2014 12:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
był regulowany i niby wszystko ok w sumie pan co to regulował mówił żeby wymienić reduktor na półsekwencyjny bo na tym co mam można ustawić najmniejsze ciśnienie 1,2 bara a on mówił że u mnie trzeba 0,9 to i do innego pojechałem i powiedział że gaz jest ok sprawdzał też spaliny i ok więc jeżeli to nie wina instalacji gazowej to w czym szukać przyczyny ?A może ktoś da namiar na dobrego mechanika w Łodzi od roverków .
Moim zdaniem to raczej nie jest problem z gazem, a z jakąś sondą, która podaje złe odczyty.
U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.
Szukanie przyczyn zacząłbym od szczegółowego sprawdzenia danych z komputera. Niestety nie wiem kto w Łodzi dysponuje czymś takim i ma wiedzę jak to wszystko poprawnie odczytać. Ale chętnie się dowiem, bo sam obecnie mieszkam w Łodzi.
U mnie w 1.8 ciężko mi przekroczyć 10 litrów benzyny, nawet przy jeździe tylko po mieście na włączonej klimie.
Mniejszy silnik = trzeba mocniej deptać
U mnie pali 10-11 litrów gazu, z tym że jeżdżę tylko po mieście, krótkie trasy i muszę być u celu szybko. Ja osobiście jestem zadowolony ze spalania - takie zakładałem przy zakupie, ale skoro mówicie, że może być mniej to chętnie będę śledził ten temat
Przy takim stylu jazdy a przede wszystkim na krótkich dystansach z tzw. zimnym startem, spalanie w granicach 10-11 litrów jest w normie.
Nie zejdziesz niżej a jeśli się uda to tylko przez zubożenie mieszanki LPG co niekorzystnie odbije się na silniku a samochód będzie muł.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Rzeczywiste spalanie od tego, ktore sobie wyliczamy też sie może różnić np w zależnośc od rozmiaru opon(i nie chodzi tu o to że, na szerszej oponie więcej pali). Jeden jeździ na 185/60/14 a drugi na 185/60/15, oba rozmiary będą pasować do 214, ale różnica w kilometrach na liczniku będzie wynosiła kilkanaście procent, i tak samo przeniesie sie to na spalanie.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
spalanie w graniach 10 litrów gazu by mnie zadowalało u mnie pali 13 13,5 przy ekonomicznej jeździe jak daje mu w palnik potrafi i 15 spalić zaczne od zbadania czujników tylko musze w łodzi znaleźć warsztat w którym mnie podłączą pod komputer może coś wyskoczy
sprawdziłem i jest w normie ale znalazłem warsztat i podpieli mi go na komputer i jest padnięty czujnik temperatury ale nie od wody tylko od komputera więc chyba po wymianie spalanie bedzie w normie no zobaczymy może uda mi się go jutro gdzieśkupić to po wymianie i wyjeżdżeniu następnych kilometrów dam znać pozdrawiam i dziękuje wszystkim za informacje
czujnik wymieniony teraz tylko spalić 10 litrów gazu i się okaże czy to tylko czujnik
[ Dodano: Czw Sie 28, 2014 07:50 ]
a czy po wymianie czujnika temperatury musze jechać jeszcze raz na komputer żeby skasować błąd ? czy można skasować jakoś samemu ?
kurcze to już nie wiem bo czujnik wymieniony a po 40 km rezerwa gazu się włączyła czyli tak jak przed wymienieniem jedyna różnica jest taka że "czuć" więcej mocy
Nie patrz na to. Ja mam ustawioną rezerwę przy 50 kilometrach do końca gazu a często włącza się dużo dużo wcześniej i tak na tej rezerwie potrafi ponad sto przejechać. Gaz jest bezwładny a jego ciśnienie zależy od temperatury.
Dobrze że wymieniłeś ten czujnik bo ma on duży wpływ na skład mieszanki.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum