Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam zastanawiam sie nad swapem z 1.8 16v 120km na 1.8 turbo roverowskie , czy wymaga to duzych przerobek ? jesli tak to jakich ? czy blok seryjny ma dziure na olejenie turbiny? czy mozna przerobic wlasnie serie wsadzajac graty z 1.8 t? prosze o pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 03, 2014 22:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
byyyyło inne korby, tłoki z wersji 160, zmieniony ECU na taki jak w modelu 75/ZT. Generalnie własnie ECU to spory problem, najłatwiej dać kompa od 120/160 + świnia i strojenie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No łatwiej by było os razu cały silnik dać
Wystarczy w sumie komp z 75 tylko mapę Zmienić żeby nie była na dwumase i tyle. Teoretyczne wystarczy z 1.8 mapy dodać do tego z 75 lub porównać w tedy żadnych świnek nie trzeba.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
nie rozumiem czyli mam kompa od 1.8 turbo do swojego wolnossacego dac ? jaki to sens? mi chodzi o to zeby ten samochod byl duzo bardziej elastyczny , zeby moc ocsylowała w okolicy 180km... silnik 1.8 vvc 160km jest praktycznie nie do kupienia (allegro) , 1.8 turbo z 75 da rade trafic ale wlasnie nie wiem do konca jak to rozwiazac, nikt w polsce nie uturbial mgf-a?
Przecież pisze jak wół, że łatwiej całe 1,8t kupić. Tylko:
a) chłodzenie
b) elektronika
Moim zdaniem bez konkretnej poprawy chłodzenia komory silnika szybko złapiesz HGF + inne fakapy. Elektronika - najłatwiej ecu z 160 + świnia, bo nie założysz ECU z 1,8t - inne czujniki położenia wału (inne skrzynie w 75/zt i f/tf).
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 19:04
A po co mu sterownik ze 160tki skoro nie ma zmiennych faz... silnik będzie pracował non stop w trybie awaryjnym. Potrzebny jest komp 1.8 z automatem (wykorzystanie dodatkowego scalaka na płytce do sterowania doładowaniem).
A oznaczenie silnika Turbo to 18K4G, 18K4K to VVC.
Fabryczny blok w Turbo ma spływ oleju w pokrywie łożysk głównych (tzn. dolna połówka bloku). Nadlew pod spływ jest w każdym silniku po 2003 roku - unifikacja. Z kolei zasilanie olejem turbiny jest wzięte z podstawki filtra oleju.
Kolego MultecFSO, co do komputera to wszystko jest tak jak mówisz tylko jest jeden problem. Kto taką operacje jest w stanie wykonać. Wszyscy wiemy że chodzi tu o zandf i prowadzi on monopol na remap MEMS 3. Cena też jest odpowiednia. Za mniej więcej połowę ceny remapu można dostać coś typu piggyback i dlatego pozornie wydaje się ona kusząca.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum