Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jak wyjąć zegary?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jak wyjąć zegary?
Autor Wiadomość
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 11:22   [R75] Jak wyjąć zegary?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam.
Jak w temacie. Od rana próbuję wyciągnąć zegary wg instrukcji z workshopu z angielskiej strony ale coś mi cały czas je trzyma z lewej strony na dole. Próbowałem równomiernie, pod kątem, podważać od dołu i nic - prawa strona się rusza a z lewej na dole ani drgną. Czy ma ktoś jakiś patent na ich wyciągnięcie lub bardziej szczegółowo mógłby napisać jak to zrobić?
Pozdrawiam

P.S. Ew. co należy zdjąć żeby się do nich jakoś dostać "od tylu"?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 04, 2014 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 12:38   

Oj tam. Nie rób śmietnika takimi tematami :P
Wyjmiesz. Zobacz czy z lewej strony, tej która nie chce wyjść zegar nie opiera się o drewnopodobną ramkę. Możesz użyć trochę siły - nic się nie stanie. Tam nie ma co go trzymać, może na skraju lewej i prawej strony występować taśma klejąca.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 12:47   

Do ramki to jest daleko :-) Gdzieś na dole jest zaczepiony. A te zaczepy z tyłu na dole? Mogą one go trzymać?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 04, 2014 12:48   

Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę. Cofaj zegary max i wypychaj od dołu do przodu ,unosząc do góry, tak jak byś chciał je obrócić .Na dole zegary mają dwa zaczepy w osi wskazówek obrotomierza i prędkościomierza , są ciesno spasowane i one trzymają
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:11   

SeniorA napisał/a:
Radzę odkręcić osłonę deski tą od spodu żeby włożyć tam rękę.

O jakiej osłonie piszesz?

Pierwsze wyjęcie zegarów zawsze stanowi problem, ale wystarczy je "rozruszać" lewo/prawo i wyjdą. Nigdy nic mi nie haczyło, a trochę się już ich nawyjmowałem ;) Może to kwestia szczęścia ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:16   

Pewnie chodzi o ta osłonę pod kolumną kierownicy nad pedałami. Poszarpę jeszcze trochę te zegary, jak nie pójdą to zdejmę osłonę jak radzi SeniorA. Idę działać :-)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:23   

Osłonę nad pedałami? Nie wiem czy wystarczy ręki żeby tam sięgnąć ;)
Może chodzi o osłonę nad zegarami (tzw. daszek), ale to trzeba zdjąć, żeby w ogóle wyjąć zegary, bo jest tam śruba ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:35   

MaReK napisał/a:
Osłonę nad pedałami?
tak , tą . Oczywiscie można wyszarpywać tylko jak sie wie jak te zaczepy wyglądają ( to są takie leżące V ). Bez problemu wychodzą jak są urwane zaczepy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 13:50   

Metoda SeniorA zdała egzamin, choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy ;-) Faktycznie trzymał się na lewym zaczepie - szarpanie nic by nie dało, najwyżej bym urwał zaczep...
Teraz tylko rozepnę kostki i zegary uwolnione :-)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 04, 2014 14:01   

pineska, przed włożeniem radzę posmarować zaczepy np. WD 40 , nastepnym razem wyjdą łatwiej, bez sciagania osłony i wyszarpywania .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Paź 04, 2014 14:44   

SeniorA napisał/a:
Bez problemu wychodzą jak są urwane zaczepy.

Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?

Jeśli tak to, trzeba naprawdę użyć wielkiej mocy i się znęcać nad tymi zegarami, żeby je złamać ;) Osobiście nie spotkałem się z takimi zegarami jeszcze. Natomiast wyjęte raz zegary zawsze później łatwiej wyjąć. Z moich doświadczeń wynika, że najmocniej trzymają się po bokach w najwęższym punkcie elipsy. Być może sukcesem jest odpowiedni chwyt, bo owe zaczepy nigdy nie stanowiły problemu, a zawsze zostawały na swoim miejscu :)

pineska napisał/a:
choć jeszcze dodatkowo musiałem zdjąć osłonę kolumny kierownicy ;-)

Dobrze, że nie musiałeś całej dechy targać ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Paź 04, 2014 15:39   

MaReK napisał/a:
Piszemy o tych zaczepach, które zaznaczyłem poniżej?
tak. Owners Workshop Manual przestrzega przed możliwością ich uszkodzenia ( ja widziałem ):
" however , it is a tight fit, and there is a plastic clip on each lower corner which can easily break if care is not taken ".
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r75] jak wyjąć klamkę
galo1993 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Wrz 11, 2018 10:30
tommasino
Brak nowych postów [r75]Jak wyjąć pompę abs
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Mar 24, 2015 15:09
sebol11
Brak nowych postów [R75] Wtryskiwacz - jak wyjąć
jacek82 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 03, 2009 15:13
Rowan
Brak nowych postów [R75] Parownik klimy czy da się wyjąc
sknerko Rover serii 75, MG ZT 14 Pon Kwi 16, 2018 21:06
longer86
Brak nowych postów [r75]Jak wyjąć rozrusznik w 2.0v6 automat
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 31, 2014 08:34
sebol11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink