Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] "woda" w misce - koniec silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] "woda" w misce - koniec silnika?
Autor Wiadomość
Hetmann 



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 91
Skąd: z polski



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 06:48   [75] "woda" w misce - koniec silnika?
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam
Objawy są takie, że na zimnym silniku (na postoju) płyn chłodniczy znika z układu chłodzenia a pojawia sie w misce olejowej. Dzieje sie to dość szybko, bo po dolaniu na max po 4-5 godzinach znika ze 100-150 ml. Oczywiście jak wygląda olej kazdy chyba potrafi sobie wyobrazić.
Diagnostyka: Nie ma żadnych przedmuchów na uszczelce- w układzie chłodzenia nie ma spalin. Z tłumika nic nie dymi. Po odłączeniu chłodzenia sprężarki i zaślepieniu płyn nadal teleportuje sie do miski (więc nie dzieje się to w sprężarce)
Samochód jeździe (oczywiście nie jeżdżę) zupełnie normalnie...
Na zewnątrz nie ma absolutnie żadnych wycieków.

Czy jedyna przyczyna może być pęknięty blok silnika?
_________________
Profil nie istnieje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 07, 2014 06:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 08:27   

Pęknięta głowica w okolicy zaworów wydechowych
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 10:20   

Uszczelka pod głowicą do wymiany. Wcale nie musi byc nic popękane.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Hetmann 



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 91
Skąd: z polski



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 13:34   

nie musi.... ale trzeba wszystko sprawdzić zeby uszczelki na darmo nie wymieniać.
Sknerko - a czy nie byłoby wtedy żadnych wycieków na zewnątrz? i spalin w układzie chłodzenia??
_________________
Profil nie istnieje
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 14:09   

Nie koniecznie. Jeśli tylko płyn poszedł do oleju, to spalin nie będzie w układzie chłodzenia. Może też ciec osadzenie tulej cylindra.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Paź 07, 2014 14:44   

Hetmann napisał/a:
nie musi.... ale trzeba wszystko sprawdzić zeby uszczelki na darmo nie wymieniać.

I tak trzeba rozebrać i tak. Głowicę na planowaniu Ci sprawdzą czy szczelna, z blokiem gorzej, ale bloki tak często nie pękają, wystarczy dobrze obejrzeć.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Hetmann 



Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 91
Skąd: z polski



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 08:56   

na razie wszystko wskazuje ze blok szczelny. wyniki głowicy dzisiaj...
ale pytanie...czy te tuleje cylindrów powinny wystawać ponad gładź bloku??
_________________
Profil nie istnieje
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Paź 09, 2014 10:40   

Hetmann napisał/a:
ale pytanie...czy te tuleje cylindrów powinny wystawać ponad gładź bloku??


Powinny ok 1 mm.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Wymiana poduszki górnej "gruszki" silnika
maras62 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Maj 25, 2023 22:11
maras62
Brak nowych postów [R75] "warczenie"z prawej strony silnika
Daro0 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Lut 12, 2015 20:48
Daro0
Brak nowych postów [R75] Co o aucie "wie" komputer/sterownik silnika?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 24 Sro Lip 24, 2013 12:05
MaReK
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 18:25
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink