Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
mam szybkie pytanie. Padł mi rozrusznik, auto stoi w warsztacie. Winne są szczotki, po puknięciu kluczem w obudowę auto odpala. Mechanik twierdzi, że przyczyną pośrednią tego był sparciały przewód do rozrusznika - pytam się od czego sparciały, a no od oleju, i to silnikowego. Używany przewód kosztuje 100 zł, ponoć nowe nie są dostępne.
Pytanie, czy przewodu nie można zastąpić obojętnie jakim byleby miał podobną średnicę? Czy przewód może sparcieć od oleju? Dziwne, bo oleju ubytków nie stwierdziłem.
Gdzie w silniku V6 2.0 jest rozrusznik?
Pozdrawiam
adibeat
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 10, 2014 14:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Paź 10, 2014 18:23
adibeat napisał/a:
Mechanik twierdzi, że przyczyną pośrednią tego był sparciały przewód do rozrusznika - pytam się od czego sparciały, a no od oleju,
jedź do elektryka albo elektromechanika , przewód jest raczej przegrzany ( żyła i izolacja ) a nie sparciały od oleju.Przegrzany bo był duży opór przejścia i przewód mógł się grzać . Rozrusznik jest na łączeniu bloku i skrzyni biegów , przewody nie mają kontaktu z olejem , chyba , że silnik był nim zalany ale izolacja ich jest olejoodporna.
adibeat napisał/a:
czy przewodu nie można zastąpić obojętnie jakim byleby miał podobną średnicę?
można . np. przewodem samochodowym jednożyłowym niskiego napięcia o izolacji polwinitowej wzmocnionej ( symbol LgYd-S ) o przekroju znamionowym co najmniej 25 mm2 , ale zalecam 35 mm2 ( ma srednicę z izolacją ~`12 mm), 25 mm2 ma średnicę 10 mm. Drugi przewód do rozrusznika ma być 4 mm2 (śr. zew. 4.5 mm ),ale nie o ten chyba chodzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum