Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Ostatnio zakupiłem fajną 25 i mam kilka problemów z elektryką.
1.brak zasilania świateł mijania -bezpiecznik dobry
2.brak oświetlenia bagażnika -żarówka dobra
3.Wskazówka poziomu paliwa cały czas na full
4.brak opcji trip na liczniku (podejrzewam że ktoś dłubał )
Ściągnąłem schematy z jakiejś strony: https://www.scribd.com/fu...iew_mode=scroll
ale są nie czytelne.Może ktoś ma taki schemat bardziej czytelny?
poproszę na : krawczykdario@interia.pl
[ Dodano: Czw Lis 06, 2014 19:21 ]
Proszę o poradę
znalazłem jakieś wolne kable przy prawej lampie ,wychodzą z wiązki dwie małe wiązki (jedna do regulacji reflektorów a druga do światła prawego ) zaraz za nimi wychodzi wiązka czterech kabli które wyglądają jakby były urwane ale drugiego końca nie zlokalizowałem.Na pewno nie są to kable zasilające pompki spryskiwaczy czy kierunku lub halogenu bo te są na miejscu.
Może ktoś sprawdzić gdzie one wędrują.
Mam wyjętą lampę więc zrobiłem zdjęcie.
[/scroll]
Ostatnio zmieniony przez kkdarch Czw Lis 06, 2014 06:31, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 06, 2014 19:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ad 1-2 sprawdź wiązkę tylnej klapy i masy.
ad3-4. skoro ktoś dłubał, to raczej nic mądrego na odległość się nie poradzi.
Bardziej czytelnych schematów nie znajdziesz, bo to są normalne schematy elektryczne i nie ma w nich nic nieczytelnego. Możesz sobie pobrać RAVE i tam dodatkowo masz opis i lokalizację wtyczek.
Co do wtyczki to pewnie wystarczy posiedzieć w schematach, chyba że ktoś wie...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
ad 1-2 sprawsięwiązkę tylnej klapy i masy.
ad3-4. skoro ktoś dłubał, to raczej nic mądrego na odległość się nie poradzi.
Bardziej czytelnych schematów nie znajdziesz, bo to są normalne schematy elektryczne i nie ma w nich nic nieczytelnego. Możesz sobie pobrać RAVE i tam dodatkowo masz opis i lokalizację wtyczek.
Co do wtyczki to pewnie wystarczy posiedzieć w schematach, chyba że ktoś wie...
Mi chodzi o to że opisy są wyraźne(rozmywają się ) ,sam schemat ok .
Po przemyśleniach wydaje mi sie że tampowinien być przekaźnik świateł mijania .
Postojowe są w lampie zasilane tą samą wtyczką co reszta oświetlenia.
[ Dodano: Pią Lis 07, 2014 21:16 ]
Problem uciętych kabli rozwiązany .Okazały się być kablami od potencjometru.Ktoś puścił oddzielny kabel pomiędzy sterownikiem a potencjometrem .
Co do schematu RAVE to co udało mi się znaleźć to tylko to:schemat
No może ktoś ma coś wyraźniejszego (tu ciężko jest rozpoznać oznaczenia literowe) lub poda link gdzie mogę pobrać coś lepszego.
Ale zdaje się bez zrozumienia
MG ZR Manuals
nie wiem który masz rocznik ale chyba
rave-25-75-z-tf.iso będzie odpowiedni (otwierasz WinRAR'em i uruchamiasz ze zmienioną datą na np 2001)
Dzięki NoPE za linka .
Te schematy są wyraźne i mogę je drukować .
Pozostał mi tylko problem wskaźnika poziomu paliwa.Sam czujnik pokazuje około 53omów
Masa jest dobra.Pozostaje do sprawdzenia licznik.Nie wiem czy te 53 omy to dobra wartość..
Może ktoś coś podpowie?
Zwierałm też masę z konektorem kabla prowadzącego do licznika i niestety nic się na wskaaźniku poziomu paliwa nie zmieniało.
[ Dodano: Pon Lis 10, 2014 17:09 ]
Problem rozwiązany ,przyczyną złego wskazania okazał się sam wskaźnik w liczniku.Ktoś dokręcał śruby od wskaźnika paliwa i obrócił się bolczyk do którego były przylutowane druciki od cewki.
Pozostaje kupić drugi licznik.
Zamykam temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum