Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 ti] LPG jakie? gdzie? za ile?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 ti] LPG jakie? gdzie? za ile?
Autor Wiadomość
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:11   [R620 ti] LPG jakie? gdzie? za ile?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,
tak jak w temacie. Proszę o wypowiedzi ludzi, którzy jeżdżą Roverem 620 Ti z instalacją gazową, tzn jakie komponenty mają zamontowane w swoich roverkach i jak to chodzi? Bo ja mam instalację BRC, wtryski niebieskie i reduktor Genius Max, całość jest na miedzi fi 8mm. Dodam, że cały czas borykam się z regulacją instalacji. Jak już ustawią dobrze, to za jakiś czas mapy znów się rozjeżdżają i jest lipa ;/ Brakuje już mi sił a instalka jest świeżo położona i miała mi sprawiać przyjemność a nie same nerwy...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 04, 2013 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 00:36   

cześć, jeżdżę z BRC Sequent 24, reduktor genius max, wtryski pomarańczowo białe, odpukać jest to już trzy lata i wszystko ok regulacja i wymiana filtrów zawsze na wiosnę, co rozumiesz przez rozjeżdżanie się map jakie masz objawy ?
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 11:07   

Borykam się już z moją instalacją od dwóch miesięcy było trochę z tym perypetii ;p
Chodzi o to, że najpierw miałem założone pomarańcze BRC i zalewało go, tzn jak się kręcił na obroty to przy 2,5 - 3 tys. dławienie i przełączenie na benzynę i tak za każdym razem, w końcu stwierdzili że to są za duże wtryskiwacze do tego auta i tu jest półsekwencja+fullgrupa i muszą być niebieskie wtryski. Założyli je i rzeczywiście była poprawa, bo jeździł super, jednak z czasem zaczął słabnąć, więc pojechałem na regulację, i od tamtej pory poprzestawiali tak, że już nie mogą sami dojść do dobrych wartości. Mi się wydaje, że te niebieskie są za małe do tego auta. A jaką masz przerwę na świecach ustawioną? I jakbyś mógł podaj mi nr do warsztatu gdzie zakładałeś LPG :) Chętnie bym popytał ich co i jak tu ma być :)
 
 
Chudeck 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 102

Rover 600

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 17:59   

Nie wiem czy moj gazownik to idiota, ale instalka LPG w moim roverku to dno i 2 metry mułu, wyobraźcie sobie wszystkie negatywne skutki zalozenia lpg...ja je mam, tylko gazownik sie caly czas zaslania usterkami samochodu, ktorych nie ma. Szarpanie, gaśnięcie, brak mocy,dziwna reakcja na pedał gazu, to wszystko u mnie w 620Ti :mrgreen:
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 21:38   

świece mam FR6KI332S Bosch Platin-Ir generalnie są ok nie odczułem jakiejś różnicy pomiędzy zwykłymi poza kasą :) nie wiem jaki tam jest odstęp, wtryski mam takie jak na zdjęciu.

Auto kupiłem już z gazem który miał 3 miesiące montowany był w Auto-Gaz Łukasz Wałęsa ul.przemysłowa 110 Konin tel który mam na fakturze 62 767 20 21

a najlepiej zadzwoń do http://www.czakram.pl/ są dystrybutorem BRC pewnie chętnie pomogą
 
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Czw Mar 14, 2013 20:19   

Panowie nadal się męczę z tym silniczkiem, a konkretnie dzięki pomocy Borysa dostałem namiary na warsztat gdzie był robiony taki Rover i zamontowali mi praktycznie identyczne komponenty co w tym aucie a u kolegi to hula a u mnie nie mogą ni hu hu ustawic czy to zwiekszajac czy zmniejszajac dawke zarówno w trakcie jazdy (nie tylko ustawianie postojowe). Objawy są takie, że chodzi duuużo gorzej niż na niebieskich BRC, tzn po wciśnięciu gazu niezależnie z jakich obrotów autem najpierw mocno szarpnie jakby dostał na sekundę moc a za chwilę ją stracił i po ułamku sekundy dostaje kopa i kręci się normalnie jak na benzynie. Nie idzie jeździć na niskich obrotach tak mocno szarpie budą.
Co może być przyczyną? Dodam, że Borys ma rocznik 1996 a ja 1998 ale czy przez te dwa lata zmienił się typ wtrysku albo rozdzielanie iskry na świece? W moim wtrysk to półsekwencja+fullgrupa. Czy może producenci Rovera przez dwa lata zmienili soft w ECU samochodu?
Czekam na opinie ;)

[ Dodano: Czw Mar 14, 2013 20:18 ]
Witam, właśnie przyjrzałem sie jeszcze raz dokładnie mojej listwie wtryskowej i zrobiłem mega odkrycie, a mianowicie moja listwa jest jednak inna niż u kolegi Borysa, a mianowicie taka jak na zdjęciu:

Czy może mieć to negatywny wpływ na moją pracę silnika?

[ Dodano: Czw Mar 14, 2013 20:19 ]
moje wtryski mają oznaczenie 12 CL, a Borysa to 08 DL :P
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 14, 2013 22:33   

Instalacje BRC są zazwyczaj idiotoodporne i po niechlujnym zainstalowaniu zazwyczaj jakoś to chodzi i to nawet nienajgorzej.
Nietylko co jest zamontowane jest ważne ale też i jak a tu widzę wtryskiwacze leżące na pokrywie świec czyli już można wnioskować ze wężyki do kolektora są znacznie dłuższe niż u kol BorysOpole. Ciekawe jak zrobili nawierty do kolektora. Pokaż więcej zdjęć swojej instalacji to może coś jeszcze wyjdzie.

Co do wersji silnika i sterowania to były dwie:
- starsza na kopułce, pojedyncza cewka, wtrysk sekwencyjny, wtryski o wydajności 380 cc,
- nowsza zapłon bezrozdzielaczowy, cewka podwójna, wtrysk półsekwencja, wtryski ponoć 460cc, krótkie czasy wtrysków -problem dla wtryskiwaczy LPG bo czasy poniżej ~1,5 ms nie są obsługiwane (fizycznie wtryskiwacz nie nadąża by otworzyć się, zamknąć a jeszcze coś tam wstrzyknąć ,

BorysOpole ma chyba wersję na kopułce którą powinno się dać łatwiej ustawić także nie można porównywać tych aut 1:1. Tam gdzie wydajniejszy wtrysk LPG wystarczy że podaj jedną dawkę (silnik z kopułką) to w przypadku bezrozdzielaczowego zapłonu wtrysk musi otworzyć się dwa razy i jeśli to jest ten wydajniejszy wtrysk to będzie za dużo ...
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Nie Mar 24, 2013 23:16   

Dziś się przyjrzę czy to kopułka czy podwójna cewka :P Może rzeczywiście być tak jak mówisz...porobię zdjęcia i wrzucę na forum, nie ma problemu, z tym że nawet jak wyjdzie że rzeczywiście mam inny silnik to co miałbym w takim wypadku zrobić, skoro nie idzie wysterować tych pomarańczowych wtryskiwaczy BRC? ;p

[ Dodano: Nie Mar 24, 2013 23:16 ]
Witam po raz kolejny ;) Postarałem się o parę fotek mojej instalki LPG, starałem się zrobić jak najwięcej zdjęć, jednak z tyłu nie mam za bardzo dojścia przez Webasto które jest zamonowane zaraz za kolektorem :P Ale to co jest myślę widać ;) Co sądzicie o całości instalacji?













 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 00:08   

Paskudny montaż - typowe dla BRC wrzucenie pod maskę. Masz chyba jakieś ogrzewanie postojowe które jest w miejscu gdzie fajnie mieszczą sie listwy wtryskowe (za kolektorem ssącym)przy takim montażu listwy wężyki można jeszcze śmiało o te 5 cm skrócić (mniejszy lag przy depnięciu)

U miej jest tak (reduktor wtryski filtr)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 26, 2013 07:54   

Bo instalki BRC wcale nie są oh ahh super ;) stag + hana i dobry reduktor i by furka latała ;) a nie takie zabawy jak teraz ;) ale to trzeba mieć dobrego gazownika, a nie druciarza. Polecam http://www.maxiservice.pl/ zadzown i pogadaj, może Ci Hubert coś pomorze (powołaj się na forum).
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 17:55   

Markzo napisał/a:
Bo instalki BRC wcale nie są oh ahh super ;) stag + hana i dobry reduktor i by furka latała
Montaz zj...any to nic nie pomoże, jak w przypadku wyżej. :-)

Jak patrze na tą leżącą listwę, mega długie wężyki i mocowanie kabli, węży itp. to nie dziwię się, że są problemy.

Osobiście od 4 lat i prawie 70 kkm działa u mnie BRC bezawaryjnie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
unreal69 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 62



Wysłany: Wto Mar 26, 2013 18:25   

Marrkus napisał/a:
u Ciebie widać że LPG praktycznie pod maską nie widać :D U mnie planowane było, żeby też w taki sposób to zamontować ale nie było na to miejsca ze względu na Webasto tuż za kolektorem :P No raczej na Stagu byłoby lepiej to wszystko skonfigurować nie twierdzę że nie, ale jak już jest BRC to nie chcę zmieniać poraz kolejny...nie ma tragedii powiem szczerze tak jak na pomarańczowych wtryskach ;P rozmawiałem z gościem którego mi poleciłeś bardzo rzeczowy i konkretny gazownik, w sumie potwierdził to co mówili moi gaziarze, mój silnik to półsekwencja+fullgrupa na wysokich obciążeniach, ciężki do wysterowania ale nie niemożliwy :) czyli nie tacy druciarze straszni jak ich malują, w piątek jadę na regulację jeszcze bo trzeba dopieścić to i owo :)
 
 
thorm 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 85



Wysłany: Nie Mar 31, 2013 12:35   

takie objawy szarpania podczas mocnego wcisnięcia gazu oznacza ze zalewa ci śilnik gazem jest za wysoki mnoznik przy 6-8 ms miałem trochę problem z gazem ale umnie brakowało zwęzki na filtrze powietrza zaciągające powietrze z nadkola po za tym muj jest z 96r.i jest sekwencja łatwiejsza do ustawienia
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lis 15, 2014 20:10   

Witam. Temat stary, ale może czytany. Sterowanie wtryskiem raczej jest w 620TI pół-sekwencyjne . Na schemacie w RAVE wtryski połączone są parami. Szarpanie, z tego co ja u siebie zaobserwowałem to wina sposobu sterowania wtryskami przez MEMS. ECU przy nagłym wciśnięciu gazu otwiera jednocześnie, bardzo szybko wtryskiwacze . Wycięcie w sterowniku gazowym wtrysków poniżej 1ms likwiduje ten efekt. Co nie zmienia wymagań odnośnie wtryskiwaczy LPG. Ja na Szarych 2 OHM'owych Valtekach miałem nieziemskie boje, by samochód chciał jakoś jechać. Po zamontowaniu Barracud jak ręką odjął. Kolega wyżej pisał o jakiejś zwężce w filtrze ? To chyba pomyłka. W 4 tej generacji LPG nie stosuje się zwężek na dolocie.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lis 15, 2014 20:53   

ja jeżdżę ZS 2.0T z 620ti na:

reduktor reduktor ACR 01 (czerwony)
wtryski hana 200
elektronika LPGTECH 224 (polecam bardzo mądry komputer sam robi całą adaptację)

zestaw wystarczający nawet przy podniesionym doładowaniu do 0.9bara

Myślę, że wystarczy nawet przy podniesieniu mocy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Jakie świece zakupić i gdzie
Gość Rover serii 600, Honda Accord 3 Nie Gru 16, 2007 21:21
Brt
Brak nowych postów [R620] Amortyzatory!!!jakie???
Golab33 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Cze 07, 2007 21:08
MarioNH
Brak nowych postów [R620] Jakie klocki .....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Paź 23, 2009 23:14
filo
Brak nowych postów [R620] Jakie sprzęgło?
Czolgista102 Rover serii 600, Honda Accord 18 Wto Cze 08, 2010 15:16
Mazak
Brak nowych postów [R620] Jakie żarówki??
elwis80 Rover serii 600, Honda Accord 8 Nie Sty 10, 2016 21:28
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink