Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600]Falowanie obrotów zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
Autor Wiadomość
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 23:08   

Cytat:
mam tak samo, jeszcze bez klimy mi się nigdy nie załączył :)


Ja do tej pory też nie słyszałem wentylatora ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 26, 2011 23:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 09:32   

[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 09:32 ]
Koju napisał/a:
sammer21 napisał/a:
Moze to byc ze kiedys wylecial mi caly plyn z chlodnicy i troche bez plynu pojezdzilem??

Bez płynu jeździłeś ? :o nie wiem jak to uczyniłeś :P
Wiesz .. to tak jak bym nie ktoś puścił na mega kacu w maraton 30 km ;)



Plyn uciekl przez dziure w kolanku ktore idzie do silnika, to przy termostacie. Ale to byla zima wiec moze nic powaznego sie wtedy nie stalo.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:20   

Ehh u mnie chyba kolejny termostat szlag trafił :/ dzisiaj auto nagrzało mi się dopiero po 10-12 KM a za oknem ukrop :/
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:22   

Z tym to akurat nie mam problemu ;) Juz po 4 km jest na wskazowka jest na polowie ;)
No to niestety czeka Ciebie wymiana :)
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:24   

5 miesięcy wytrzymał termostat :/ co za shit :/
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:32   

Bo robia teraz wszystko na sztuki. Ja ostantio wymienialem sworzen w wahaczu gornym pojezdzilem chyba z trzy miesiace. Ja na przeglad a koles mi mowi ze sworzen stuka. I tak bylo, caly smar ze sworznia norlamie zrobil sie twardy i sie skruszyl. :)
 
 
 
miki3453 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 23:35   

u mnie problem jest taki : pali zawsze za I , po odpaleniu jest ok jednak gdy cos juz nagrzeje
na biegu jałowym obroty skaczą od 600 - 1000 , podczas jazdy na 5tce naprzyklad czuc delikatne szarpnięcia . ( dodam że w zime był problem z odpaleniem i gdy juz sie udało chwile się dławił i dymił na biało, później podczas jazdy było ok , teraz ten problem znikł
jednak dziwnie skaczą obroty.
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 09:44   [R600 SDi 98r] Peknieta uszczelka a falowanie obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam

powiedzcie mi, zaobserwowalem, że ucieka mi plyn chlodniczy ( to pewnie dlatego ze jest rozszczelniona chlodnia) oraz ubywa olej. W plynie chlodniczym robi sie taki czarny osad. Czy to mozliwe ze olej dostaje sie do plynu chlodniczego. Czy to peknieta glowica czy moze uszczelka czy moze jeszcze cos innego. Dodam ,ze jak sie bardzo silnik nagrzeje to faluja obroty. Ostanio jak jechalem przy 30 stopnowym upale to jak otworzylem maske to plyn chlodniczy byl powyzej maksimum ale po jakiejs godzinie opadl do prawie normalnego poziomu. Co do oleju to gdzies tam cieknie i co jakis 1000 km dolewam 100 ml oleju wiec mysle ze to chyba jest normalne.

Czy np peknieta rura od intercolera moze wplywac na to ze faluja obroty?? Rura jest poklejona jakas specjalna tasma
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 30, 2011 12:17   

sammer21 napisał/a:
W plynie chlodniczym robi sie taki czarny osad

mogą być dwie przyczyny tego, albo chłodnica oleju albo uszczelka pod głowicą
 
 
sammer21 



Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 101
Skąd: Jastrzębce



Wysłany: Czw Cze 30, 2011 12:21   

To jak sprawdzic czy to uszczelka czy chlodnica oleju??

A co jest bardziej prawdopodobne?? Uszczelka czy chlodnica oleju??
 
 
 
hadet1 



Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Lut 23, 2014 18:27   

Mialem ten sam problem co Ty. Przeczysc/wymien przeplywomierz w moim przypadku trzeba bylo wymienic (znalazlem uzywany na szrocie za 80zl) blaszka, ktora jest w srodku przeplywomierza byla lekko nadlamana (jest to polaczone z kostka) podlaczalem samochod pod komputer nic nie wykrywal, malo tego dawalem samochod do serwisa diesla i tez nie potrafili dojsc, az w koncu sam sie za to zabralem po 3 miesiacach znalazlem, wczesniej grzebalem caly czas przy pompie wtryskowej oraz przy nastawniku. Wymienilem przeplywomierz i silnik od tamtej pory nie szarpnal ani razu, plynniej sie prowadzi i troche mocy odzyskal :)

Bardziej prawdobodna chlodniczka olejowa, naprawialem kilka takich przypadkow przy bmw.

A to ze Ci olej ubywa to moze byc turbina do roboty. U mnie jest to samo po kilka miesiecy jazdy ubylo mi ze 200ml, okazalo sie ze w intercoolerze byl olej, a to znaczy ze turbinka bierze olej i po prostu sie konczy albo nowa albo do regeneracji (regeneracja tansza).

edit:
ew. chyba ze chlodniczka gdzies "gubi" olej lub tez ten olej ucieka do plynu chlodzacego.
 
 
Tandemsdi 



Dołączył: 27 Sty 2014
Posty: 47



Wysłany: Pon Mar 10, 2014 13:34   

Mi też się nigdy niezałączył wiatrak;p a po wymianie termostatu wskazowka równo w połowie zawsze, nawet jak zostawię go odpalonego i chodzi to też niedoczekalem się włączenia wiatraków, ale tez mam problem z falowaniem obrotów u mnie jest tak że w czasie jazdy jest ok, jak zimny też okej ale gdy mocniej się nagrzeje to falują chwile po odpaleniu na ciepłym (750-1000) no a po "pojeżdżeniu" falują delikatnie - niewidocznie na obrotomierzu ale odczuwalnie. I co to może być wiązka (widać że już naprawiana) czy prędzej jakiś czujnik itd? Dodam że kostki w pompie czyszczone.
 
 
montecarllo 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 4



Wysłany: Nie Mar 16, 2014 10:37   

witam mam problem, w momencie kiedy odpałan auto po nocy, samochód odpala ale obroty falują i nierówno chodzi silnik...Jakby nie łapał na wszystkie gary, od razu wspomnę że świece, przekaznik oraz filtr paliwa nowe. Sytuacja dzieje się tylko po nocy, w ciągu dnia auto może stać 8godz i odpala od słowa. Sytuacja taka miała miejsce jak były zimą mrozy ok -15st ale jak mrozy się skończyły to problem ustąpił... niestety tylko do ostatniej środy proszę o pomoc
 
 
marcin987 




Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 14
Skąd: Bytom/ Łódź



Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:08   

U mnie jak mi falowały obroty zacząłem od przeczyszczenia styków od pompy idzie kostka i inne kable . A stało się to od momentu ustawienia pompy oczywiście korzystnie dla mocy . :mrgreen: . Jeszcze wspomnę ,że jak silnik się rozgrzał czyli pompa też np. Trasa do Łodzi to silnik chodził elegancko , chodziło głównie od pierwszego odpalenia rano .
 
 
 
montecarllo 



Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 4



Wysłany: Pon Gru 01, 2014 08:39   

Witam,
pojawiły się mrozy i problemy przy odpaleniu. Problem wygląda w ten sposób, że po dłuższym postoju w mroźne dni po odpaleniu silnikiem strasznie telepie tzn obroty falują i wygląda to tak jakby nie chogodził na wszystkich cylindrach/tłokach, czasami nawet po chwili samochód sam zgaśnie, ale najczęściej obroty po chwili się stabilizują i już jest ok. Dodam że świece i ich przekaźnik sprawdzony, a filtr paliwa wymieniony 2mce temu. Czujnik temperatury cieczy też był sprawdzany i jest dobry, został do sprawdzenia czujnik temperatury paliwa - ten w nastawniku, ale obroty nie falują wiec go nie ruszałem do tej pory. Koledzy czy macie może jakieś pomysły co to może być?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
krychu Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Lis 21, 2007 18:41
ADAM1
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów
silnik ospały gdy jest cieply
Skiba Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Kwi 16, 2007 12:35
Brt
Brak nowych postów [R618] Problem z trzymaniem obrotów na zimnym silniku
Andrz Rover serii 600, Honda Accord 13 Wto Sie 23, 2011 16:16
mirus1205
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów, skrzynia biegów, etc
Vader Rover serii 600, Honda Accord 52 Sro Cze 25, 2008 20:49
Vader
Brak nowych postów [R600] Falowanie obrotów w czasie nagrzewania
Wtrysk PGM-FI - silniki Hondy
kamil_620_si Rover serii 600, Honda Accord 40 Sro Sty 04, 2012 11:50
norbert22m



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink