Płyn w układzie wycisku sprzęgła lub hamulcowym musi mieć bardzo małą lepkość i stabilną w róznych temperaturach.
Myślę, że ATF przy ujemnych temperaturach będzie na tyle lepki, że ciężko go będzie przepchnąć przez układ. Dodatkowo pompka może się zapowietrzać bo nad tłokiem będzie się tworzyło duże podciśnienie przy dynamicznym wciskaniu.
Po puszczeniu sprzęgła płyn będzie cofał się baaaardzo powoli przez małej średnicy kanały. Płyn nie ma możliwości szybkiego się rozgrzania jak skrzyni czy wspomaganiu, gdzie masz pompę, która rozgrzewa płyn dość szybko.
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pią Gru 26, 2014 23:03
karolj napisał/a:
Ale tu nie chodzi o wyżeranie. Jeśli ATF jest produktem ropopochodnym, to będzie rozpuszczał gumę i uszczelki będą pęcznieć.
Trochę automatów sie w życiu miało okazje rozbierać(składać troche mniej ) i jest w nich sporo elementów z plastiku, gumy i nylonu
Pieta, czasami w skrzyniach stosuje się niskolepkościowe oleje ATF. Ja znam akurat oleje firmy Eneos, ale z pewnością są też inne lepsze. Ja nie jestem szpecem od plynów i ich lepkości ale z tego co wiem to zwyły dot4 ma lepkość około 2,5 mm2/s w temp 100*C, za to ATF około 4,5 mm2/s w tej samej temp.,myślę też ze sa mniej lepkie ATFy. Ale nie chce sie wypowiadać w kwestii tej wiecej, bo nie mam o tym zbyt wielkiego pojęcia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum