Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dziwne zachowanie na śliskiej drodze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dziwne zachowanie na śliskiej drodze
Autor Wiadomość
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



  Wysłany: Sob Gru 27, 2014 14:45   [R75] Dziwne zachowanie na śliskiej drodze
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam forumowiczów mam problem dotyczący prowadzenia auta na śliskiej drodze.Jakiś miesiąc temu kupiłem roczne zimowe opony w bardzo dobrym stanie,oraz wymieniłem końcówki w zawieszeniu,rok temu wymienione zostały wachacze oraz sworznie.Ok tygodnia temu ustawiłem w serwsie BOSCH-a zbieżność z geometrią.Dziś gdy wyjechałem autem na zakupy to się wystraszyłem jak wjadę z suchej na drogę pokrytą lodem auto jest strasznie nie stabilne rzuca nim bardzo a natomiast gdy jadę samą śliską drogą też jest dziwne odczucie jak bym nie miał kontroli nad kierownicą.Pan z serwisu sprawdził każde koło każde łożysko luzy i stwierdził że wszystko jest ok i wziął się za ustawienie zbieżności.Zastanawiam się czy może to nie jest czasem wina opon aczkolwiek są idealne.
Załączam wydruk z komputera z serwisu.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 27, 2014 14:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 14:59   

JacekM, muszę stwierdzić, że mam podobne odczucia na śliskiej drodze. Opony mam 3-letnie Continental ContiWinterContact, więc nienajgorsze, a nawet przy niewielkich prędkościach odczuwam "pływanie" auta w lewo i prawo jadąc śliską drogą. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale jest to pierwsze auto które na zimówkach tak się zachowuje. Przyczyny niestety nie znam.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 15:35   

JacekM czy masz na myśli jazdę po lodzie ?
Jeśli tak, to żadna opona na tym się nie sprawdza ( no chyba, że taka z kolcami )
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 16:13   

Pawkaz, normalna śliska nawierzchnia,pelson91, ja też miałem kilka aut i z tym się spotkałem pierwszy raz no troszkę jest nie przyjemne odczucie.
 
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 16:31   

Potwierdzam....na śliskich nawierzchniach auta nie można wyczuć w którą stronę poleci :/
Nie ważne czy lód czy cienka warstwa śniegu :/
Ostatnio też miałem problem jak kawałek drogi oblodziło i jadąc 80km/h suchą drogą wpadłem na fragment mikro zmarzliny, auto delikatnie pływało na wszystkie strony a na dodatek z 1600kg odczuwalne było 600 :/
Te modele chyba tak mają bo R200 dało się wyczuć w każdą pogodę ;)
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 16:36   

Zbieżność kół przednich w R75/MG ZT powinna się mieścić w zakresie 0.17 +/- 0.25 stopnia. Z doświadczenia wiem, że auto zachowuje się znacznie stabilniej przy 0.30-0.35 niż np. 0.00, chociaż obie wartości mieszczą się w zakresie tolerancji. Kiedy miałem zbieżność zerową i ruszałem np. na mokrej (śliskiej) nawierzchni przód myszkował delikatnie na boki. Po zmianie ustawienia na 0.35 objawy ustąpiły. Od tamtej pory pilnuję, żeby mechanik ustawiał wg tego co ja mówię, a nie wg katalogu i własnego uznania. No i dobry sprzęt pomiarowy. Starocie z lat 70-tych nie dają rady.
Ostatnio zmieniony przez HarryVip Sob Gru 27, 2014 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 16:38   

osarro, Aha czyli nie tylko u mnie takie rzeczy no cóż trzeba jeździć ostrożnie :)
 
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 16:59   

Tia..przynajmniej jak jest ślisko bo na suchym nie powiem złego zdania gdyż nawet przy 200 jest niczym przyklejony :)
Ale jak będę mieć okazję może przestawie nieco zbieżność...póki co nie mam takiej potrzeby.
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 17:02   

osarro, na suchym to jest lala no cóż trzeba będzie kiedyś zmienić te ustawienia jak pisze HarryVip, i zobaczyć czy coś się zmieni
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 17:23   

JacekM Kilka lat temu, przy okazji pierwszej wymiany końcówek drążków mechanicy ustawili mi zbieżność według "specjalistycznego sprzętu":



i jego magicznej bazy danych. MG ma ogólnie trochę lepszą trakcję niż R75 z uwagi na sztywność zawieszenia, ale zauważyłem podobne objawy na śliskiej nawierzchni. Miałem wrażenie, że auto nie może się zdecydować czy jechać w prawo czy w lewo i w efekcie jedzie prosto. :mrgreen: Mało komfortowa sytuacja. Po kolejnej wymianie końcówek mechanik ustawił zbieżność na 0.2. Zauważyłem zdecydowaną poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach i poprosiłem o ustawienie na próbę 0.35. Od tamtej pory pilnuję żeby zbieżność nie była mniejsza niż 0.3 i chociaż MG-kowi daleko do ideału, prowadzi się zdecydowanie lepiej.
 
 
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 17:31   

HarryVip, Po Nowym Roku pojadę na tą samą stacje i pokażę im twoje ustawienia i sprawdzę a jednak może będzie lepiej ;)
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 17:36   

Te ustawienia są stare na 0.00. Niech Ci ustawią na 0.3 i poczujesz wyraźną różnicę.
 
 
JacekM 



Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 22



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 17:39   

HarryVip, no tak tak nie dopatrzyłem :) ok tak zrobię zobaczymy:)
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 18:06   

Kiedyś już to pisałem- prawko mam od 40 lat, jeździłem różnymi autami z racji zawodu i kilka prywatnych też już miałem, ale żadne nie pływało mi na lodzie jak R75. Sprawdzone zbieżności, opony Dunlop Sport zimowe i zawsze ile razy wjadę w lód mam wrażenie że tył mi odpływa. Pewnie da się coś z tym zrobić, ale zbyt leniwy jestem i nauczyłem się nad tym panować.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 18:11   

nie wiem skąd te zera :)
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Pon Lut 02, 2015 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 18:17   

zedziczek pisałem. Zera z magicznej bazy danych profesjonalnego oprogramowania specjalistycznego sprzętu. :mrgreen: Fabrycznie jest 0.17 +/- 0.25 stopnia.
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 18:44   

pelson91, ja również posiadam zimówki Continental ContiWinterContact i mimo tego jak natrafię na lód lub marznący śnieg to nosi mi auto chociaż zbieżność i zawieszenie mam ok. Po prostu trzeba jechać wolniej i ostrożniej, wtedy nie ma problemu ;-)
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 18:45   

pineska, ja czulem dyskomfort w prowadzeniu auta na oblodzonej jezdni nawet i przy 30km/h :/
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sob Gru 27, 2014 19:24   

zedziczek skąd masz te dane? Wynika z nich, że R75 i MG mają inne wartości, a baza danych była ok. Mnie kiedyś seniorA podał inne dane, i tego się trzymałem.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sob Gru 27, 2014 23:00   

tu masz oficjalny fabryczny papierek prezent na Święta ;) z tego co tu napisali to parametry ustawienia kół zostały skorygowane :0 i faktycznie zbieżność jest bliska zeru :p
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Dziwne zachowanie
elementh Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 12, 2012 06:18
elementh
Brak nowych postów [R75] Dziwne zachowanie centralnego
chupp Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 24, 2015 15:21
longer86
Brak nowych postów [R75 2,5] Dziwne zachowanie temperatury
elementh Rover serii 75, MG ZT 11 Wto Lip 03, 2012 22:10
elementh
Brak nowych postów [R75] Gniazdo zapalniczki - dziwne zachowanie
Koenig Rover serii 75, MG ZT 16 Sob Paź 22, 2016 12:15
sknerko
Brak nowych postów [R75] Dziwne zachowanie układu chłodzenia
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Maj 06, 2011 09:02
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink