Wysłany: Nie Sty 11, 2015 21:45 [r400] Rover 2.0sd problem z silnikiem
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam mam problem z silnikiem, mianowicie wkręca się tylko do 4tyś (ciepły i zimny) i ogólnie mułowaty jest, ciągnie dopiero przy 3tyś.
Co do tej pory zrobiłem:
-zaślepiony egr
-wymieniony filtr paliwa + zaworek zwrotny zamiast gruszki
- śruba dymna wkrecona o 2.5 obrotu
-koło zębatkowe przekręcone o 180'
Przyrost mocy jest niewielki, podłączyłem sobie wskaźnik turbo- przy wdepnięciu pedału gazu skacze do 1bar, gdy zwiększamy obroty powoli to daje ok 0,7bar
Czy zwiekszać jeszcze dawkę na śrubie dymnej i kole zębatkowym? po tym przestawianiu praktycznie nie dymi więcej
Ogólnie silnik ładnie pracuje, na ciepłym pali na dotkięcie kłuczyka, przy pompie nigdy nic nie grzebane, silnik suchy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 11, 2015 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie mam ic, nawet wyjmowałem ten kolektor alu żeby dorobić króciec do wskaźnika i ta guma przy turbo jest też cała
A trochę mnie dziwi że przy tym tuningu pompy wcale nie dymi a dosyć sporo pokręciłem te śrubki
torbom, To cos nie tak jest jak nie dymi, bo brak dymu jest brak więcej paliwa jak jest szczelne wszystko to może coś źle podkręcone jest bo brak paliwa i dlatego tez spadek doładowania
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Dzisiaj dałem mu paliwo do filtra z bańki postawionej wyżej i nic nie dało.
Potem odłączyłem przepływomierz, na jałowych chodził normalnie ale gdy sie dodało gazu to przy 2tyś obr miał takie zamulenie i strasznie prychał w tłumik i dymił. Zmieniłem przepływomierz i od razu lepsze przyspieszenie, lepiej przyspiesza już od 2.5tyś obr.
Koło zębatkowe ustawiłem na 90' od pierwotnego stanu, ale nie mogłem ustawić tej śruby dymnej, jak nie ustawie to jest źle, jest taki moment przed 2tyś obr że silnik jakby nie może się wkręcić, jakby produkował zbyt dużo spalin ale ustawiłęm najlepszy punkt gdzie to zamulenie jest mało odczuwalne i mało dymi.
Ogólnie się poprawiły osiągi z dołu, ale wkręca się i tak tylko do 4tyś wg org obrotomierza
następnym krokiem będzie wywalenie kata a później montaż ic od mondeo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum