Wysłany: Czw Sty 22, 2015 10:19 [214si]Wysoka temperatura i silnik nie odpala
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam,
Panowie dziś jak co dzień wsiadłem do samochodu i pojechałem do pracy. Po przejechaniu 5 km zatrzymałem się przy sklepie. Po powrocie samochód odpalił normalnie i ruszyłem. Przejechałem 400 m i musiałem zatrzymać się przed skrzyżowaniem, aby ustąpić pierwszeństwa innemu kierowcy. Po ruszeniu coś się jednak stało, przejechałem raptem 3 m i silnik zgasł, temperatura skoczyła na czerwone pole i od tej pory jest 0 reakcji silnika. Gdy przekręcam stacyjkę, temperatura rośnie do czerwonego pola, palą się kontrolki oleju i akumulatora i nic więcej nie mogę zrobić. Sprawdziłem stan płynu chłodniczego- jest ok, bez oleju w środku(ostatni raz borygo dolałem 2 miesiące temu, ok. 200 ml). Olej także jest na wysokim poziomie(po odkręceniu korka oleju leciała przez jakiś czas mała para).
Panowie co mogło się stać? Jak uszczelka poszłaby to chyba jednak silnik by chociaż kręcił? Rozrząd jakby przeskoczył to także byłaby jakaś reakcja silnika?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 22, 2015 10:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziękuje, jak wrócę z pracy to sprawdzę. Przypuszczam, że może być to, ponieważ po otworzeniu maski widziałem przy akumulatorze sporą bulwę zaśniedziałą, ale nie przypuszczałem, że może to być tym spowodowane i najzwyczajniej w świecie nie przejąłem się tym. Drugim powodem dlaczego przypuszczam, że może być to jest to, że jak silnik zgasł to także godzina na zegarku zaczęła wariować i z godz.8 skoczyła na 1:07.
Przypuszczenia były słuszne. Mam urwany kabel od masy, wygląda na przepalony. Natomiast panowie okazało się, że w płynie chlodniczym jest olej. Próbowałem odpalić go z popychu to silnik tak jakby odpalal,kręcił się, a przynajmniej bylo tak słychać. Niestety obroty były ciągle na 0 i żadnej innej reakcji. Czy gdyby była to głowica to silnik odpalalby normalnie? Mechanik powiedział, że żeby zdiagnozowac to silnik musi zostać odpalony.
Olej w płynie to niepokojący objaw ale jeśli wcześniej silnik chodził dobrze to nie możliwe żeby od przepalonej masy padła uszczelka głowicy.
Nawet jeśli to początek HGF to silnik powinien odpalić.
Naprawiłes ten przewód od masy ?
Dlaczego odpalasz na popych. Rozrusznik nie kręci ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Dziś oddałem samochód do mechanika i niech on się tym lepiej zajmie. Dam Wam znać jak już auto wróci do mnie,co zostało wymienione i co dokładnie było. Dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum