Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

  Wysłany: Wto Sty 27, 2015 13:06   [620Ti] Szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. komputer?
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Podczas delikatnego przyspieszania poszarpuje i jakby wypadały zapłony, gaz wciśnięty mniej więcej 1/4-1/3. Szarpanie do 3 tyś obrotów.
Wymienione: świece, kopułka, palec.
Podmieniane: kable, cewka.
Odłączane do testów: sonda lambda, czujnik położenia wałka, TPS, silniczek krokowy.
Szarpanie występuje dopiero po rozgrzaniu samochodu. Przy dodatnich temperaturach występuje już przy 1/4 temperatury, przy ujemnych temperaturach dopiero po osiągnięciu 1/2 skali temperatury.

Podmieniałem komputer, na innym komputerze szarpanie nie występuje

Czy może to być wina mapsensora w komputerze czy może coś innego konkretnego?, mam drugi komputer w którym inne rzeczy są uszkodzone więc mogę z dwóch jeden zrobić.

Komputer to MKC101960 Mems 1.6

Pomocy

[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 13:06 ]
Sprawdziłem jeszcze jedna rzecz, szarpanie pojawia się na granicy doładowania czyli między podciśnieniem a nadciśnieniem. Przy doładowaniu 0,1-0,2bara już nie szarpie.
Ale niestety szarpie w zakresie obrotów spokojnej miejskiej jazdy
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Wto Lut 03, 2015 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 27, 2015 13:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 27, 2015 19:11   

Witam.
Teoretycznie można sprawdzić sam czujnik ciśnienia w komputerach, porównać napięcia, lub połączyć się Mems_Diag_lite i odczytać wskazania mapsensora.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 19:30   

Ja podobnie miałem przy padniętej sondzie, gdy jechałem równo przy stabilnej prędkości silnik zaczynał poszarpywać, ale przestawał gdy gwałtownie wciskałem pedał gazu, wiec podobnie, ale nie tak jak u Ciebie

Też czepiłbym się czujnika podciśnienia w kompie. Skoro po wymianie kompa objaw ustępuje to wskazuje to jednak na kompa.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 20:31   

to nie mapsensor, przełożony sprawny i jest tak samo.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 20:34   

Kozik, na PB i LPG tak samo?
Ja jakbym wiedział że u mnie komputer wszystko psuje to bym go wymienił.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 22:21   

Map przelutowany i dupa, dalej kiśnie. Ciekawe co takiego kitra się w ecu, że są takie jaja.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 22:52   

greg-si napisał/a:
Ja jakbym wiedział że u mnie komputer wszystko psuje to bym go wymienił.


to że komputer psuje to wybadałem dopiero dzisiaj, zmienić to jak się ma kasę nie problem ale
1. te kompy są dość drogie
2. ciężko dostać komputer do turbo z dwiema wtyczkami w rozsądnych pieniądzach
3. to już jest komputer wymieniony który zepsuł się po paru dniach

w sumie mam dwa komputery
pierwszy ten o którym mowa a drugi w którym nie działa adaptacja przepustnicy

W sumie jakbym znalazł magika który by mi naprawił oba albo chociaż jeden to byłoby najlepiej

[ Dodano: Wto Sty 27, 2015 22:52 ]
Cytat:
Kozik, na PB i LPG tak samo?


nie ma znaczenia czy PB czy LPG to samo się dzieje
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 28, 2015 00:37   

Może to czujnik poł. wału? To on może odpowiadać za przyśpieszanie zapłonu , jeśli źle odczytuje , może źle przesuwa zapłon i szarpie. Ten uszkodzony komp może ma odczyt czujnika też uszkodzony. Ja nie kombinował bym zbyt głęboko i zaczekał na ft232 , podłączył pod tel, lub kompa i zobaczył odczyty . Może to np. TPS?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 10:21   

na drugim kompie jest tylko falowanie obrotów i gaśniecie na wolnych obrotach z powodu nie działającej adaptacji przepustnicy a szarpania nie ma, więc wykluczam inne elementy które już sprawdzałem. Awaria sterownika i tyle.
Szukam naprawiacza memsów jeśli ma ktoś kontakt do takowego to proszę o info
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 11:09   

Sprawdź rezystory na wejściach?wyjściach, podobno tam coś się często uwala. Generalnie najłatwiej chyba znaleźć jakiegoś magika na elektrodzie, tam problem naszych memsów jest powszechnie znany, podobno naprawa banalnie prosta. Oczywiście nikt nie po wie o co chodzi, trzeba by się na wysyłkę ECU umówić. Ja też szukam kogoś kto naprawił by mojego starego memsa, brak adaptacji przepustnicy jak u ciebie, w ogóle brak sterowania silnikiem krokowym.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 11:56   

slax ja szukam magika jak znajdę to napiszę
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 28, 2015 20:22   

U mnie jest problem że szarpie jak się nagrzeje :)
Też mems 1.6. Mam nadzieję się jutro podpiąć mems_diag i zobaczyć parametry, może to mi coś rozjaśni.
Mi też by się zdał nowy komp na dwie wtyczki ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 00:42   

auto dzisiaj na sznurku do domu zaciągnięte - dzięki Żaba

zgasł i nie chciał zapalić, podmieniałem kompy bo akurat drugi miałem w bagażniku ale bez zmian,
brak iskry, obstawiam awarię cewki

ale to się zobaczy
chciałbym podpiąć na próbę cewkę z V6
tylko nie wiem jak ją podłączyć są 3 piny oznaczone 1, 15 i 48
jest to cewka ROVER NEC 101010 BREMI
jakbym wiedział który + który - to bym sobie poradził, do samego sprawdzenia czy chociaż jakąkolwiekk iskrę wytworzy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 02:12   

Powinno mięć ta od V6 oznaczenia 1, 15, i 4A,

1 - sygnal od ECU
15 - +12V
4A - Masa

:P Dlatego to Foto od zaby na FB :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 13:27   

Remigiusz, tak dlatego, cewka padła umarła i dlatego nie chciał zapalić, po przymiarce cewki z kserii odpalił. Szukam oryginału, może czasami po wymianie cewki przestanie samochód szarpać na tym kompie

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 13:27 ]


takiej cewki szukam ROVER GLC170 lub NGK 48191, póki co jedzie do mnie jakaś używana ale nie wiadomo ile pożyje więc będę szukał.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 22:05   

Kozik napisał/a:
może czasami po wymianie cewki przestanie samochód szarpać na tym kompie


ale by były jajca, my tu kompy rozbieramy, wymieniamy mapsensory :mrgreen:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 22:22   

AndrewS napisał/a:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona

ale nie jeździł na niej :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 14:04   

AndrewS napisał/a:
napisałeś niby w pierwszym poście że cewka podmieniona :roll:


podmieniona ale jakość połączenia nie była idealna bo piny robiem na szybkości z gwoździków więc nie było idealnie i stabilnie, tak jeździłem na cewce z kserii ale mogła być nie właściwa do tserii więc i parametry nie takie jak trzeba

[ Dodano: Czw Sty 29, 2015 23:38 ]
Markzo napisał/a:
ale nie jeździł na niej :(


dzisiaj po awarii nie jeździłem bo podłączyłem żeby tylko sprawdzić czy to faktycznie cewka padła

[ Dodano: Wto Lut 03, 2015 14:04 ]
Temat cewki był ciężki do przemielenia z powodu problemu z dostaniem. Ceny na internecie od 160zł - 260zł z czego 160zł to była cena na stronie a po rozmowie telefonicznej cena skakała do 250zł i 4 tygodnie oczekiwania.

Zakupiłem identyczną cewkę tyle że bez blach do zamocowania na gotowo w samochodzie.
Cewka z Citroena AX (66zł z wysyłką) wyglądała identycznie na zdjęciach więc zamówiłem po otrzymaniu okazuje się że nawet numerki, wytłoczki są takie same jak na oryginalnej cewce, auto jeździ bez problemów (oczywiście problemy związane z komputerem nie znikły).
Dla potomnych
Numery producenta
Valeo 245039
Numery OE
BERU: 0040100249
BERU: ZS249
BREMI: 11880
CITROËN: 597045
CITROËN: 96035284
FACET: 96055
INTERMOTOR: 12304
LUCAS ELECTRICAL: DLB208
LUCAS ELECTRICAL: DLB233
PEUGEOT: 597045
QUINTON HAZELL: XIC8125
SAGEM: 2526026
To cewki pasujące do 220 coupe turbo, 620Ti na pewno jest więcej modeli do których pasuje, identyczna wtyczka, wymiary i wszystko, trzeba sobie tylko do blachy przykręcić oryginalnej.



Proponowałbym wydzielić temat cewki z tematu komputera, prośba do moda.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 16:06   

A czy podmiana cewki rozwiązała problem z szarpaniem?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 03, 2015 16:50   

slax, niestety nie, cewka to była dodatkowa awaria, po wymianie na nową problem z szarpaniem nadal jest. Jeżdżę teraz na komputerze który ma problem z wolnymi obrotami przez brak adaptacji przepustnicy.
Czyli znachor od kompów dalej potrzebny
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Szarpie przy przyspieszaniu
bastek Rover serii 600, Honda Accord 11 Pon Gru 21, 2009 11:08
lysy_vet
Brak nowych postów [R620] Stuka przy przyśpieszaniu
brx Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Wrz 27, 2010 11:12
brx
Brak nowych postów [ 620Ti ]szarpie na niskich obrotach ciągnie dopiero od 4tys
drifter Rover serii 600, Honda Accord 5 Wto Maj 03, 2016 10:02
Markzo
Brak nowych postów [r620sdi] Wycie, szum przy przyśpieszaniu
kpolski Rover serii 600, Honda Accord 20 Pon Sie 20, 2012 16:34
czort
Brak nowych postów [R620] Szarpanie przy lekkim przyspieszaniu
thef Rover serii 600, Honda Accord 24 Sro Maj 25, 2011 07:39
R.E.D.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink