pierwszy to abs:
kontrolka świeci się cały czas, po chwili szukania udało mi się znaleźć dość duże bezpieczniki 50A złączone z sobą( dwa obok siebie przy akumulatorze ), poza tym że są mega brudne to jest wszystko z nimi w porządku " sprawdzone multimetrem " choć dziwi mnie ich wartość, na wtykach widnieje napis 70A max.
Pytania:
Jak zdiagnozować problem? 2 godziny czytałem tematy na forum i jedyne co się dowiedziałem to że istnieje możliwość wybłyskania błędów, ale już gdzie jest złącze i co zrobić by rozpocząć diagnostykę nie podano.
drugi to brak reakcji wskazówki od temperatury mimo przejechania kilkunastu kilometrów a nawet 200. Przy zapłonie wskazówka zarówno na starych jak i nowych zegarach lekko opada i pozostaje w takim stanie do końca. Silnik się nie przegrzewa, wentylatory działają jak powinny, nadmuch działa( leci wręcz ciepłe powietrze, bardzo szybko robi się ciepło w kabinie ). Poczytałem kilkanaście tematów na forum i po chwili znalazłem "chyba" czujnik z 1 kablem(czarnym, zakończony spinką która idzie do żyły przewodów i znika za osłoną), znajduje się on na wysokości alternatora (jego dolnej części ). Obok niego trochę wyżej jest taki czujnik(chyba ten), ten sam kolor i budowa http://allegro.pl/czujnik...019420910.html)
Pytania:
Czy istnieje możliwość sprawdzenia czy ten czujnik działa (gdyby miał 2 kable można by było go sprawdzić multimetrem ale co gdy jest 1)?
Czy dobrze zlokalizowałem ten czujnik?
W przypadku wymiany jaki mam kupić?
Dziękuję za odpowiedź, wiem że te tematy były poruszane 500x ale odpowiedzi w nich zawarte nie satysfakcjonują mnie.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 04, 2015 14:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Bezpieczniki Max 70A ... Jeden jest od ABS drugi od świec żarowych ... Ja mam 50A.
Kontrolka ABS - oczywiście diagnoza u Ciebie wyświetlić powinna co jest nie tak, ale zakładając, że sama pompa jest OK, to albo któryś czujnik nie kontakci, nie działa, albo zwalony któryś z pierścieni - zębatki ABS lubią pękać i się kruszyć - są na przednich przegubach i tu pół biedy ... bo z tyłu żeby było na 100% OK to trzeba całą piastę zmieniać.
Czujniki. U mnie są 2 te które opisałeś. U ciebie pewnie jeszcze jeden czy dwa w samej chłodnicy. Te 2 wymieniałem już raz a zapasowy komplet mam w schowku.
Będę dziś jechał jeszcze to napiszę jakie to są.
Co do testu oporności to pewnie łączysz z kablem i z obudową (masą) - wartości nie znam.
FACET – 1 830 250
FAE – 32730
FAE 32470
Cena od 30 do 70zł. Z przewodem są droższe, ja kupiłem bez przewodu, zapłaciłem około 20-30zł, stary przewód przekładasz, przepinasz go.
Co do czujnika temp:
Był przerwany kabel na wiązce idącej do licznika, po jego naprawieniu wskazówka ledwo sie podnosiła więc został wymieniony też czujnik ( ten z 1 kablem za alternatorem ), problem juz nie występuje, wskazówka podnosi sie do połowy skali
Z abs problem jest poważniejszy, czujniki na kołach itp są w 100% sprawne.
Pozostaje kupno pompy abs i modlenie się że to ona sprawia problemy .
Jednak mechanik który sprawdzał abs przy okazji zobaczył że brakuje żarówki na jakimś kablu przy zegarach ( chyba chodziło mu o tą wtyczkę z 2 kablami, taka okrągła (a ja się zastanawiałem dlaczego niema tam ani blaszek tylko sam plastik)). Oczywiście jest to żarówka od poduszek.
Pytanko:
Wie ktoś jaka żarówka jest tam zamontowana? Jest to ta sama co jest w innych częściach zegarów ( takie małe kiedyś montowali takie w zabawkach )?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum