Wysłany: Nie Lut 08, 2015 00:32 [220SDi]Nowy samochód, mankamenty do naprawdy
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Dzisiaj kupiłem pierwszy samochód. Rover 220SDi.
Jest pare mankamentów do naprawy, a jako że w temacie motoryzacji jestem początkujący chciałbym zapytać jak naprawić pare rzeczy.
1. Wycieraczki - czasowe wycieraczki non stop się zacinają, natomiast już ciągłe chodzą normalnie, ale nie wracają do podstawowej pozycji. Co to może być? Silniczek do wymiany?
2. Panel przedni gdzie są przyciski do klimatyzacji itp - awaryjne, klimatyzacja i przeciwmgielne nie są podświetlone. Co to może być? Oczywiście przeciwmgielne, awaryjne i klimatyzacja działa.
3. Po lewej i po prawej stronie te małe migacze nie działają, wiem że były wymieniane ale nie działają.
4. Jeśli chodzi o ustawienie wentylacji to przy 1 i 2 nie są słyszalne, czuje że coś leci, ale dopiero gdy włączę na 3 i 4 to słyszę i czuję bardzo mocny powiew. Czy to normalne?
5. Chciałbym krótką instrukcje jak działa klimatyzacja manualna. Gdy włączę przycisk i ustawie na ciepło to automatycznie dmucha ciepłem? Hm..to dziwne bo ogólnie wydaje mi się, że klimatyzacja głównie ma za zadanie chłodzić, czyli po prostu gdy jest ciepło w samochodzie i włączę manualną klimatyzacje to wtedy ona od razu chłodzi bez względu na to czy na dworze jest np. 40 stopni?
6. Mam pytanie dotyczące głośników i ogólnie radia. Antena jest oryginalna. Mała z przodu dachu samochodu. Problem mam z odbieraniem niektórych stacji, które wiem że u innych działają normalnie. Radio Sony. Czy problem jest w tym, że jest za krótka? np. Radio Eska czasami dobrze złapie, ale częściej śnieży. Posiadam 2 głośniki z przodu, dwa basowe, z tylu na tylnej klapie mam wycięte kółka już na głośniki dodatkowe, ale są też podstawowe po lewej i prawej stronie za "głowami pasażerów z tyłu" By jakość dźwięku i głośniki basowe było ładnie słychać co powinienem zrobić? Zmienić radio i głośniki?
Myślę, że to na razie tyle Bardzo prosiłbym o odpowiedź, dziękuję i pozdrawiam Exilled.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 08, 2015 00:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Nie Lut 08, 2015 12:56 Re: [220SDi]Nowy samochód, mankamenty do naprawdy
Exilled napisał/a:
4. Jeśli chodzi o ustawienie wentylacji to przy 1 i 2 nie są słyszalne, czuje że coś leci, ale dopiero gdy włączę na 3 i 4 to słyszę i czuję bardzo mocny powiew. Czy to normalne?
Za obroty odpowiada zespół rezystorów, zlokalizowane są za schowkiem przed siedzeniem pasażera. Żeby się do nich dostać trzeba wymontować schowek.
Jeśli nie kręci na 1 i 2 to są przepalone, jeśli kręci słabo to może ktoś próbował naprawy i zastosował nieodpowiednie rezystorki.
Cała naprawa jest prosta. INSTRUKCJA NAPRAWY
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
1. do sprawdzenia przełącznik i silnik.
2. do wymiany żaróweczki od podświetlenia
3. do sprawdzenia żarówki , czy dochodzi napięcie, czy kable całe
4. Jeżeli wyczuwasz nadmuch znaczy że pracuje i silnik ma się dobrze, zobacz czy filtr kabinowy nie jest zapchany.
5. Klima manualna działa tak, że pokrętłem ustawiasz sobie nadmuch tak jak w przypadku aut bez klimy. Układ klimatyzacji odbiera ciepło z wnętrza pojazdu i odprowadza je na zewnątrz czyli w efekcie dmucha zimnym. To w połączeniu z ciepłym powietrzem z nagrzewnicy w chłodne dni dodatkowo osusza powietrze. Z racji że w czynniku chłodniczym również jest olej smarujący sprężarkę należy regularnie korzystać z układu aby uniknąć zatarcia sprężarki i osadzania się oleju w jednym miejscu.
6. Jak antena jest mała to nie ma bata żeby radio dobrze zbierało. Rozwiązaniem może być wymiana anteny na dłuższą lub dodatkowy wzmacniacz sygnału - kosz od 15zł.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Nie Lut 08, 2015 13:46
co do jedynki to padniete blaszki parkowania w silniczku wycieraczek, dokładny w miarę opis jak sie z tym uporac znajdziesz na forum potrzebna lutownica, jakies 1-2 klucze, kawałek druta i zależnie od wprawy 0,3 do 3 h roboty
No i z tyłu wycieraczka również nie działa.
Hm.. pytanie czy samemu się zabrać za to czy ktoś kto już się na tym zna.
Radio w ostatniej kolejności. Obecnie wycieraczki i nadmuch 1 i 2 należy zrobić.
Dobra, to od czego zacząć? Zajmijmy się pierw przodem. Czy ma to związek z bezpiecznikami które są pod kierownicą?
I skąd będę wiedział czy np silniczek jest do wymiany?
Przeczytałem ten temat. A co jeśli podczas zmiany wycieraczek nie słychać tyknięcia? Czego to objaw?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum