Wysłany: Pon Lut 16, 2015 12:06 [R75] Zamek tylnej klapy - Brakujące elementy (zdjęcie)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Problem polega na tym iż zamek tylnej klapy nie otwierał się z pilota (tylko z kluczyka) zdecydowałem się rozebrać go i to co zastałem zdziwiło mnie trochę, otóż brakuje pewnych elementów (kabli, wtyczek - nie mam pojęcia) mógłby mi ktoś powiedzieć co jest nie tak z tym zamkiem?
Dodam że nic nie wypinałem/przepinałem, taki jaki jest, został odkręcony od klapy bagażnika
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 16, 2015 14:29
keda, z pilota to raczej nie będzie się otwierał ( chyba , że masz tą opcję ), ale z przycisku przy lewym przednim słupku i kluczykiem, tak , ale jak uzupełnisz wtyczkę do istniejących przewodów albo zakończysz je zaizolowanymi wsuwkami ( chyba 4 mm ) i wepniesz do gniazda zamka bagażnika . Czarny do pin 3, żółty pin 1 , i do pin 4 pozostały czyli zielono/szary.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2015 14:29 ]
niebieska wtyczka jest od instalacji przełącznika otwarcia bagażnika kluczykiem i BCU , szukaj tam wewnątrz klapy( przy mechanizmie kluczyka ) przewodów z gniazdkiem do tej wtyczki.
Mam ten sam problem w swoim ZSie. Na pilocie mam przycisk otwierania klapy, a ona ani drgnie. Wiem że była wymieniana i być może zamek jest inny, może z jakiegoś starszego modelu, ale jak to dorobić, by działało- nie wiem
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 16, 2015 17:13
keda napisał/a:
właśnie tu jest problem że nie mam tej wtyczki którą się wpina do zamka.
tak też myślałem i dlatego napisałem Ci co zrobić
SeniorA napisał/a:
zakończysz je zaizolowanymi wsuwkami ( chyba 4 mm ) i wepniesz do gniazda zamka bagażnika . Czarny do pin 3, żółty pin 1 , i do pin 4 pozostały czyli zielono/szary.
czyli, zmierz szerokość pinów w gnieździe zamka , dokup pasujące do nich wsuwki , dolutuj przewody , załóż koszulki termokurczliwe i podłącz tak jak napisałem.
keda napisał/a:
A tą niebieską gdzie podpiąć?
też pisałem , musi tam gdzieś wewnątrz pokrywy być zarzucona druga część połączenia przewodów czarnego i zielono /czerwonego. To jest połączenie przełącznika w bębenku kluczyka z BCU. Poszukaj tam takich 2 przewodów i połącz je .Tymi przewodami idzie sygnał do BCU , że bagażnik jest otwierany właściwym kluczykiem i BCU przy zamkniętym aucie wyłącza alarm. Zobacz czy z mechanizmu z bębenkiem wychodzą te przewody.
[ Dodano: Pon Lut 16, 2015 17:13 ]
keda napisał/a:
Z tego co pamiętam tam przy słupku tez jest taka niebieska
nie , nie ,to nie to. Druga część powinna być w klapie bagażnika bo wszystkie przewody idą do BCU w prawym podszybiu w gumowej harmonijkowej osłonie.
Zostały tylko drzwi do zrobienia, nie umiem tego cięgna ustawić (które się reguluje w tym plastiku) drzwi się otwierają i ze środka i z zewnątrz dopóki nie zamknę z pilota gdy otwieram z kluczyka to guzik wychodzi i widać że elektryka w zamku działa natomiast z klamki nie otworzę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 16, 2015 21:59
keda napisał/a:
nie umiem tego cięgna ustawić (które się reguluje w tym plastiku)
rozepnij tą kostkę plastikową i zapnij na początek na środku gwintu , tak by z każdej strony wystawało tyle samo gwintu. Ale wydaje mi się ,że to nie w tym problem , prawdopodobnie padł drugi silniczek od tzw. całkowitego zamykani, które uruchamia się automatycznie przy zamykaniu pilotem . Opisz dokładnie jak to jest z tym zamykaniem i otwieraniem ( kluczykiem i pilotem ) .
jeśli chodzi o ustawienie tego cięgna to mając to zmontowane w drzwiach
najlepiej jak masz to rozpięte i plastik B otwarty.
Cięgno pomiędzy A i B unosisz max do góry i wpinasz w plastik, zatrzaskujesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum