Wysłany: Pon Lut 23, 2015 21:34 [R75] stuki w zawieszeniu, brak klaksonu, problem z bagażnik
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Szanownych Forumowiczów.
Stało się, jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 2,0 CDT z 2000 roku. Kupiłem go za grosze, blacharka w świetnym stanie, silnik i skrzynia bez zarzutów, ale za to trochę drobnostek do poprawy i potrzebuję Waszej pomocy - seria pytań w jednym poście. Już przeszukiwałem forum, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na wszystko. Do rzeczy:
1. W zawieszeniu da się usłyszeć delikatne stuki, jakby nierówności nie do końca były tłumione przez układ zawieszenia. Wyraźniej je słychać na małych wybojach, na większych nie są zauważalne. W schowku znalazłem dwie gumy od stabilizatora - nówki sztuki. Sądzicie, że wystarczy to wymienić i po problemie? Nadmieniam, że poza tym nic nie ściąga, nie wozi, prowadzi się całkiem dobrze.
2. Brak klaksonu, przyciski funkcyjne nie działają, przyciski tempomatu również nie chodzą. Już wiem - po przestudiowaniu forum - że to wina taśmy pod kierownicą. Wiem też jak ją wymienić. Ale szukając na Aledrogo znalazłem kilka różnych i nie wiem, która będzie pasowała. Pomożecie?
3. Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.
4. Czujnik parkowania nie działa. Czytałem, że długi sygnał oznacza awarię. Rzeczywiście - pojawia się ten sygnał. Jednak zastanawia mnie fakt, że nie zawsze ten sygnał awarii występuje. Natomiast test sprawności "na ucho" nic nie wykazał, bo żadnego z czujników nie było słychać, jak przykładałem ucho. Gdzie jeszcze warto poszukać usterki?
5. Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?
6. Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?
7. Czy zakup modułu OBD Bluetooth ma sens do tego samochodu? Co da się na takim cudeńku zrobić? Da się usunąć te wszystkie błędy na wyświetlaczu oraz inspection i oil service?
8. Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?
9. Termometr wskazuje temperatury rzędu -30, -20, -11, -6. Oczywiście mija się z prawdą. Gdzie szukać usterki?
10. Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.
A tak z innej beczki - jak oceniacie wskazania średniego spalania? W miarę zgodne z rzeczywistością są, czy zaniżone/zawyżone? Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 21:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
3. Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.
dostań się do zamka i zacznij od podstaw, przeczyść, może jest jakiś syf w zamku, sądząc po wypisanych usterkach to trochę zaniedbany, widać że właściciel olewał
może też regulacja odbojami w klapie
Cytat:
5. Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?
Rozebrać tapicerkę drzwi, sprawdzic czy przy próbie otwarcia szyby dochodzi prąd, jesli tak to siłownik do wymiany, jesli nie to szukasz przyczyny na kablach
cin1391 napisał/a:
6. Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?
Jeśli dotarłeś do tematu i nic nie było o chałupniczym sposobie naprawy to widocznie nikt go jeszcze nie wymyslił, możesz być pierwszy
Cytat:
8. Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?
Jeśli pokazuje awarię żarówki, a masz wyświetlacz to powinno pokazać, o która żarówkę chodzi, być może ktoś zamontował jakieś LED i komputer wykrywa błąd żarówki
cin1391 napisał/a:
Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.
u mnie przy dynamicznej jeździe liczę średnio 200km na każdą kreskę wskaźnika
10. Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.
W zawieszeniu da się usłyszeć delikatne stuki, jakby nierówności nie do końca były tłumione przez układ zawieszenia. Wyraźniej je słychać na małych wybojach, na większych nie są zauważalne. W schowku znalazłem dwie gumy od stabilizatora - nówki sztuki. Sądzicie, że wystarczy to wymienić i po problemie? Nadmieniam, że poza tym nic nie ściąga, nie wozi, prowadzi się całkiem dobrze.
Myślę, że wizyta w solidnej stacji kontroli pojazdów dałaby jakiś pogląd. Tępe stuki przy jeździe po delikatnych poprzecznych nierównościach mogą sugerować zużyte gumy stabilizatora lub łączniki stabilizatora.
cin1391 napisał/a:
Brak klaksonu, przyciski funkcyjne nie działają, przyciski tempomatu również nie chodzą. Już wiem - po przestudiowaniu forum - że to wina taśmy pod kierownicą. Wiem też jak ją wymienić. Ale szukając na Aledrogo znalazłem kilka różnych i nie wiem, która będzie pasowała. Pomożecie?
Adi-częsci lub BritCarParts - zadzwoń i Ci dobiorą
Cytat:
Otwieranie bagażnika - po naciśnięciu przycisku w kabinie słychać dźwięk, jakby przeskakującej zębatki. I nie za każdym razem klapa bagażnika zostaje odblokowana. Nieraz trzeba wciskać kilkanaście razy zanim bagażnik się odblokuje. Z zamknięciem też jest problem - trzaskanie nic nie daje. Najlepiej jest go ciapnąć, a potem powciskać przycisk otwierania - za którymś razem się zatrzaskuje. W czym może tkwić problem? Z otwieraniem podejrzewam siłowniki, które czuć, że są już słabe. Ale z zamykaniem? Tak jakby nie do końca załapywał zamek.
Może to kwestia regulacji ucha lub odbojów. Dodatkowo możesz wymontować zamek z klapy i przyjrzeć mu się z bliska. Potraktuj go jakimś preparatem pentrująco-konserwującym.
cin1391 napisał/a:
Czujnik parkowania nie działa. Czytałem, że długi sygnał oznacza awarię. Rzeczywiście - pojawia się ten sygnał. Jednak zastanawia mnie fakt, że nie zawsze ten sygnał awarii występuje. Natomiast test sprawności "na ucho" nic nie wykazał, bo żadnego z czujników nie było słychać, jak przykładałem ucho. Gdzie jeszcze warto poszukać usterki?
Może nie zawsze załącza Ci się moduł parktronika. To fabryczny czy dokładany? Dźwięk słychać z przodu czy z tyłu auta? Najwięcej powiedziała by diagnostyka komputerowa. Np. INPA albo BMWScanner. Jeśli masz zmieniarkę fabryczną zobacz czy jest prawidłowo dopięta wtyczka.
cin1391 napisał/a:
Nie działa prawa przednia szyba. Po wciśnięciu przycisku słychać "pyknięcie" pod schowkiem pasażera i nic. Domyślam się, że siłownik jest uszkodzony, albo zblokowany?
Pyknięcie słychać spod schowka czy z drzwi? Najlepiej rozebrać boczek i sprawdzić.
cin1391 napisał/a:
Wyświetlacz centralny - co któraś linia "pikseli" jest martwa. Czytałem, że regeneracja kosztuje 200 zł i wiąże się z niezbyt przyjemną procedurą wymontowywania ustrojstwa i wysyłania do jakiegoś gościa. Może da się to zregenerować jakoś sposobem chałupniczym?
Ja słyszałem o cenie 150 zł z przesyłką. Naprawa ma gwarancję 12 miesięcy. Licznik wygląda jak nówka. Wyjmowanie nie jest jakimś wyzwaniem. Trzy śrubki, dwie złączki i powinno wyjść. Niektórym nie udaje się łatwo więc muszą od spodu popychać zaczepy. Jeden z ostanich tematów o tym traktuje. Tam kolega seniorA tłumaczy o co chodzi.
Samemu możesz próbować, ale to też jest związane z wyjęciem. Jeśli problem dotyczy tylko połączenia między taśmą a płytką PCB licznika, to możesz spróbować gorącym powietrzem albo lutownicą. Taśma wytrzymuje takie ciepło. Z doświadczenia wiem, że to jednak nic nie da. Trzeba zmieniać klej pod LCD także. Dlatego Pan z ACEEFu zrobi to najlepiej
cin1391 napisał/a:
Czy zakup modułu OBD Bluetooth ma sens do tego samochodu? Co da się na takim cudeńku zrobić? Da się usunąć te wszystkie błędy na wyświetlaczu oraz inspection i oil service?
Kup sobie INPA lub BMWScanner. Nie cuduj z wynalazkami. Zdarzają się przypadki, że po zabawie z ELMem wariuje licznik.
cin1391 napisał/a:
Na wyświetlaczu centralnym wskazuje mi awarię żarówek, ale całe oświetlenie jest całkowicie sprawne. Czemu tak się dzieje?
Jak wyłączasz zapłon na pewno powie Ci jaka żarówka umarła.
Może masz problem z postojowym z tyłu. Kiedy nie działa jego rolę przejmuje lżej świecąca żarówka świateł stopu.
cin1391 napisał/a:
Termometr wskazuje temperatury rzędu -30, -20, -11, -6. Oczywiście mija się z prawdą. Gdzie szukać usterki?
W czujniki temperatury znajdującym się za zderzakiem, z lewej strony tablicy rejestracyjnej lub w wiązce do niego idącej. Czasami wentylator, który już luźno na ośce lata potrafi łopatą pociachać wiązkę.
cin1391 napisał/a:
Jaki olej do silnika najlepiej zalać? Mam przejechane 240 tys. km. Silnik jest w naprawdę dobrym, zdrowym stanie, zadbany, nie gubi, ani nie żre oleju. Pali lekko, nawet w mróz. Motul Synergie 10w40, 15w40? Pytam o te, bo ojciec go leje do swojego Rovera 400.
Zależy jaki był lany. Ja bym lał Motula 10w40.
cin1391 napisał/a:
A tak z innej beczki - jak oceniacie wskazania średniego spalania? W miarę zgodne z rzeczywistością są, czy zaniżone/zawyżone? Bo mi po 400 km różnej jazdy w ostatnim tygodniu pokazuje 6,6l, a wg wskaźnika ilości paliwa (zatankowany był do pełna) spadło prawie do połowy.
Wszystko zależy od tego jak skalibrowany jest licznik. Poczytaj na forum o tym.
Aby mieć 100% pewności musisz zrobić pomiar rzeczywisty z kartką i ołówkiem przy dystrybutorze. Jak masz modyfikację sterownika silnika (tuning mocy) to może fałszować nieco wyniki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Dało mi to już jakiś pogląd na sytuację, więc teraz czas zakasać rękawy i do roboty. Lubię dłubaninę, więc w sobotę będę miał frajdę
Odpowiadając na pytania:
1. System czujników parkowania jest fabryczny, a długi pisk słychać z przodu (ten oznaczający awarię układu). Nie załącza się on jednak zawsze.
2. Lany był 10W40, ale nie wiadomo jakiej firmy - spuszczę cały i zaleję świeżego Motula.
A do zawieszenia dobiorę się, jak ojciec kanał zwolni. Byłem 2 dni temu na przeglądzie, facet po szarpakach powiedział "ładnie, sztywniutko, jeszcze pojeździ na tym zawieszeniu".
Jeszcze raz dziękuję! A jak coś odkryję, naprawię, to podzielę się w tym wątku zdobytą wiedzą
[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 08:07 ]
Panowie, trochę się rozejrzałem, wsadziłem ręce i oto kilka wniosków.
1. Długi pisk sygnalizujący awarię czujników parkowania dochodzi nie z przodu, jak mi się wcześniej wydawało, ale z tyłu auta. Natomiast "na ucho" nie słyszę, aby którykolwiek z czujników wydawał ultradźwięki. Jest to fabryczna instalacja.
2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.
3. Bagażnik udało się zrobić. Wyjąłem zamek i porządnie go wyczyściłem WD40, a potem nałożyłem świeży smar łożyskowy. Następnie wkręciłem odboje na maxa i rozpocząłem regulację - odkręcałem 1/4 obrotu i sprawdzałem. Po odkręceniu 1 i 1/4 obrotu bagażnik zaczął zamykać się i otwierać tak, jak należy.
4. Komunikat o przepalonych żarówkach zniknął. Okazało się, że obie pozycje z tyłu były spalone, a ich funkcję przejęły światła stopu - sprytny samochodzik.
Mam jeszcze pytanie - gdzieś obiła mi się o oczy taka tabelka, wykazująca jakie płyny, w jakiej ilości leje się do Rovera 75, ale nigdzie jej znaleźć nie mogę. Kartkowałem instrukcję i nie widzę jej nigdzie. Dacie namiar na taką informację?
2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.
Z wahaczami uważaj... jak dobrze poszukasz to zobaczysz post MaRkA i to co dzieje się jak wyskoczy sworzeń nawet przy małej prędkości.
2. Stuki w zawieszeniu - wjechałem na kanał, poszarpałem, posprawdzałem i póki co wnioskuję, że gumy na stabilizatorze do wymiany. Sworznie wahaczy są trochę podejrzane, ale nie wyglądają tragicznie. W sobotę skoczę jeszcze na szarpaki po dokładniejszą diagnozę.
Z wahaczami uważaj... jak dobrze poszukasz to zobaczysz post MaRkA i to co dzieje się jak wyskoczy sworzeń nawet przy małej prędkości.
No to jade na szarpaki, a potem jeszcze przyjrzę się dokładniej. A lepiej wymieniać cały wahacz, czy go regenerować? Bo widziałem same sworznie gdzieś na aledrogo.
jest opcja regeneracji, w necie krążą opinie że taryfiarze regenerują i jeżdżą długo ale nie ma konkretnie wzmianki o r75. Ja kiedyś pytałem w okolicach poznania to rozróżniają czy dajesz im oryginał czy już zamiennik. Przy oryginale płacisz mniej, zostawiasz swój i wychodzisz z już zregenerowanym. Jednak nie próbowałem regeneracji kupiłem wahacze po 250 zł za sztukę i śmigam, choć po 3 latach znów zmieniłem obie strony (wahacze SRL)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pią Lut 27, 2015 09:18
Ja u siebie regenerowałem w Katowicach bo firma miała dobre notowania, no i nie zawiodłem się. Śmigam już ładne kilkadziesiąt tysiaków i nic złego się nie dzieje. Wcześniej co dwa lata wymieniałem na nowe, no i teraz mam dwa komplety gotowe do regeneracji...ale póki co nie trzeba
1. Lewy amortyzator umarł. Wymienię dwa na gazowe Kayaby.
Tył czy przód? Jeśli tył, to nie mam dobrego doświadczenia z KYB... Niestety wymieniłem już 4 komplety i 3 z nich to były KYB. Po niecałym roku użytkowania wylały się oba. Teraz zaryzykowałem i kupiłem TRW. Zobaczymy jak będą się sprawować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Przebiegi nie były wielkie. Nie potrafię powiedzieć z dokładnością ale coś ok. 15 tyś. km.
Kupowałem je w TomaTeam. Chociaż jedną partię wziąłem z allegro. To samo. Przez chwilę jeździłem na oryginalnych używkach, ale nie były solidne. Teraz mam nowe TRW. Na razie super. Ale to za wcześnie żeby je rekomendować
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
1. Lewy amortyzator umarł. Wymienię dwa na gazowe Kayaby.
Tył czy przód? Jeśli tył, to nie mam dobrego doświadczenia z KYB... Niestety wymieniłem już 4 komplety i 3 z nich to były KYB. Po niecałym roku użytkowania wylały się oba. Teraz zaryzykowałem i kupiłem TRW. Zobaczymy jak będą się sprawować
MaReK, to ja mam z iParts.pl. Przejechane 20 tys km jak liczę i na razie jest wszystko ok.Tłumią, nie pływają, nie leje się żaden. Oby tak dalej, choć mam używki z ZT na zapas w razie czego
A jeśli chodzi o przód, to miałem przez 3 lata KYBy i w sumie to chyba jeszcze były okej, ale zmieniłem je na całe MCPHERSONY od ZT po niskim przebiegu. W sumie nie zauważyłem różnicy więc pewnie te KYBy były okej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sprawdziłem prawą szybę. Odpięta była kostka od siłownika. Siłownik chodzi, ale szyba się nie rozsuwa. Za to widzę jakąś plączącą się żyłkę i na dnie znalazłem taki oto plasticzek. Da się to jakoś naprawić?
Ostatnio zmieniony przez cin1391 Pon Mar 02, 2015 08:32, w całości zmieniany 1 raz
z tym plastikiem to może byc grubsza sprawa, taniej i szybciej kupisz uzywany mechanizm i wymienisz.
Co do zapalniczki, to zalezy co poszło, trzeba by rozebrać, jak coś jest połamane to nie warto grzebać i lepiej wymienić cały wkład(cały element poniżej klimatyzacji)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum