Wysłany: Pon Mar 09, 2015 17:35 [R75]Migająca lampka oleju - Nierówna praca silnik video
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Ostatnio wymieniałem linkę gazu, oraz czyściłem/przeszlifowałem trójnik łączący przewody chłodzenia zaraz przy chłodnicy ten z prawej strony
i dolałem może 0.5 l płynu chłodzącego, który wylał mi się przy rozłączaniu/łączeniu tego trójnika. Później wieczorkiem po krótkiej jeździe 30 minut - rozgrzaniu auta lekko się jakby zagotował i nadmiar tego płynu chłodniczego wyparował, od tej pory jak zimny lekko podszarpuje przy zmianie biegów gdy się rozgrzeje nierówno pracuje i zapala/miga lampka "miski olejowej" dołączam filmiki i proszę o pomoc.
Pozdrawiam Krzysztof.
zdjęcię wymienionej łączki wideo - lampka gaśnie po dodaniu gazu nierówna praca silnika
Ostatnio zmieniony przez KrzysztofWalia Wto Mar 10, 2015 12:03, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 17:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 19:32
KrzysztofWalia napisał/a:
]Proszę o pomoc i opinie
kilka przyczyn migania lampki ciśnienia oleju : czujnik uszkodzony , niski poziom oleju , niewłaściwa lepkość oleju, mało drożny filtr oleju , wysoka temperatura silnika , zużyte panewki i pompa oleju. Trzeba zacząć od wymiany oleju z filtrem i zapobiec grzaniu się silnika.Sprawdzić czujnik.
Na chwilę obecną jest to w moim potocznym rozumieniu kontrolka ("miski oleju") związana z olejem, jestem raczej laikiem dlatego w tym poście proszę o pomoc bo wiem że są mądrzejsi, dlatego dołączyłem opis oraz filmiki aby czasem "mój potoczny" język nie siał zamętu w poście i problemie. ...
Ale tak masz rację o tą właśnie kontrolkę chodzi, na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach, a gaśnie po dodaniu gazu, do tego silnik pracuje inaczej i być może komuś to bardzo przybliżyć problem.
[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 00:25 ]
Jutro zrobię wymianę filtra wraz z olejem oraz sprawdzę ciśnienie oleju przed i po wymianie ale nie jestem pewien czy to załatwi sprawę nierównej pracy silnika ? co sądzicie ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 09:06
KrzysztofWalia napisał/a:
na filmikach widać jak zapala się na niskich obrotach,
z Twojego zapisu ich nie otworzysz, dlatego dopytywałem. Popraw. Może być tak , że silnik ma b. niskie obroty, nie pali na wszystkie cylindry i kontrolka też z tego powodu będzie migać bo ciśnienie spada poniżej 0.6 bar. Zobacz w pkt. 7.2 komputera diagnostycznego jakie ma wolne obroty silnik ( 750 +/- 50 ).
dzięki bardzo, już sprawdzam puki jest zimny, choć wczoraj ta magia z nim zaczęła się po 30 min. mieszanej jazdy jak się rozgrzał,
do momentu rozgrzania co najwyżej "podszarpnął" przy zmianie biegu.
rozgrzeję go trochę później by sprawdzić temperaturę silnika w komputerze...
edit: Poprawiłem linki które umieściłem wcześniej.
edit: przy temperaturze silnika 60 stopni obroty skaczą w przedziale 780 - 860
edit: Wygląda na to że muszę najpierw rozwiązać problem chłodzenia przy 98 stopniach zaczyna migotać przy 105 stopniach zgasiłem auto, umieszczam dwa filmiki z komputera oraz z pracy silnika.
komputer temp + obroty 7.0, 7.2 praca silnika
1 pytanie : czy jest możliwe aby układ chłodzenia był zapowietrzony i czy odpowietrzać ?
2 pytanie : Przy jakiej temperaturze powinien załączyć się wentylator ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 16:29
KrzysztofWalia, wszystko w odpowiedniej kolejności żeby nie robić niepotrzebnych rzeczy. Podpiąć tester diagnostyczny ,osłuchać silnik czy panewki OK, sprawdzić czujnik temperatury (z uwagi na niedziałający wentylator ), odpowietrzyć, uzupełnić płyn i obserwować czy nie ubywa, sprawdzić czujnik ciśnienia oleju (mechanik może zmierzyć ciśnienie oleju przy 750 obr/min - 1 bar i przy 2500 - 3.75 bar ), wymienić olej i filtr.
[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 16:29 ]
KrzysztofWalia napisał/a:
bo wentylator dziś przy 105 nawet nie drgnął,
może nie ma I biegu (szczotki ? ), czy włącza się przy włączeniu klimy ?
SeniorA, Dziś odstawiłem auto do mechanika, miałem do przejechania w sumie 25 km, z dłuuugimi postojami co zjazd .... ....ale niestety mało u mnie rodaków faktycznie mechaników... a w serwisie przekroczyłbym wartość auta....
Mam nadzieję że Rover'ka w dobre ręce dałem. Na dzień dobry "udawałem" bardziej zielonego niż jestem, a dużo się naczytałem przez ostatnie parę dni dużo też pomocy od was, dzięki za to. Gość od razu mi powiedział że może mu nawet do piątku z autkiem zejść gdyż
1. Wymieniam cały rozrząd filtry i olej. już wielki czas.
Same części dostawa kolo 36 h.
Sam stwierdził najpierw wymiana oleju i filtra, potem sprawdzenie czujników i po nitce do kłębka części mogę mu dostarczyć lub zdać się na niego, (wolę sam) i że nie będzie podejmował żadnego większego wydatku bez uzgodnienia ze mną.
Jutro z rana auto ma wjechać na warsztat i mam u niego być kolo 11 lub wcześniej bo diagnostykę będzie robił. I oszacuje wstępne koszty (pracy) (części). Obym tak było dalej.... (odpukam)
Mimo wszystko z góry dziękuję za wszelkie dodatkowe sugestie i informacje, to napewno obniży moje koszty i ew. próby naciągnięcia mnie na zbędne koszty.
Będę informował na bieżąco co i jak, chętnie podzielę się z spostrzeżeniami mojego fachowca.
Pozdrawiam
edit. SeniorA wentylator załączał się koło 110/113 stopni a obroty po dokonaniu tej trasy na luzie 350 +-30 to tylko 5 sek. bo zaraz gasł.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 11, 2015 10:49
tak, ECM na podstawie czujnika temperatury włącza niskie lub wysokie obroty silniczka wentylatora ( I i II bieg ) , ale widać ,że tu I bieg nie działa . Skoro wentylator ma II i ECM nie włącza go non stop, to znaczy ,że czujnik temp. jest OK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum