Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Napięcie paska rozrządu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Napięcie paska rozrządu
Autor Wiadomość
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:06   [R200]Napięcie paska rozrządu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam Mam pytanie odnośnie napięcia paska rozrządu jakie powinno być jego napięcię. Szacując na oko pasek powienien miec wibracje czy nie przejechane 50 tys od wymiany manualny napinacz pasek wibruje na najdłuższym ramieniu bez rolek na fotkach szkic. Proszę o podpowiedz.
http://zapodaj.net/82cc30ecad0cb.jpg.html
http://zapodaj.net/d6b967c4d0934.jpg.html
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:09   

po 50 tysiącach wypadałoby sprawdzić napięcie paska. luzujesz śrubę centralną, luzujesz śrubę blokującą napinacz, napięte ma być tyle, co sprężynka dociągnie, jak nie masz sprężynki to dociskasz palcem tylko nie na siłę, skręcasz wszystko zaczynając od śruby blokującej, potem centralną i wsio.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 11:19   

Napięcie paska ma być ok 1cm. czyli jak w polu które oznaczyłeś na rysunku na czerwono naciśniesz pasek ma się wychylić 1 cm.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 12:00   

Jak tak napisałeś, to jeszcze musisz podać z jaką siłą ten pasek tam nacisnąć, a niestety takich danych nie ma.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Czw Mar 05, 2015 12:46   

Jak całą siłą naciśniesz to ma się wychylić 1cm i ani milimetr dalej.
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 13:22   

jeden docisnie maks z sila 20 nm drugi z 30 nm itd. Dlatego nie mozna tak do tego podchodzic jest specjalne urzadzenie do tego pomiaru ktore dociska z okreslona sila nastepnie mierzy wychyl i porownuje sie je z wartosciami z tabel scisle okreslonymi. Swoja droga wydaje mi sie ze jest za slabo u mnie napiety przy 1000 rpm widoczne sa bardzo duze drgania paska jutro sprawdze napinacz miejmy nadzieje ze problem zniknie. Dzieki panowie:)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 05, 2015 21:55   

Przy serii T jest w manualu opis jak napiąć pasek, ale nie wiem czy mozna przeniesc to do serii K.

Słyszałem tez metode sprawdzenia, przez obrócenie go (w tym samym miejscu co masz drgani) o kąt max 90 stopni
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 13, 2015 14:51   

Wracam do tematu pasek byl poluzowany i przesunal rozrzad. Ustawilem go na nowo wedlug znacznikow na korbie i rozrzadzie lecz teraz mam problem z odpalaniem i zla praca silnika. Czy moglem przestawic zaplon?
 
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Mar 13, 2015 16:11   

Skoro przestawił się rozrząd to pewnie nie ma kompresji i głowica do ściągnięcia. Sprawdź kompresję
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Mar 13, 2015 18:25   

Jak rozrząd jest teraz prawidłowo ustawiony i jest problem z pracą to pewnie zawory przygięte... pomiar kompresji powie prawdę.
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 13, 2015 18:40   

No wiadomo ciezko jest wrozyc ale silnik chodzil duzo lepiej niz po dobrym ustawieniu rozrzadu pozatym skoczyl o jeden zab to nie jest duzo. takze nie wydaje mi sie aby problem lezal w zaworac napewno nie bylo kolizji w silniku. Panowie jak wyglada temat zaplonu w tym silniku, ustawia sie go w jakis sposob?
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 13, 2015 21:09   

zapłonu sie nie ustawia
skoro nie było kolizji, a teraz jest zle, to moze jednak byl dobrze, a Ty ustawiłeś źle, masz fotki ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 14, 2015 10:26   

Niemam teraz fotek ustawione jest wedlug rave in ex in ex na rozrzadie w lini prostej w miejscu gdzie jest wypustka na plastiku miedzy silnikiem a kolami pasowymi zas na korbie tez wypustka miedz dwiema kropkami na kole. Efekt nie dziala wczesniej byl przeskoczony o jeden zab pierwszy walek.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 14, 2015 13:43   

odkręcałeś dolne kolo pasowe?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 11:27   

Tak
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 15, 2015 11:40   

to te kropi na kole powinny trafiać w wypustkę na pompie oleju, a nie na plastikowej obudowie. Na plastiku jest znak, do ustawienia z kołem pasowym i jest w troszkę innym miejscu.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
toxx 




Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 71
Skąd: Radom

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 15, 2015 13:16   

Tak jest jak Piszesz i nie dziala ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.6 98 rok] Wymiana paska rozrządu
ywis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Sty 30, 2015 12:34
sTERYD
Brak nowych postów [R200] Napinacz paska rozrządu
rovero Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Kwi 07, 2007 12:25
Desper
Brak nowych postów [R200] Zepsuty napinacz paska rozrządu
cray Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sro Sie 24, 2011 15:19
cray
Brak nowych postów [R200 1,4 16v]Schemat montazu paska rozrzadu
extermi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lip 29, 2009 17:14
extermi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink