Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8
Autor Wiadomość
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Mar 25, 2015 21:26   Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8

Siemka. Opiszę swoją propozycje modyfikacji głowicy do K-serii o pojemności 1.6 i 1.8. 1.4 to nie dotyczy z przyczyn wynikających z budowy silnika. Jestem w posiadaniu wiedzy, która głosi, że zawory od głowicy VVC nie zmieszczą sie w standartową głowice 1.4/1.6/1.8. Zawory od VVC spokojnie zmieszczą się w standartową głowice od 1.4/1.6/1.8. Moim skromnym zdaniem dałoby rade upchnąć jeszcze po 1mm większe zawory ale mógłby pojawić się problem z uszczelką pod głowicą. Okucie uszczelki graniczyłoby z gniazdami zaworowymi. Dokonałem tego wraz z zaprzyjaźnionym zakładem obróbki silników. To co anglik uważa, że nie możliwe, ja uczyniłem :) Jak dotąd nie słyszałem aby ktoś się tego podjął. Jedynym minusem całej operacji jest to, że tego nie da rady zmontować z silnikiem 1.4 ponieważ zawory kolidowałyby z tulejami cylindra. Poniżej kilka zdjęć:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 25, 2015 21:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Mar 26, 2015 10:56   

oni chyba pisali to w kontekscie wlasnie silnika 1,4 ( a przynajmniej ja cos takiego kojarze ze strony Dave Andrewsa )

robisz cos ekstremalnego?

mam do uplynnienia kolektor dolotowy vvc, szyne paliwowa, walki z glowicy VVC, walki qed-a 285 z profilem krzywki pod mechanike ( nowki sztuki ), kolektor wydechowy z VVCi troche innego szmelcu :P
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Mar 26, 2015 15:14   

oba kolektory beda budowane od podstaw wedlug wlasnego projektu. Te waleczki qed 285 za ile oddasz? Jaki wznios maja? Buduje 1.8 na chwile obecna z zaworami VVC, oba wałki VVC, komputer od 135KM i oba kolektory wlasnego projektu.

[ Dodano: Czw Mar 26, 2015 15:14 ]
Oczywiscie obowiązkowo EcuMaster
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 07:32   

ile Cie taka przeróbka głowicy kosztowała?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 08:18   

gdyby nie to, że mialem wlasne gniazda i zawory to koszt ok 2500-2800zł z dorobieniem gniazd i kupnem nowych zaworow. Poki co mnie wyszlo to nieco ponad 1000zł
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 17:41   

mlodyolek, no dobra, wszystko fajnie tylko co to dało?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 23:55   

albo jakis wykres z hamowni?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Nie Gru 27, 2015 19:38   

jestem w trakcie prac. wykres w niedługim czasie.

[ Dodano: Nie Gru 27, 2015 19:38 ]
witam. Głowica poskładana, czekam tylko na odbiór tulei z honowania. W między czasie szukam kogoś kto zdejmie mi immo z kompa motoroli MGF 135km. Ktoś kogoś poleci?
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Nie Gru 27, 2015 20:19   

Użytkownik: piotrekcrash :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Gru 27, 2015 22:23   

Ja Ci mogę ogarnąć. :)
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pon Gru 28, 2015 06:22   

Kurde Multec zapomniałem żeśmy o tym rozmawiali. Już się dogadałem z Piotrkiem. Za to w innej kwestii możesz pomóc.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Gru 29, 2015 20:01   

mlodyolek, jakieś większe zdjęcia da radę? Na miniaturach to wiesz co można pooglądać....
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Gru 29, 2015 21:48   

Mam nadzieję że właściciel obrazków się nie obrazi ;]
http://images67.fotosik.p...8e1e9ecc813.jpg
http://images70.fotosik.p...43b484e1236.jpg
http://images69.fotosik.p...48edf3f7248.jpg
http://images68.fotosik.p...65522704e98.jpg
http://images66.fotosik.p...f4767b8fec6.jpg
http://images70.fotosik.p...7c416c0e6f9.jpg
http://images68.fotosik.p...da16f4d6252.jpg
http://images67.fotosik.p...d9fb3581530.jpg
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 29, 2015 22:54   

ok, 3000pln i jaki zysk? ile to moze dać? nie prościej dać czapke z vvc?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Gru 30, 2015 00:30   

BigBoyPL, dzięki za foty ale ja tam dalej nic nie widzę :-|
Coś zostało podszlifowane czy jak? Troszkę gniazda na głębokość? Widać w każdym srebrne pierścienie ale w jakim celu to zostało zrobione? Szczelniejsze będzie czy zawór będzie głębiej się chował co zwiększy objętość na mieszankę? Niech ktoś mi to wyjaśni pokrótce.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 11:30   

gniazda poszly pod 3 katy przefrezowane, widac ile jeszcze materialu ze swiatla kanalu mozna wybrac :D


jakies wieksze zawory beda wsadzane????
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 15:08   

Zawory i gniazda z VVC. Te progi na przejściu kanał-gniazdo są na pewno zlikwidowane. Co to da... lepszy współczynnik napełniania cylindra. ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 16:51   

MultecFSO, jaka jest teraz różnica między głowicą mlodyolek, a głowicą z VVC pomijając to że jego głowica nie ma młynków? Czy występują różnice w popychaczach itd. ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2016 10:28   

MultecFSO napisał/a:
Co to da... lepszy współczynnik napełniania cylindra.

co mówi teoria to wiem ;) bardziej mnie interesuje, jaki wynik w kucykach/niutach lub zmianie przebiegu. Czy to po prostu ma sens :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Sty 03, 2016 11:53   

flapjck1 napisał/a:
gniazda poszly pod 3 katy przefrezowane, widac ile jeszcze materialu ze swiatla kanalu mozna wybrac :D


jakies wieksze zawory beda wsadzane????




Jesteś pewien że tyle materiału można zebrać z kanałów ? Bo ja nie do końca.

Pytanie do założyciela wątku. Jaki jest teraz prześwit na gnieździe zaworowym (chodzi mi o średnicę wewnętrzną)? Z ciekawości porównam to z oryginałem a później wezmę chamsko wiertło i zobaczymy ile zostanie "mięsa" do kanału po uwzględnieniu różnicy w starym a obecnym gnieździe :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tuning mechaniczny
Gość Tuning mechaniczny 5 Wto Kwi 28, 2009 11:54
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 21:23
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink