Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Centralny Zamek - Światło Podsufitki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75] Centralny Zamek - Światło Podsufitki
Autor Wiadomość
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:22   [Rover 75] Centralny Zamek - Światło Podsufitki
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam,
Zapewne tematów było już wiele, znalazłem wiele przydatnych informacji,
lecz wciąż nie określają one jasno mojego problemu.
Napiszę objawy, mam nadzieję że ktoś w łatwy sposób opisze rozwiązanie.

*************************************************************************

Jakiś czas temu, działanie zamka było kwestią jego humoru, raz działał raz nie...
Czasami w bardziej lub mniej odpowiednim momencie, wraz z nim przestawało działać oświetlenie podsufitki przód i tył, otwarcie bagażnika a także zapalniczka. Na chwilę obecną zamek nie działa wcale wraz z całą resztą wymienioną wcześniej, zarówno z pilota jak i przycisku wewnątrz pojazdu. Auto otrzymuje sygnał alarmu, uzbraja auto, lecz go nie zamyka tj, przy otworzeniu drzwi włącza się alarm...

Sprawdziłem bezpieczniki koło akumulatora, oraz kabinowe tj. te za schowkiem. Próbowałem różnych kombinacji, sekwencji przycisków od lampki podsufitki, pilota itp. Niestety efektu to nie dało. Prawdopodobnie każdy zaraz krzyknie (skończył się siłownik). Jeśli tak faktycznie jest byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje dotyczące weryfikacji usterki siłownika, lub innych przydatnych rzeczy.

Jeśli macie jakieś inne pomysły, rady z chęcią ich wysłucham - zaznaczę iż mechanik któremu zlecona była naprawa, nie mógł sobie poradzić z tą usterką, niestety nie wiem jaki jest poziom jego wiedzy w przypadku tego konkretnego modelu.

edytowano :
Na chwilę obecną auto otwieram i zamykam z kluczyka, resztę drzwi otwieram od środka, a zamykanie to wciśnięcie skobelka i zatrzaśnięcie.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Patiarch Wto Mar 31, 2015 11:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:30   

nie masz problemów z wodą w aucie? bo najdziwniejsze ze centralny nie działa, czyli uznaję że drzwi są otwarte a uzbraja się alarm
_________________
75 Red Edition
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 11:37   

Możliwe że coś mogłoby robić zwarcie, ostatnio zauważyłem usmażoną lampkę podświetlenia tylnej tablicy. Lecz wciąż jest dużo niewiadomych...

Cholera, nie mam zielonego pojęcia, siedzę i szukam w każdym temacie jakichś wskazówek, co każdy to inny nawet nie zbliżony do mojego...
Wiem tylko jedno, gdy np centralny zamek zaczął działać to w tym samym momencie zaczęły funkcjonować inne elementy. Na pewno nie są to osobne usterki, wszystkie razem są ze sobą powiązane.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 31, 2015 12:12   

To zacznij od eliminacji tych drobnych pierdół typu lampka, w tym aucie jest dużo rzeczy powiązanych elektronika i często jedno powoduje drugie.
_________________
75 Red Edition
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 12:24   

Mam za małą wiedze dotyczącą mechaniki to tez elektryki, wymiana żarówek ewentualnie modułu zapalniczki, lub czegoś co steruje przyciskiem otwierania bagażnika wygląda całkiem sensownie. Lecz na chłopski rozum to nic nie da, skoro te elementy są sprawne, a przestają działać w tym samym monecie.

Czy moduł bcu może odpowiadać za wszystkie te elementy oraz za centralny zamek ?
Czy np brak obiegu prądu po przez spalenie siłowniczka głównego mógł zaważyć o funkcjonowaniu reszty.
Czy komputer główny (o ile taki jest ) może odpowiadać za funkcjonowanie całego układu ?

Odpowiedzi, lub wskazówek takich rozwiązań oczekuje... gdyż łopatologicznie - nie mam prądu w całym wnętrzu auta, działają tylko zegary i radio.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 14:07   

Patiarch napisał/a:
Czy moduł bcu może odpowiadać za wszystkie te elementy oraz za centralny zamek ?
tak , BCU to moduł komfortu i odpowiada głównie za wewnętrzne oświetlenie , zamki, alarm. Sprawdź bezpieczniki ,dostań się do modułu BCU , może coś nie kontaktuje , może wysusz BCU.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 31, 2015 15:53   

Zagladales czy nie ma wody w podszybiu? W grodzi pomiędzy silnikiem a kabina
_________________
75 Red Edition
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 16:52   

Ogólny stan, gdzie tylko byłem w stanie zajrzeć sprawiał wrażanie dobrego. Przed chwilą wróciłem z oględzin, gdzie raz jeszcze wszystko sprawdziłem. Co prawda lekko zacinał deszczyk i tam gdzie woda mogłaby się dostać nie było żadnych wiązek kabli...

Przeanalizowałem działanie tego zamka, gdy zamykam drzwi otrzymuje w rezultacie :

Sygnał dźwiękowy 0,5 sekundy informujący że np (drzwi są otwarte i nie mogę zamknąć)
Włączenie się wszystkich kierunkowskazów - meldujących o gotowości do zamknięcia i uzbrojenia auta.

Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny. Moje obawy skierowałbym na (niezamkniętym układzie elektrycznym, lub też błędem w komputerze)

Nie mam zielonego pojęcia... niestety nie mam części zamiennch by móc sobie wymieniać aż w końcu trafie...

Ewentualnie, czy może ktoś zna jakiegoś mechanika/elektryka w Toruniu ? Specjalizującego się w tej Marce.. ?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 31, 2015 17:00   

Słyszysz sygnał i drzwi sie nie zamykają?
Dioda led na zegarach po próbie zamknięcia mruga na czerwono czy jest ciemno?
Jak siedzisz w aucie wszystko pozamykane przekręcasz kluczyk to pojawia się ikona, ze któreś drzwi są nie zamknięte?

[ Dodano: Wto Mar 31, 2015 18:00 ]
I jeszcze jedno bo zapomniałem... Jak występują objawy awarii pomaga odlaczenie akumulatora i podpięcie na nowo po chwili?
_________________
75 Red Edition
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 17:15   

*Jest sygnał tak jak pisałem, gdy siedzę w środku, próbuje zamknąć z panelu to po 3-4 naciśnięciach zaczyna pojawiać się dźwięk jak w przypadku zamknięcia z kluczyka.
Gdy zamknę auto będąc w nim (zamki się nie zamkną, lecz uzbroi alarm, to niewielki ruch powoduje włączenie syren alarmu )

*Dioda mruga
*Nie ma takiej, jedynie przy otwartych drzwiach
*Klemy odłączane (resetowane) po wielokroć
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 19:54   

Patiarch napisał/a:
Czy np brak obiegu prądu po przez spalenie siłowniczka głównego mógł zaważyć o funkcjonowaniu reszty.
jakiego siłowniczka głównego , nie ma czegoś takiego.
Patiarch napisał/a:
Czy komputer główny (o ile taki jest ) może odpowiadać za funkcjonowanie całego układu ?
nie , bo nie ma głównego , można tak mówić o sterowniku silnika ECM , ale on nie wpływa na to.
Patiarch napisał/a:
Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny. Moje obawy skierowałbym na (niezamkniętym układzie elektrycznym, lub też błędem w komputerze)
tym "komputerem " jest właśnie B C U .
Patiarch napisał/a:
Wydaje mi się iż bezpieczniki oraz cały układ bcu jest sprawny.
jak układ BCU moze być sprawny jak nie działa zamykanie , oświetlenie wewnętrzne ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 20:07   

W kwestii błędów merytorycznych jak już wcześniej pisałem, nie znam się na tym, a staram się podać jak najwięcej informacji które mogłyby być użyteczne.

Ok, załóżmy że walnięty jest układ BCU, więc co teraz ?
Otóż dostałem się do bezpieczników odkręcając 4 śruby pod schowkiem, lecz nie udało mi się odkręcić, wyjąć schowka... nie wiedziałem gdzie są zatrzaski.

Co dalej, co powinienem zrobić ? Jak dokładnie wygląda ten BCU, jak się do niego dostać, oraz czy wstawienie innego, będzie wiązało się z nieprzewidzianymi następstwami.

Jak zweryfikować usterkę BCU ?

Edytowano :

Już wiem że to chyba ten :
https://www.imageupload.co.uk/image/ZZrO

Pytanie : Jak dostać się do niego, skoro jest ciasno upchnięty pod schowkiem, lub jak zdemontować schowek?
Pytanie : A co jeśli to nie moduł, po wymianie wciąż będzie to źle działało ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 21:11   

Patiarch napisał/a:
lecz nie udało mi się odkręcić, wyjąć schowka... nie wiedziałem gdzie są zatrzaski.
4 śrubki u góry i trzy po odchyleniu wykładziny schowka , odpiąć kostkę oświetlenia i wysunąć schowek. Wszystko jest opisane w forum.

[ Dodano: Wto Mar 31, 2015 22:11 ]
Patiarch napisał/a:
Pytanie : A co jeśli to nie moduł, po wymianie wciąż będzie to źle działało ?
najłatwiej jest wysuszyć BCU , sprawdzić i poprawić ,zakonserwować np. elektrosolem połączenia . Poprawić węzeł masy przy prawym przednim słupku pod wykładziną. Później instalacja multipleksowa K-bus.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Mar 31, 2015 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 31, 2015 21:18   

A skąd Ty jesteś?
_________________
75 Red Edition
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 31, 2015 22:05   

Patiarch napisał/a:
Jak zweryfikować usterkę BCU ?
podpiąć Testbook , układ rejestruje błędy układu BCU.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 18:19   

Witam, proszę mi wybaczyć za zwłokę dopiero teraz miałem czas na to by się tym zająć.
Zamówiłem BCU, lada chwila przyjdzie. Sam moduł był suchutki, wszystko było piękne, czyste, pachnące. Wszystkie bezpieczniki sprawne.

Link


Wyczytałem gdzieś na forum że moduł BCU odpowiada za działanie, ew funkcjonowanie pilota.

Czy jest jakaś opcja połączenia pilota z tym nowym bcu?
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Sro Kwi 08, 2015 21:06   

Patiarch napisał/a:
Czy jest jakaś opcja połączenia pilota z tym nowym bcu?

Teoretycznie jest taka mozliwosc.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 01:11   

Jeśli masz stare BCU, możesz jego zawartość skopiować do nowego.
Oferuje to Testbook T4

Chyba, że Twój "nowy" BCU wędruje do Ciebie razem z kluczykiem.
To musiałbyś tylko go skonfigurować.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Patiarch 



Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 10



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 18:15   

Po wymianie modułu BCU stało się to co oczekiwałem, czyli - kompletnie nic.
Nic się nie naprawiło, mało tego teraz z kluczyka nie dawało znaku życia, nie świeciła się dioda, oraz kierunkowskazy.

Założyłem stary oryginalny moduł...

Tak jak pisałem, moduł BCU sprawny, musiał gdzieś robić na stykach, coś jakieś zwarcie.
Ale to już tym zajmie się specjalista - elektryk... bo ja się na tym nie znam.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 19:52   

Patiarch napisał/a:
Sygnał dźwiękowy 0,5 sekundy informujący że np (drzwi są otwarte i nie mogę zamknąć)
Włączenie się wszystkich kierunkowskazów - meldujących o gotowości do zamknięcia i uzbrojenia auta.
Patiarch, ten sygnał jest też wysyłany jak BCU uzna , że jest przegrzany silniczek w zamku i go eliminuje z użycia. Może jest zwarcie w którymś zamku ; to tak pod rozwagę dla specjalisty elektryka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Rover 75 centralny zamek
szubi07 Rover serii 75, MG ZT 11 Czw Lut 12, 2015 09:43
szubi07
Brak nowych postów [Rover 75] Centralny zamek i drzwi kierowcy
siara Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 22, 2015 04:38
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 75] Centralny zamek nie otwiera jednych tylnich drzwi
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 9 Pią Paź 04, 2013 20:55
apples
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek
marcello Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Kwi 08, 2010 23:40
marcello



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink