Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam, mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość:)
A przy okazji chciałbym się przywitać bo zostałem od tego roku szczęśliwym posiadaczem Roverka i wreszcie mogę dołączyć do tego zacnego grona!:)
Problem pojawił się kiedy przez ok 30min jechałem 140-160km/h na autostradzie, wskazówka temp skoczyła na max i od razu zjechałem na stację. Oczywiście dym i pod maską wszystko zbryzgane płynem. Po upływie jakiegoś czasu dolałem płynu, odpowietrzyłem za poradą z forum(zbiorniczek do góry i odkręcony odpowietrznik na wężu) i dalej w drogę. Zrobiłem ok 500km i temp silnika trochę pływała ale raczej poniżej normalnego poziomu.
Wymiana termostatu na oryginalny i nowy, napełnienie, odpowietrzenie.
Wydawało się wszystko w porządku, silnik osiąga ok 100st(po podłączeniu do komp) i włącza się wentylator.
Niestety teraz znowu trasa 600km i przy większej prędkości to samo ale tym razem mniej płynu ubyło bo nagrzewnica nadal miała obieg.
W zbiorniczku czysto bez oleju to samo pod korkiem oleju bez budyniu.
Węże do chłodnicy gorące więc obieg jakiś jest.
I teraz moje pytanie czy macie jakieś sugestie co to może być?
Przeszukałem forum, podobno w v6 nie pada uszczelka, były wadliwe korki i pękająca obudowa termostatu przez co układ nie trzyma ciśnienia ale termostat wymieniony.
Czy może to być spowodowane np niesprawną do końca pompą przez co ma słaby obieg i gotuje płyn?
Pozdrawiam
ps Roverek z LPG
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 20, 2015 21:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeszukałem forum, podobno w v6 nie pada uszczelka, były wadliwe korki i pękająca obudowa termostatu przez co układ nie trzyma ciśnienia ale termostat wymieniony.
Niestety pada, nie sama z siebie tylko po wcześniejszej przyczynie. Sprawdził bym cienkim drucikiem czy nie masz zapchanej cienkiej rurki w zbiorniczku wyrównawczym, którą wlatuje płyn do zbiorniczka. Jak odpowietrzałeś układ to płyn ci powinien strumieniem lecieć przez tą rurkę. Nie zaszkodzi wymienić też korek zbiorniczka na nowy to dużo nie kosztuje a może pomóc. Może poprzedni właściciel uszczelniał układ jakimiś granulkami i ci pozalepiało układ tym syfem dobrze by było przepłukać blok i chłodnice na forum jest opisane jak to wykonać. Przy wymianie termostatu dobrze jest wymienić kolano i rurkę prostą od termostatu, bo łatwo pękają.
Rurka i kolanko również w komplecie z termostatem wymienione. A chodzi Wam o tę rurkę przelewu co widać na filmiku? Nie o tą co jest połączona z tą "wargą" pod korkiem, taka krótka zakrzywiona w dół?
Zaraz sprawdzę czy u mnie jest aż tak duży strumień z tego przelewu.
[ Dodano: Wto Kwi 21, 2015 10:11 ]
A właśnie jakaś różnica w korkach, chodzi o oznaczenie od spodu 100 a 140?? czy bez znaczenia? Bo dzwoniłem do britcar w warszawie i ten miły Pan powiedział że to nie ma żadnego znaczenia...
[ Dodano: Wto Kwi 21, 2015 13:56 ]
Sprawdziłem, strumień z tej rurki podobny do tego z filmiku:) zamówię ten korek bo narazie to jest najbardziej prawdopodobne tylko o co chodzi z tymi 100,140? Temperatura czy ciśnienie i jakie powinno być?
Ok kupuję nowy korek 140psi i dam znać czy jest teraz ok:)
[ Dodano: Pon Lip 20, 2015 17:56 ]
Odświeżam temat,
Po wymianie korka na nowy (140psi) nadal to samo. Korek został sprawdzony przez wtłoczenie ciśnienia z manometrem w ręku w układ chłodzenia i przy 1,4atm zaczął upuszczać ciśnienie. Podczas takiego testu uwydatniły się nieszczelności na 4 opaskach nieudolnie skręconych przez "fachowców" od gazu, przez które po prostu kapał płyn.
Przypomnę termostat został wymieniony, 2 biegi w wentylatorze działają, układ odpowietrzony. Przy obserwacji temperatury podczas jazdy nie spada poniżej 95st a dochodzi nawet do 115st. Ostatnio pękła nawet plastikowa rurka ta obok termostatu wychodząca z bloku i została zmieniona na nową.
Notorycznie wywala płyn spod korka podczas normalnej jazdy i już nie wiem co jest.
Dzisiaj byłem na teście co2 i wyszedł pozytywny (przebarwił się płyn bromotymolowy na zielono) ...także jakby jednoznaczne wskazanie na uszczelkę głowicy. Co o tym sądzicie? Bo mechanik który robił test mówił że nie ma 100% pewność przy tym teście.
Z góry dzięki za odpowiedz
[ Dodano: Pon Lip 20, 2015 18:01 ]
Dodam że z rurki przelewu z góry chłodnicy do zbiornika wyrównawczego, przelewa się płyn tak samo jak na filmiku zamieszczonym na forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum