Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 18:05 [R75] Nie przełącza programów w automacie.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem podobnego problemu. W marcu drogą szczęścia (albo i nie) dostałem Rovera 75. Przeszedł szereg wymian (m.in. simmering skrzyni, bo gubiła olej), napraw (choć ceny na fakturach wprawiały w oczopląs) i sprawował się świetnie. Do czasu... Mianowicie nie przerzuca mi programów w automacie, udaje się to 1 na 20 "wiosłowań" góra - dół i to pod warunkiem, że macha się dźwignią jak opętany. Z początku dziwnego zachowania te programy wchodziły częściej, ale teraz jest horror. Jeśli uda się wrzucić "D", to autko jeździe jak po sznurku, idealnie. Skrzynia nie szarpie, nie zgrzyta, auto ma moc i z niej korzysta. Problemem jest postój i chęć wrzucenia "R" czy "P" czy każdego innego. Dźwignia lata góra - dół (nazwałem to "wiosłowaniem"), a programy przeskakują np. pomiędzy 2 a 3, 3 a 4, albo 2 do 4. Trzeba zawsze cofnąć lewarek do biegu drugiego i z wciśniętym guzikiem szybko przełączać do góry (raz poleci kontrolka/światełko do "P", a częściej tylko do 3 czy 4 pomimo, że wajcha jest przy samej konsoli). Kiedy dźwignia lata luźno, nie słychać charakterystycznych odgłosów załączania się parktronic'a czy tego delikatnego oporu przy wyborze biegu. Jest luźna, ale zatrzymuje się w miejscu, gdzie trzeba wcisnąć guzik. Dodam jeszcze, że kiedy uda się już wbić na P to programy ładnie schodzą w dół, ale nie wracają tak ochoczo do góry. Trzeba na nowo wiosłować od dołu paręnaście razy. Nie mam sił do tego samochodu, jego kosztów i awaryjności. Proszę Was o jakąś wskazówkę, poradę czy cokolwiek. Również chciałem podziękować ludziom tu piszącym, bo pomogliście mi w m.in. z czujnikiem położenia rozrządu czy innymi bublami. Liczę na Was ponownie.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 22, 2015 18:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Trzeba wejść pod auta i linkę zmian biegów zamocować na swoje miejsce, bo jestem pewniej na 100 procent, ze wysunięła się. Mówię o miejscu tuż przy zabierku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam Cię i dziękuję za szybką odpowiedź. Czy uda mi się to zrobić w warunkach "podwórkowych"? I gdzie szukać tego mocowania/na co patrzeć/zwrócić uwagę?
Hose88, zrobię ci jutro zdjęcie. Wyślij mi jak odczytasz forum SMS (880007024) z mailem, wyśle zdjęcie dużej rozdzielczości, a MMS małe co byś sobie zerknął na szybko. Na forum wkleję jak będzie czas
Poradzisz sobie bez kanału, ale czasem możesz słabo zaczepić i będzie dalej opadać, ale zobaczysz. Dla twojego zdrowia i innych nie rób tego na pracującym silniku mówię z doświadczenia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
rafalmis1 - pomogłeś, a Twoja diagnoza w 100% trafna. Przy wymianie simmeringu skrzyni urwali ten zatrzask od mocowania, spadło i było luźne. Wielkie dzięki za pomoc! Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum