Wysłany: Nie Maj 10, 2015 19:47 [MG TF] Ogólna porada.
Witam Roverko-maniaków. Szykuje się do zakupu pierwszego samochodu i padło akurat na TF'a. Mały z fajnym silnikiem dwuosobowy w rozsądnej cenie, idealny opis pasujący do TF'a. Jak jest z montażem... Gazu w TF'ie? Jest możliwość/nie ma możliwości? Jeżeli jest to jak bardzo trzeba się "bawić" ? Drugie pytanie jest odnośnie TF'a z Anglii, jak duży jest koszt zmiany strony kierownicy w tym samochodzie? Prosiłbym jeszcze o ogólną opinię posiadaczy MG TF, czytałem różne opinie i recenzje, ale od namiaru opinii głowa nie boli. Bym był bardzo wdzięczny gdyby ktoś choćby połowicznie odpowiedział na moje pytania.
Dzięki i Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 10, 2015 19:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odnośnie gazu to widziałem F/TF z gazem, ponoć silnik się nadaje, ale butle musisz włożyć w bagażnik z tyłu, przepisy nie pozwalają na montaż butli w miejsca koła zapasowego z przodu podobno. W związku z tym albo mała butla, albo normalna ale zje Ci 3/4 bagażnika. Wydaje mi się że mimo pozorów akcja jest dość prosta, butla zaraz obok silnika, wszystko w jednym miejscu. Nie wiem ile zamierzasz tym autem jeździć ale F/TF dużo nie pali, w trasie jak się uprzesz to 6l/100km da radę, mi w alpach na znacznej wysokości i cisnąc za Lotusem spalił niecałe 9l/100km. Wsadzisz gaz, pozbędziesz się bagażnika, na jakiś kilku dniowy wyjazd nagle będzie się ciężko spakować, trochę zaoszczędzisz może jak dłużej autem pojeździsz ale czy warto?. Ja bym się w gaz w takim aucie nie pakował, ale każdemu wedle potrzeb:)
Odnośnie przekładki to nie wiem, ale pewnie tak jak zwykle, musiałbyś kupić anglika i rozbita europejczyka i pożenić jedno z drugim. Ja bym nie szedł tą drogą.
"Ogólnie" to przekleje to co pisałem ostatnio:
Cytat:
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 00:36
Jesteś poważnie zdecydowany? Przeczytałeś wszystko o tych autach? Wiesz jak bardzo są niezawodne? Wiesz że będziesz potrzebował do niego dobrego mechanika? Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie takiego auta, jak nie bardzo to może MX5? Masa problemów odpada a frajda z jazdy ta sama, do 10k kupisz rocznik koło 2000r w dobrym (nie mylić z kolekcjonerskim) stanie.
W kwestii zakupu cabrio zimą a latem: Jak chcesz TF to kupuj teraz, zimną MOŻE będą 500zł tańsze ale nie będziesz miał niczego do wyboru, więc co z tego.
Pytasz na co zwracać uwagę, na to na co w zwykłym aucie plus dodatkowo poczytaj o UPG (ang. HGF) bo to bolączka wszystkich 1.8 k-series, pójdź do mechanika z autem, niech obejrzy, niech sprawdzi zawieszenia, czy silnik suchy, czy nic nie cieknie (tu niestety wszystkiego nie da się na szybko zobaczyć bo dostęp do silnika ograniczony). Sprawdź miękki dach, czy nie ma dziur, czy szyba cała, czy nie jest zbyt matowa, czy uszczelki całe, czy drzwi dobrze przylegają do uszczelek. Sprawdź czy zamek centralnie dobrze działa (częsty problem). Przejedź się, najlepiej jakiś dłuższy kawałek, zobacz jak właściciel jeździ, nie powinien zimnego auta wkręcać na wysokie obroty, zobacz do jakiej temperatury grzeje się silnik (normalnie okolice 90-100 stopni).
Poczytaj też to:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum