Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Mam problem z odpalaniem gorącego silnika w moim R75 - na zimnym startuje zawsze, na ciepłym muszę b długo kręcić. Po przeczytaniu paru tematów doszedłem do wniosku ze to będzie czujnik walka rozrządu. Szukając go, trochę sie przeraziłem cena 500-600zl
Ale znalazłem coś takiego za 149 zl
http://allegro.pl/czujnik...2648440374.html
Czy ten wynalazek będzie pasował i czy warto pchać sie w takie wyroby?
A może ktoś ma namiar na oryginał, ale tańszy niż 500zl ?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Paź 10, 2012 11:23, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 17:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 20:19
przerabiałem to u siebie,szukałem oryginału ale po okolicznych miastach i nie mieli nic... w jednym sklepie gość mi znalazł właśnie jakiś zamiennik ale mi go nie polecał, powiedział że jak go założe to bedzie albo działał albo nie mógłbyś spróbować ten zamiennik jeśli nie boisz sie że bedziesz musiał go zareklamować ze 2 razy ja tam dałem spokój i kupiłem używke
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
korzystając z okazji, aby nie zakładać nowego tematu mam pytanie czy po wymianie tego czujnika trzeba resetować komputer (wypiąć aku) bo u mnie po wymianie nie chce w ogóle odpalić i musiałem założyć z powrotem stary, bo ten pali przynajmniej na zimnym.
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie Wrz 30, 2012 20:32
dawidd, a to nie przypadkiem czujnik położenia wału odpowiada za ciężkie odpalanie na ciepłym ? Mam to samo i na kompie wyszło że czujnik położenia wału.
Wszedzie na foum piszą ze czujnik położenia walka rozrządu - chociaż generalnie biorąc na logike to i jeden i drugi muzę robić podobne objawy. A gaśnie ci podczas jazdy? Jakim komputerem sprawdzałeś? Domowym czy w serwisie T4?
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 891 Skąd: Grudziądz
Wysłany: Pon Paź 01, 2012 20:23
dawidd, nie gaśnie podczas jazdy, tylko jak jest ciepły to nie odpalę. Jak się przestudzi to jak ręką odjął. Silnik sprawdzany na KTS BOSCH. Pokazał się błąd P1E25 była rozmowa w tym temacie :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54170
u mnie po odpaleniu tez raczej nie gaśnie - raz w trasie zgasł ale zakręciłem 2 razy i załapał. Gdy jest gorący to odpala za 2 -3 razem zawsze. I w sumie tak mnie to zastanawia bo sporo osób pisze ze gdy ma gorący motor to nie da rady odpalić, a u mnie zawsze odpala tyle ze po długim kręceniu. Zapala jak by starego grata próbował odpalić - kreci coraz szybciej aż łapie - wstyd jak nie wiem
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Paź 27, 2012 13:22
Ja troszke wróce do tematu U mnie wygląda to lekko inaczej Gorący silnik odpalę zawsze, zupełnie zawsze Zimny również, ale już taki pośredni, tak jak postoi z godzinkę, to jest problem i kręcenie nic nie pomoże... Długo się zastanawiałem co to jest, no bo właśnie, zwykle problem z czujnikiem położenia wałka, to tylko gorący i po dlugim kręceniu odpali, a u mnie nie ma siły, tylko trzeba "tykać", czyli kilku sekundowe kręcenie i w końcu za n-tym razem zaskoczy jak nigdy nic, raz po 3-4 razie, a czasem po 30stym Błędu na kompie nie pokazywał, ale obserwowałem i jednak się okazało, że czujnik wałka, bo po prostu, jak trafiła mi się taka sytuacja, od razu polałem go zimną wodą i zapalił na dotyk, i tak kilka razy było. I teraz tak jeżdże z wodą w bagażniku i spokojnie szukam sobie czujnika w dobrych pieniądzach, ale niestety nic poniżej 370zł na BMWstore nie mogę znaleźć. Macie może jakieś inne miejsce, gdzie jest taniej?
ja tez nie znalazłem taniej originalu, zamiennik na allegro byl za 149zl nowy, ale bez gwarancji - znaczy niby jest ale jak zapytałem dokładnie to na elektryczne części .... itd ze nie ma
Czy czujnik położenia wałka rozrządu wpływa na normalną pracę silnika, np na biegu jałowym?
Pytam, ponieważ ostatnio jak rozbierałem auto, to wypiąłem kostkę, zorientowałem się dopiero po dwóch dniach, a praktycznie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika.
I w sumie później odpaliłem samochód i wpinałem i wypinałem czujnik, sprawdzając reakcję silnika - brak reakcji.
Proszę o informację, za co dokładnie odpowiada ten czujnik, jakie mogą być objawy jego uszkodzenia?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Ale że co, że jak, odpaliłeś auto z odpiętym czujnikiem ? Mnie się to nigdy nie udało, jak mi czujnik nawalał i musiałem go chłodzić żeby auto odpaliło to zdarzyło mi się kilka razy nie podpiąć w ogóle kostki = silnik nie chciał startować.
Ale że co, że jak, odpaliłeś auto z odpiętym czujnikiem ? Mnie się to nigdy nie udało, jak mi czujnik nawalał i musiałem go chłodzić żeby auto odpaliło to zdarzyło mi się kilka razy nie podpiąć w ogóle kostki = silnik nie chciał startować.
Dlatego właśnie pytam, bo dla mnie to był szok. Pokręciłem ze 3-4 sekundy i odpalił. Chodził normalnie. A potem patrzę - odpięta kostka czujnika. Nie ogarniam tego. I czy ją podpinam, czy nie, silnik pracuje tak samo.
Jedynie gorzej odpala, bo zamiast "na strzał", to trzeba te 3-5 sekund pokręcić.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum