Wysłany: Sob Maj 09, 2015 23:11 [R75] Kod usterki: P1102
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam. To mój pierwszy wpis. Kupiłem niedawno Rover 75 - automat z silnikiem diesel BMW. Po przejechaniu w sumie 200 km pojawił się CHECK.
Kupiłem OBD2 i sprawdziłem numer błędu: P1102
Znalazłem że dotyczy to: Układ Napędowy.
Dodatkowo na desce wyświetla się nieprawidłowa temperatura zewnętrzna w zakresie: 45 - 50 st C.
Temperatura silnika na desce z zegarami jest w dobrym zakresie.
Ogrzewanie kabiny przy ustawieniu maksymalnego wskazania 28 st C nadal słabo nagrzewa kabinę. Dopiero dodatkowe podniesienie wskazania na Hi (pow. 28 stC) mocno ogrzewa kabinę.
Czy wymiana sensora temperatury cieczy będzie wystarczającym zabiegiem?
Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać. Jak powyższy sposób nie pomoże trzeba będzie sprawdzić czy silniczki po stronie kierowcy i pasażera działają przy zmianie temperatury. Trzeba po obu stronach obok nóg odkręcić kratkę nawiewu i ściągnąć tapicerkę. Za nią są silniczki i zmieniać temperaturę od LOW do HI i odwrotnie. Silniczek powinien przy każdej zmianie o 1 stopień zareagować.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
To mój błąd. Oczywiście powinno być CDTI. Poprawiłem. Powodem złego zapisu jest to, że posiadam jeszcze Ford Mondeo z silnikiem 2.0 TDCI
rafalmis1 napisał/a:
Najpierw zobacz czy po lewej stronie w zderzaku jest założony czujnik temperatury zewnętrznej, jak nie, to go znajdź, bo pewnie leży gdzieś koło chłodnicy i masz takie temperatury. ewentualnie uszkodzony przewód i tez może źle pokazywać.
Stawiam, że to będzie ten "spadnięty" czujnik, bo rzeczywiście wskazania bliższe są nagrzanej chłodnicy/blok silnika, niż angielskiej temperaturze otoczenia. Sprawdzę to wieczorkiem i będę dalej dopytywał
Dziś w końcu wymieniłem ten czujnik temperatury zewnętrznej nr. JTF000180. W Anglii nazywają ten czujnik: Sensor Ambient Automatic A/C
Teraz wskazania temperatury zewnętrznej są prawidłowe: dziś 11 st C
Niestety nadal mam błąd P1102.
Torque (aplikacja do łączenia telefonu (android) z OBD2 (wtyczka do łącza z komputerem auta)) kieruje mnie na stronę, gdzie jest wyjaśnienie usterki P1102.
0 928 400 520, numer się zgadza, tylko czy to na pewno jest Bosch? Jeśli podróbka, to bym uważał. Ostatecznie lokalnie możesz kupić w podobnej cenie i mieć oryginał:
Poczytaj, co już jest w temacie przepływek na forum napisane.
Tak, wystarczy nowy wkład, obudowa na ogół jest cała i nie wymaga wymiany. Ale obudowa nie odpowiada za jakość zamontowanego w niej przepływomierza.
To właśnie kiepskiej jakości wkłady-zamienniki są problemem, a jeśli nie jest w opisie jasno napisane, że to jest BOSCH, znaczy że nie jest.
Dlaczego ma to być koniecznie ten BOSCH? Z wielu powodów - po pierwsze większość zamienników zdaje się nie mieć czujnika temperatury powietrza, a - szczególnie w przedliftach, gdzie nie było drugiego czujnika przy EGR - to robi różnicę. Po drugie - z relacji osób, które zamontowały sobie zamienniki, dawały efekt gorszy (brak mocy, szarpanie itp) niż wadliwy oryginał lub odpięcie wtyczki.
Jeśli chcesz sprawdzić w jakim stanie jest Twoja przepływka, podłącz się pod laptopa z INPA i porównaj wskazania "Ist-Air mass" z tabelką poniżej.
Jak koszta zbyt wysokie, to ją po prostu odepnij
Bedzie staly blad przeplywki oraz tempratury powietrza wpadajacego ale auto bedzie smigac. Moze odrobine wiecej spalac...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wrzuciłeś zdjęcia prosto z poczty google, więc ich nie zobaczymy raczej, ale skoro twierdzisz, że Twoja przepływka to nie Bosch, zapewne znalazłeś przyczynę tego błędu.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Dałem teraz linki do zdjęć, więc powinny być widoczne. Czy jeżeli sensor nie jest Bosch to ma prawo wyskakiwać błąd P1102? Wydaje mi się, że to bardziej przyczyna uszkodzonego sensora. Postanowiłem na ten czas kupić popularny zamiennik za 23 funty (~110 zł) z tej aukcji - mam nadzieje, że po wymianie będę mógł skasować błąd.
Na brytyjskich forach piszą, że niektórzy montowali do R75 przepływomierze firmy SMP Europe, które były pierwotnie przeznaczone do BMW 320d. Efekt był taki, że auto jeździ, ale poniżej 2000rpm bez rewelacji.
Błąd nie jest zależny od tego czy masz przepływkę Bosch czy nie, ale od jej wskazań. Jeśli znacząco odbiegają od tego, co ma "zaprogramowane" ECU to wywala błąd.
O ile mnie pamięć nie myli to np. w BMW E46 była możliwość, a nawet konieczność w niektórych przypadkach, adaptacji nowego przepływomierza, szczególnie gdy masz inny niż oryginalnie zainstalowany. U nas zdaje się, że tej opcji nie ma, więc zostaje nam oryginalny Bosch lub wynalazki takie jak brytyjski RonBox czy inne MAFAM-y wraz z tańszymi przepływkami np. Piergurga.
Aaaale skoro już kupiłeś ten przepływomierz z ebay-a, to poczekamy i zobaczymy jak to u Ciebie zadziała.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Jest tez opcja, przeprogramowac ecu. Tylko to sporo zabawy, jeśli przeplywka zaniża to przekalkulowac dawki paliwa wg odczytów przeplywki. Takie czasochlonne leczenie syfa pudrem, ale można sie w ten sposób dostosowac do wartości mierzonych przez zamiennik, jesli przepływka zaniża liniowo to przesunąć po prostu tabele wartości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum