Wysłany: Wto Maj 19, 2015 09:36 [R75] Nietypowe usterki w czasie Jazdy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam
Parę dni temu i wczoraj miałem przygodę z moim R75 mianowicie:
Kontrolka ABS świeci przez jakiś czas a później zgaśnie, wczoraj po odpaleniu i dalszej jeździe zaświeciła się kontrolka ręcznego, następnie samochód szarpnął (tak jakby ktoś zredukował z 5 na 2 ) i przestał działać licznik. Zgasiłem samochód i odpaliłem. kontrolka ręcznego zgasła ale ABS świecił dalej i licznik działał z powrotem - a nieraz tak jest że
Natomiast wczoraj w czasie jazdy silnik zaczął głośno pracować, drgania na kierownicy/ lusterka wew. i tak jak powiedziałem odgłos traktora - głównie na biegu jałowym co więcej dziwny rzegot zaraz po zgaszeniu samochodu.
Odstawiłem auto pod dom, ponownie samochód odpaliłem - po kilku sekundach znowu pojawił się odgłos traktora i drgania.
Próbę ponowiłem po 5 minutach i usterka przeszła...
Wie ktoś skąd takie cuda się biorą? Co może być przyczyną?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 19, 2015 09:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Grania to może koło pasowe zaczyna nie domagać. Co do ABS i licznika, to sprawdź przewód w prawym kole od czujnika ABS. Ten czujnik odpowiada za wskazania prędkości
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Maj 19, 2015 12:58
Cytat:
Wie ktoś skąd takie cuda się biorą? Co może być przyczyną?
może coś się dziać we wtyczce pompy ABS lub jej przewodach skoro świeci się ABS. ECM nie miał sygnału z prawego i jeszcze prawdopodobnie doszedł lewy bo on daje dane do ECM do sterowania silnika , widocznie go nie ma skoro kuleje. Jeśli masz tempomat sprawny to lewy odpada.
nie mam tempomatu ABS świeci jak chce raz świeci (przez tydizeń) a raz zgaśnie (na miesiąc) i jest ok. Na komputerze pokazało błąd czujnika prędkości koła.... ale licznik działa! Przewód nie jest przetarty ani nic.
Co do drgań i głośnej pracy silnika, może "dwumas"?
keda z tego co SeniorA pisze (a nikt chyba się tu nie odważy kwestionować jego wiedzy ) błąd czujnika koła tak na prawdę wszystko wyjaśnia. Może jest gdzieś kabel przytarty albo wtyczka luźna skoro raz działa, a raz nie. Problem z czujnikiem prawego koła tłumaczy problem z prędkościomierzem, a z kolei komputer silnika czerpie dane z czujnika w lewym kole co tłumaczy nierówną i głośną pracę.
może zwyczajnie zardzewiałe wtyczki od pompy ABS i czujników, choć ja obstawiam zwykłe złamanie lub innego typu uszkodzenie kabla prawego czujnika. miałem w swoim złamany i przetarty też jak również zzieleniałą wtykę od pompy ABS i wszystko to sam naprawiałem.
No i jeszcze sprawdź poziom płynu hamulcowego u mojego zieciunia było mało płynu i też mrugał ręczny i mrugnął ABS
[ Dodano: Sro Maj 20, 2015 13:00 ]
Mój przewód ABS jak był złamany to wyglądał jak nowy a jednak nie przewodził.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Z tymi kontrolkami i licznikiem, proponuje sprawdzić masę na aku i alternator.
U mnie ostatnio był przetarty kabel i kontrolki zaczynały się lekko świecić po czym nagle gasł licznik... Przy okazji okazało się że padł alternator
z lewego koła błąd czujnika nie da się skasować momentalnie "wraca" czyli musi być "przerwany" do tego wyskoczył "błąd zębatki" i błąd czujnika tył (który był zmieniany w marcu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum