Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Nie odpala po wymianie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Nie Mar 01, 2015 15:23
[R400] Nie odpala po wymianie silnika
Autor Wiadomość
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 12:46   [R400] Nie odpala po wymianie silnika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam
Mam problem z wyżej wymienionym autem.
Po wymianie silnika nie ma iskry, rozrusznik kręci, ale nie odpala.
Mechanik mówił, że napięcie nie dochodzi do cewki.
Obstawia immobilizer.
Co zrobić?
Czy w przypadku immobilizera może nie być iskry, a kręcić rozrusznik?

Dodam tylko, że silnik padł na amen po przegrzaniu.
Wtyczka przy cewce zapłonowej jest trochę zfatygowana, ale podobno przewodzi.
Potrzebuję pilnej pomocy.
Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez misiek_1983_ms Nie Mar 01, 2015 15:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 01, 2015 12:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 23:37   

Jeśli plus nie dochodzi do cewki, to immo nie ma tym nic wspólnego. Co najwyżej przekaźnik główny, bo cewka ma napięcie na stałe, a sterowana jest masą.
Jeśli nie ma masy, to może i być immo, które dezaktywujesz oczywiście...?
i oczywiście zostawiłeś swoje stare koło zamachowe przy wymianie silnika...?
i po pierwsze: - NIE SPAMUJ!!
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Mar 07, 2015 18:49   

Dodam, że przed wymianą silnika iskra była i silnik palił ale był zatarty więc tylko z pychu.

Elektrycznie jest wszystko OK, taka diagnoza elektromechanika.
ECU wyrzuca na diagnostyce problem z czujnikiem położenia wału.
Sygnał z czujnika położenia wału podobno raz jest a w większości go nie ma.
Wiązka sprawdzona elektrycznie i nie ma w niej przerw.

Silnik kupiłem z R200 (214) jeżeli jest to istotne.

Co ma tutaj za znaczenie koło zamachowe?
Które powinno być założone, moje stare czy "nowe"?
Czy jest możliwość złego podpięcia wiązki komputera?
Czytałem że wtyczki od cewki zapłonowej i czujnika wału są takie same.
Czy jest istotne ECU, czy powinno być z R200 tak jak silnik?
Czy w silniku 1.4 16V Serii K jest też czujnik położenia wałka rozrządu. czytałem, że w 1.6 taki czujnik jest.

Poradźcie co mam robić?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 07, 2015 20:37   

czujnik wałka rzozrządu występuje w r45 i 25 w silnikach bez rozdzielacza.
Wtyczka id cewki i od czujnika może i jest podobna, ale te elementy są tak położone, że nie powinien się mechanik pomylić. Na kole zamachowym są znaczniki dla komputera i między innymi sekwencja tych znaczników pozwala na uruchomienie zapłony, więc najbezpieczniej jest zostawić takie, które działało z Twoim komputerem. wcześniej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 19:06   

Mój mechanik. mówi że koło zamachowe jest ze starego silnika.
Troche mnie zadziwia cała ta sytuacja.

Może nieistotne, ale była uszkodzona wtyczka przy cewce zapłonowej.
Mechanik ją wymienił, ale w starej wyszły gołe kable i mogło zrobić się zwarcie.

Czy da radę podpiąć komputer z R200? Wtyczki będą takie same?

[ Dodano: Czw Maj 21, 2015 20:06 ]
Odnawiam trochę temat.

Wymieniłem wiązkę silnika, stara była potopiona.
sprawdzałem 3 komputery, każdy po rozblokowaniu immo
wymieniłem czujnik położenia wału na nowy
Cewka jest dobra.
Auto dalej nie ma iskry, pojawia się tylko czasami.

Powieddzcie mi czy jest różnica w kole zamachowym między R400 a R200
Nie mam pewności jakie mam teraz założene koło, czy z mojego R400 czy z R200 z którego był kupiony silnik. Wiem tylko, że to które zostało ma numer WFM1972

Silniki są takie same.

Zakłądam, że gdyby nawet był źle ustawiony rozrząd to tak czy inaczej iskra z cewki powinna wychodzić normalnie, a nie tylko czasami.

I czy może mieć z tym coś wspólnego źle założone koło zamachowe?

Kończą mi się dalsze pomysły.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 20:57   

jak koło zamachowe będzie źle założone, to iskra może nie trafiać w pozycje rozdzielacza, bo ten odpowiada za doprowadzenie iskry do odpowiednich cylindrów, a komputer odpala zawsze po połowie obrotu wału, tylko wał (albo raczej koło zamachowe) musi być w takiej pozycji, żeby rozdzielacz przekazał iskrę na odpowiedni przewód. Słowem- wszystko musi być dobrze poskładane żeby działało.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 22:28   

Tyle, że koło zamachowe pasuje tylko w jednej pozycji - po to jest w nim dodatkowy otwór i tulejka w wale korbowym. Jeżeli mechanik mówi, że koło jest ze starego silnika to powinien działać. Jeżeli nowy silnik jest sprzed 1995 i jakimś cudem koło jednak jest z niego to nie zapali bo ma 2 a nie 4 przerwy w wieńcu do czujnika (MEMS 1.6 a nie 1.9).

A WFM1972 to numer odlewu i nie ma żadnego znaczenia. :)
 
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Maj 21, 2015 23:07   

MultecFSO, Silnik wkładany był z R200 z 1999r, moje R400 jest z 1998r

Możesz mi bardziej określić co oznacza MEMS 1.6 i 1.9?
Masz na myśli sterownik silnika?
Ten ma numer MKC104021

A i czy mój Rover może mieć jakieś zabezpieczenie przy niskim poziomie oleju w silniku?
Kolega w VW Bora zerwał miske olejową i auto mu zgasło i nie odpalało dopóki nie założył nowej miski i nie zalał olejem.

Może tak inaczej, mechanik który wymieniał silnik najpierw stwierdził że nie ruszał koła zamachowego, po czym po chwili doszedł do wniosku, że jednak wymienił. Więc sam nie wiem jakie ja mam w tej chwili koło.
Mogę tylko podejrzewać. Z tego co czytam w internecie to niby w R200 i R400 są takie same.
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Maj 22, 2015 22:20   

Jeżeli iskra przeskakuje od czasu do czasu to niech sprawdzi lampą stroboskopową w którym momencie. Próby na wszystkich cylindrach. Znak jest na kole pasowym. Wtedy będzie wiadomo czy coś pasuje.
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Maj 23, 2015 13:15   

Chyba przyczyna jest ustalona.

Poniżej dodam zdjęcia 2 kół zamachowych i powiedzcie mi które powinno być w aucie i skąd może pochodzić to z wypustkami które w tej chwili jest w samochodzie zamontowane.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Maj 23, 2015 14:10   

To drugie wygląda na koło od starszych modeli z MEMSem 1.6. Albo ktoś Cie oszukał z tym 1999, albo coś było kombinowane w dawcy.
W Twoim aucie powinno być to pierwsze. :)
 
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Maj 23, 2015 14:17   

Przeszukałem, allegro i olx i to co znalazłem na temat koła ze zdjęcia numer 2 wskazuje na r200 i R75 1.8, tak samo freelander 1.8 i inne 1.8

Więc wygląda na to że gość który wymieniał silnik mnie oszukał i nwetnie ruszył koła zamachowego. A Częstochowscy mechanicy do debile niestety.
Pod koniec tygodnia mechanior zamieni te koła i będzie wiadomo. I dam znać.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Maj 23, 2015 17:44   

Kiepsko szukałeś, bo takiego koła nie było w żadnym 1.8, a tylko w 1.4 do 1995 roku.
Koło do 1.8 jest sporo większe i nawet by Ci w skrzynie nie weszło.
 
 
 
misiek_1983_ms 



Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 12
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Maj 23, 2015 18:15   

Silnik był z R200 z 1999r,
Przeszukałem oferty sprzedaży z allegro.
Nic nie znalazłem oprócz tego co podałem.
Szukałem po numerze PSD10107, znalazłem to na tym kole na jakiejś aukcji.

https://www.google.pl/sea..._sm=93&ie=UTF-8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Nie odpala po wymianie silnika
misiek_1983_ms Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Mar 07, 2015 18:39
szoso
Brak nowych postów [R400] Świeciąca kontrolka silnika - samochód nie odpala
KrystianT Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Sie 11, 2011 13:43
KrystianT
Brak nowych postów [400]Nie odpala po wymianie aku.
Le0n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Lis 03, 2012 12:05
Le0n
Brak nowych postów [R45] Po wymianie foteli nie odpala
Jose45iDT Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Mar 17, 2016 10:55
Jose45iDT
Brak nowych postów [ R45]Po wymianie akumulatora nie odpala
kede7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Lut 12, 2012 10:50
kede7



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink