Forum Klubu ROVERki.pl :: Mg TF- trzy pytania laika.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Mg TF- trzy pytania laika.
Autor Wiadomość
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 10:43   Mg TF- trzy pytania laika.

Witam wszystkich. Jako że idzie lato i w głowach nam frywolność to naszła mnie ochota na roadstera. Nie ukrywam ze jestem miłośnikiem bmw jednak ich roadster który jest w moim zasięgu czyli z3 jest ochydny jak kupa po jagodach to nie widzę innej opcji niż MG TF czyli samochód jak dla mnie najpiękniejszy w tym segmencie w dodatku za kilkanaście tys zł można wyrwać ładna sztukę . Mam w związku z tym kilka pytań, a mianowicie. Jestem dość duży bo mierze prawie 190cm, i mam trochę ponad 100kg i zastanawiam się czy w ogóle się do tego auta zmieszcze, i zabiorę w drogę ze sobą jakąś torebkę czy pozostaje tylko fotel ? Interesowałaby mnie jeszcze kwestia awaryjności tego auta. Mam teraz bmw e60 wiec auto które nie należy do najtańszych w utrzymaniu wiec interesuje mnie raczej bardziej kwestia problematycznosci tego auta niż same koszta utrzymania. Czy jest marudne technicznie? No i na koniec kwestia osiągów, czy 120 koni pozwala temu autu w miarę przyjemnie jeździć? Wiem że to raczej niedużo ale nie oczekuje od tego auta mega osiągów a jedynie sprawnej jazdy. Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 28, 2015 10:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 11:09   

herbatkowy napisał/a:
z3 jest ochydny jak kupa po jagodach
:brawo: :ok:

[ Dodano: Czw Maj 28, 2015 12:09 ]
herbatkowy napisał/a:
No i na koniec kwestia osiągów, czy 120 koni pozwala temu autu w miarę przyjemnie jeździć?
kup sobie tą mocniejsza wersję :ok:
 
 
 
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 15:06   

Szczerze mówiąc to liczyłem na nieco więcej odpowiedzi.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 15:30   

mało jest TF i F na forum... nie każdy siedzi codziennie
więc trochę cierpliwości, jak chodzi o awaryjnośc to poszukaj tematów o silnikach ogólnie roverkowych bo to jedno i to samo.
_________________
75 Red Edition
 
 
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 17:08   

Troszke przejrzałem forum i wygląda na to że silniki roverów nie należą do najtrwalszych konstrukcji...
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 18:02   

herbatkowy to chyba inne forum przegladałeś

Kseria w TF160 jest taka sama jak w MG ZR160, w 120 sa takie same jak w ZR i LR Freelanderze i innych 1.8 bez VVC i turbo.
Najgorsze co cie może trafić to uszczelka pod głowicą (no poza zatarciem czy zniszczeniem silnika) koszt naprawy razem z rozrządem ok 1200pln, reszta psuje się jak w każdym innym aucie. U mnie w Freelu przez 120kkm przy silniku poza silniczkiem krokowym nie wydarzyło się nic. Fakt że wywaliłem zaworek z kolektora ssącego zaraz po zakupie auta i założyłem termostat PRT.
Potem niestety pekła głowica a raczej pękła już dużo wcześniej a została zdiagnozowana dopiero jak auto miało 270kkm na liczniku. objawem było ubywanie płynu chłodzącego w niewielkich ilościach potem coraz większych trwało to ok 1roku. W naprawy silnika (razem z rozrządem 2 razy) z uszczelnieniem na początku i wymiana głowicy na koniec włożyłem przez trzy lata i 120kkm 3800pln (w tym wymiana głowicy 2200pln)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 19:45   

No to mnie troche uspokoiles... Chyba wszedlem w dzial problemy techniczne i dlatego widzialem tam mase problemow.. Ciekawe jestem tylko czy trafi sie u nas jakis TF godny kupienia... Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z zawieszeniem? W pierwszych wersjach ponoc bylo jakies półpneumatyczne... od ktorego roku wypuszczali normalne zawieszenie na amorach?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 20:57   

herbatkowy napisał/a:
od ktorego roku wypuszczali normalne zawieszenie na amorach?

MGF mają hydrogazowe poduchy zamiast amorów a wszystkie MG TF mają zwykłe amorki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 08:39   

No to super :) co do mocy, wersje 160 konne są dużo droższe no i prawie wogole niedostępne. I dlatego pewnie pozostanie mi ta słabsza wersja. Ale jak tak patrzę to prawie nie ma informacji na temat tego auta, jak jest z dostępnością części? Sprowadzanie ich z UK to bajka?
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 09:03   

tu znajdziesz dużo rzeczy: http://www.rimmerbros.co....F-MG-TF--m-1612

no i ewentualnie rynek wtórny u nas, jakiś angol na części itd, Nie wypowiadam się natomiast na temat dostępności nowych części u nas bo najzwyczajniej nie wiem
_________________
75 Red Edition
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 11:10   

herbatkowy,

Pamiętaj, ze to gokart z silnikiem centralnie, więc te 120 km, to się wydaje mało...
Tym trzeba na prawdę sprawnie jeździć
Odczuwane wrażenie w czasie jazdy jest inne niz w normalnym samochodzie (zwłaszcza na krętej drodze)
Coś ala Toyota MR2

Poza tym silnik 1,8 zwykły, trzeba ten silnik mocno wkręcać na obroty, zeby to jakoś jechało, co bez dobrego rozgrzania silnika, gwarantuje w przyszłości HGF :P

Pozdrawiam,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 13:48   

Nie straszcie kolegi tak tym HGF'em :D

[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 14:48 ]
Pamiętam kiedyś na spocie jak jeden kolega co prawda miał F'ke, mówił że zima nie da się jeździć tym autem :D Ale to autko raczej do zabawy na lato :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 15:00   

slax, wariant z twardym dachem byłby ok. Dla mnie - ja zimą potrafię w mieście opuszczać szyby, bo lubię zimno.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 17:06   

MD, słabo, ja klimę włączam ;p
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Maj 30, 2015 12:20   

Nie tyle chodzi temperaturę, ale o trakcję. Przód auta nie dociążony i auto nie skręca, nie hamuje podobno :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 30, 2015 14:51   

slax, panie, od tego wymyślono LPG właśnie. ZR'ka z butlą w bagażniku robi się stabilniejsza to i TF z dodatkowymi 45 litrami nad przednią osią zyska na sterowności. A jak nie to można jeszcze zaprojektować funkcjonalny spliter.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 30, 2015 17:04   

Tylko ze podobno butli z przodu montować/wozić nie można.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 30, 2015 19:22   

sknerko, ooo... to nawet nie wiedziałem. Cóż, trzeba więc wrzucić na przód trochę cegieł. :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
herbatkowy 




Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 19



Wysłany: Nie Maj 31, 2015 11:48   

Nie no nie bedzie to samochod na codzien, tylko na weekendowy relax. Sporo myslalem nad 350Z, ale strasznie ciezko znalezc dobry egzemplarz a za te srednie trzeba i tak dac worek pieniedzy, a nie sztuka kupic najtajszy za 35.000 i potem w niego inwestowac wiec dalem sobie spokoj. Co do mocy, jestem obyty z 150 konnymi sportowymi motocyklami i zeszperowanymi samochodami RWD wiec mysle ze ogarne tego szkraba :D Spotkalem sie z opiniami ze jest awaryjny... nie wiem sam co o tym myslec, najlepiej porozmawiac z wlascicielami ale takich poki co tutaj nie widze.

PS: To jak z tymi rozmiarami, zmieszcze sie wogole do niego przy prawie 190cm wzrostu?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 31, 2015 12:23   

musisz się przymierzyć, kokpit jest dość dopasowany do kierowcy ;) a co do mocy, układ MR gwarantuje fajnie doznania już przy tych 120KM ;) a zawsze można założyć głowice VVC + reszte pierdół, szperunek (bo skrzynia jest pg1) i mieć już całkiem szybkiego gokarta ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 25/Street/ZR] - kupno = pytania laika
DJVahn Chcę kupić ROVERka 5 Sro Wrz 16, 2015 18:12
Vigoslaw
Brak nowych postów [Rover 25] Pytania
kikan Chcę kupić ROVERka 4 Sob Lip 03, 2010 13:46
kychu5
Brak nowych postów [416 Si] Pytania przedzakupowe
krzy90 Chcę kupić ROVERka 22 Nie Gru 25, 2011 12:11
Adrian
Brak nowych postów rover 75 pytania
ptasznik1 Chcę kupić ROVERka 12 Nie Paź 23, 2011 09:57
Markzo
Brak nowych postów [mg zr ] pytania przy kupnie
vipkrzych Chcę kupić ROVERka 3 Sob Lip 05, 2014 09:25
bialy114



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink