Wysłany: Sob Maj 30, 2015 09:06 [R75]NOWY silnik się lekko grzeje, woda znika
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam, silnik się lekko grzeje, co wg. mnie znaczy lekko? Znaczy to, że grzeje się tylko w mieście w korku ale jak włączę ogrzewanie na maksa to temperatur spada. Udało mi się ustalić, że wentylator nie chodzi po włączeniu klimy na LOW (a wg. informacji na forum powinien) ale jak się mocniej zagrzeje to uruchamia się na dość wysokim biegu (przy ok 113 stopniach czyli trochę późno). Wczoraj na gorącym silniku zauważyłem, że chłodnica jest zimna pomimo tego, że rura która idzie do chłodnicy jest gorąca, woda w zbiorniczku wyrównawczym była, chciałem odkręcić śrubę od odpowietrzania ale żeby uniknąć poparzenia poczekałem z tym do rana. Rano na zimnym silniku wykręciłem całkiem śrubę od odpowietrzania i... zero wody, zbiorniczek na zimnym silniku też jest pusty. Jest to mój trzeci! silnik. Wcześniejsze przegrzania kończyły się następująco (podam wydarzenia, moim zdaniem przydatne w diagnozowaniu które działy się od 2012 czyli odkąd zakupiłem samochód do dziś)
- Instalacja LPG
- Wymiana uszczelki pod głowicą, termostatu, pompy wody
- Wymiana silnika
- Wymiana uszczelki pod głowicą i głowicy (wzięta ze starego silnika bo była w lepszym stanie, wytrzymało to miesiąc czyli jakieś 2000km)
- Wymiana silnika i odłączenie LPG (parownik odłączony, trójniki w wężach przy nagrzewnicy zastąpione rurkami)
Możliwe, że termostat to jakaś lipa ale chciał bym poznać waszą opinię, dodam tylko, że przy każdej awarii chłodzenia najpierw zawsze zapowietrzała się nagrzewnica a teraz w środku grzeje ładnie (no i przy okazji obniża temp. cieczy chłodzącej). Jeżdżę spokojnie, nie więcej niż pozwalają na to przepisy więc silnik nie jest katowany. Nie wierzę, w to, że to znów uszczelka. Co jeszcze poza uszczelką może powodować ubywanie wody?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 09:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bardzo możliwe że masz zatkaną chłodnicę lub uszkodzony termostat. Co do termostatu to jak chcesz jeździć bezpiecznie bez obaw o uszczelkę głowicy to załóż termostat PRT z Land Rovera Freelandera ja zrobiłem na tym silniku bez uszkodzenia uszczelki 120kkm w tym ponad 60kkm z PRT wszystko na LPG.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak żeby sprężyna otwierająca była od strony małego obiegu.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Więc termostat wymieniony na razie na taki sam, wymienię na ten o którym mówisz ale do tego czasu muszę jakoś jeździć. Miałem wyciek wody przy kolektorze dolotowym i przy okazji go zniwelowałem, teraz nie mogę dziana odpowietrzyć. Ta rura która wychodzi z silnika jest gorąca, ale już samo kolanko przy chłodnicy jest zimne, tak samo jak i cała chłodnica.
Dobra wszystko zrobione, woda nie ubywa odpowietrzony. W przyszłą sobotę biorę się za szczotki w wentylatorze a już teraz zamówiłem termostat o którym pisałeś. Podpowiesz mi jak go najlepiej zamontować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum