Forum Klubu ROVERki.pl :: [220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?
Autor Wiadomość
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Czw Maj 28, 2015 19:30   [220SDi] Sterowanie centralnym zamkiem - plus, masa?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam

Jestem posiadaczem drugiego już SDi. Centralny zamek działa, reanimowałem go centralką z rozbitego auta, aczkolwiek zdecydowałem się założyć dodatkowy 'uniwersalny sterownik' z pilotami - z doświadczenia działają o niebo lepiej niż oryginał rovera. Immo jest wycięty, nie będzie problemu z rozruchem. Proszę tylko o wskazanie przewodów odpowiedzialnych za otwieranie/zamykanie drzwi oraz te od lampki w liczniku i brzęczyka.

Kolejne pytanie - CZ w Roverkach sterowany jest masą, plusem czy może na przemian?

Za wszelkie odpowiedzi dziękuję.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 28, 2015 19:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 20:56   

z tego co się orientuje to przewody to pomaranczowy i filetowy jest od centralnego zamka
w Rave masz rozrysowane.
Na 100% nie jestem pewien ,ale z tego co pamiętam to jest - sterowanie,ale nie jestem pewien
 
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Nie Maj 31, 2015 21:11   

Akurat nie zerknąłem na oba kable, jedynie na fioletowym jest stale +12V



Może w czymś pomoże.. ? Kiedyś gdzieś wyczytałem, że sterowanie jest na przemian masą i plusem. Potwierdzi to ktoś? Próbowałem znaleźć coś miernikiem, ale kostka przy ecu jest bardzo ciasna, resztę dnia byłem zaabsorbowany przekładaniem lusterek od R25 i stacyjki podświetlanej :D .

Za pomoc będę wdzięczny :3.

Pozdrawiam
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 31, 2015 21:30   

sterownik do centralnego jest za bezpiecznikami w kabinie
czarna puszka z literka A lub D
 
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Nie Maj 31, 2015 21:50   

Wiem stary, sam ją wkładałem z rozbitego autka. Dopytuje się, czy ktoś po schemacie pozna które kable odpowiadają za sygnał otwarcia i zamknięcia drzwi - bo elektryk ze mnie żaden. Jak wspomniałem - miernika nie mogę nawet wpiąć w tą kostkę, piny są za ciasne.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 01, 2015 07:13   

Jak piny za ciasne na miernik to trzeba igłą do szycia wbić się w wtyczkę z pinami albo w izolację kabla.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2015 07:33   

wpiąc się musisz w pomarańczowy i różowy wg. schematu
 
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Pon Cze 01, 2015 16:57   

Co mówi miernik :

Na kablu różowym (czy tam fioletowym) jest cały czas pełne napięcie. Przy zamykaniu bądź otwieraniu delikatnie spada na chwilę, do jakichś 12.4V, po czym wraca do pełnego napięcia.

Na kablu pomarańczowym z kolei nie ma stałego napięcia. Pojawia się znikome, bo 0.3V (tyle wyłapał miernik) przy zamykaniu drzwi, po czym maleje do 0V. Przy otwieraniu drzwi przez chwile pojawia się pełne napięcie, po czym znika.

Próbowałem na krótko podać +12V na kabel pomarańczowy przy zamkniętych drzwiach, bo wtedy pojawiało się +12V na tym kablu - jedyne co zobaczyłem to dość mocna iskra, drzwi się nie otworzyły.

Jaki wniosek? Muszę wiedzieć, czy CZ jest sterowany impulsem z masy, plusa, czy na przemian. Sterownik, który chcę podłączyć muszę najpierw odpowiednio skonfigurować, stąd pytanie.

Pozdrawiam
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2015 17:58   

ja jak podłączałem, żeby mieć światła "follow me home" podłączałem się do pomaranczowego i różowego z tego co pamiętam,ale to było 2 lata temu, na pewno pomarańczowy z drzwi kierowcy
 
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Pon Cze 01, 2015 21:07   

~Harry, podłączyłeś sygnał plusem, tak? Dałeś +12V na pomarańczę?
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 02, 2015 08:19   

do modułu PLC (przekaźnikowy licznik czasu) + jest stały z aku, natomiast sygnał sterujący modułem, jest z pomarańczowego przewodu i fioletowego lu różowego( tego już nie pamiętam)

Kiedy miałem uszkodzony przewód pomarańczowy to nie mogłem zamknąć drzwi z centralnego zamka i otworzyć - drzwi kierowcy.
Pasażera się otwierały i zamykały z pilota i kluczyka
 
 
 
Nickczemny 




Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 30



Wysłany: Wto Cze 23, 2015 20:05   

Witam !

Jako, że czas pozwolił to zabrałem się za CZ. Sterowanie w Roverze nie jest plusowe, a 'na przemian', tak jak gdzieś tam wyczytałem. W moim przypadku podanie +12V kończyło się wywaleniem bezpiecznika. Jedynym rozwiązaniem żeby zbyt mocno nie kombinować jest odłączenie oryginalnej centralki alarmu, skonfigurowanie nowej-uniwersalnej na sterowanie +/- i podłączenie pod siłownik. W przypadku naszych Rover'ków są to oczywiście kable różowy i pomarańczowy, tak, jak wskazaliście.

Jedynym problemem był prawidłowy impuls. Centralny śmiga teraz aż miło, efekt tutaj :


https://www.youtube.com/watch?v=Ppfp5iYZoYM

Dalej już nie chciało mi się iść. Jak widać działa o niebo lepiej od oryginalnego centralnego, dla niektórych właścicieli R200 może to być szok :D .


Pozdrawiam serdecznie tych, którzy odpowiadali i chcieli pomóc :) .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Problem z centralnym zamkiem
masters04 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Lis 06, 2011 16:25
jarek131
Brak nowych postów [R25] problem z centralnym zamkiem
WM21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Maj 13, 2019 08:29
dawidd
Brak nowych postów [R25] Problem z centralnym zamkiem
nabu_25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 24, 2013 18:51
nabu_25
Brak nowych postów [problem z centralnym zamkiem]
radmad Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Mar 14, 2016 12:44
bociannielot
Brak nowych postów [R214 Si] Problem z centralnym zamkiem
bartoss2000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 12, 2013 15:11
bartoss2000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink