Forum Klubu ROVERki.pl :: R25 która zgubiła 0.2l by Lnino
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R25 która zgubiła 0.2l by Lnino
Autor Wiadomość
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



  Wysłany: Pon Gru 29, 2014 17:56   R25 która zgubiła 0.2l by Lnino

Witam,
postanowiłem zaprezentować swojego roverka.
Był poszukiwany mały samochód do miasta ponieważ Nubira już się nadaje tylko na złom (mimo że nadal jeździ) a od dawna oglądałem się za MG ZR lub ZS ale brakowało kaski.
Pewnego dnia na trójmieście zobaczyłem ogłoszenie i tak się kręciłem i kręciłem koło niego i postanowiłem kupić nie nie wiedząc na co zwrócić uwagę.
Tak właśnie stałem się posiadaczem R25.
Z parametrów autka to szału nie ma:
Silnik 1.6 16V 109KM - seria
Skrzynia manual - seria
Wyposażenie:
Halogeny przód - dołożone orginalne
Sterowanie radiem z kierownicy
2 poduszki powietrzne
ABS - szwankuje

Co do planów to:
doprowadzenie silnika, wydechu i układu jezdnego do wyższego poziomu.
Poprawki na lakierze, zwłaszcza rant drzwi kierowcy i nadkola (powoli pojawia się ruda)
Zderzaki przód i tył oraz progi od ZR z dokładkami w karbonie (tak mi się to widzi ale jeszcze debata trwa ze samym sobą)
Wnętrze marzy mi się bananowa skóra wraz ze słupkami
Założenie elektryki przód i tył
Oraz zawieszenie niższe może od ZR.
Tarcze na tył zamiast bębna.

A oto kilka zdjęć zrobiony po zakupie.



Ostatnio zmieniony przez Lnino Czw Sty 22, 2015 22:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 29, 2014 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 29, 2014 19:40   

Lnino, wygląda jakby te lata świetności miał naprawdę niedawno ;) całkiem fajny wózek ;) i 1.6 16V może faktycznie dawać trochę frajdy w tak małym autku :) powodzonka
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Pon Gru 29, 2014 20:52   

Niby tak lecz właśnie wychodzą pierwsze oznaki korozji, silnik czasem ma humory, jakieś lampki nie działają. Cały czas coś znajduje.

[ Dodano: Pon Gru 29, 2014 20:52 ]
Dodam jeszcze aktualne foto:





To tak po małych moich zmianach.
Między innymi Koła 16/50/195 zima
Radio Pionier z blutooth
Głośniki tył Alpina (orginalne głośniki i radio ładnie spakowane gotowe do ponownego założenia jak mnie najdzie)

W planach naprawa silnika: szlif głowicy z gniazdami zaworowymi i nowe uszczelniacze zaworów. Wstępnie koniec stycznia początek lutego.
Uszczelki czekają, zostało dokupić rozrząd i pompę wody.
Następnym krokiem jest wymiana wydechu, końcowy tłumik sito. Tylko nie wiem czy robić cały od podstaw jakiś fajny czy tylko wymienić końcowy z ładną dokładką :?:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
pawelino87 




Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Parchanki



Wysłany: Wto Gru 30, 2014 22:34   

Przyznam szczerze, iż ciekawie prezentuje się na tych 16. Jednak alusy zawsze zmieniają wygląd auta :smile: Czyżby UPG, że szykuje się naprawa silnika?
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Sro Gru 31, 2014 01:09   

pawelino87, nie wiem co to UPG ale padła uszczelka pod głowicą bo przepala płyn chłodniczy, a czasem ucieka z pod głowicy. Do tego kopci na biało i zalewa go benzyną jak jest zimny. Robię od razu szlif głowicy z gniazdami zaworowymi ze względu na to że będzie zdjęta głowica.

[ Dodano: Sro Gru 31, 2014 01:09 ]

a tu nowy mały nabytek już założony.
Tylko nie wiem co jeszcze mam podłączyć prócz halogenów żeby wszystko działało.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
pawelino87 




Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 32
Skąd: Parchanki



Wysłany: Sob Sty 03, 2015 18:09   

UPG to Uszczelka pod Głowicą :cry: Tak przypuszczałem skoro pisałeś o remoncie. Ja w poprzednich trzech autach robiłem UPG ale z uwagi na zasilanie aut LPG. Na szczęście w Roverku nie mam z tym problemu. Pierwszy diesel i jestem w 100% zadowolony. :mrgreen:

W przypadku halogenów podejrzewam, że będziesz musiał tak jak u mnie posiadać dodatkowy przekaźnik, odpowiadający za przednie halogeny. Ale w mym przypadku halogenów nie było standardowo, a widzę że u Ciebie są na wyposażeniu.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Sty 03, 2015 19:18   

Standardowa nazwa uszczelki pod głowicą to HGF i na polski Hard Głowica Failed xD
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Sro Sty 07, 2015 15:05   

Halogeny albo ktoś założył albo nie wiem, bo po co halogen skoro nie było włącznika. Poszukałem na forum, allegro i spisałem numery przekaźnika tylko gdzie nie zajadę to nie mają ich.

Zastanawiam się jeszcze od czego może mi raz na jakiś czas migać check silnika. Był podpięty pod kompa jakiś czas temu i wykazało mi czujnik położenia wałka i po tym mi się zapalił wspomniany check.
Po wymianie czujnika jeszcze przez parę dni się świecił, zaczął migać i zgasł. A przy takiej pogodzie jak dzisiaj (zimno i mokro) lub jak pada potrafi mi dziwnie pracować i mrugać check.

[ Dodano: Wto Sty 06, 2015 18:18 ]
Kupiłem przekaźnik i podłączyłem, halogeny świecą. Problem w tym że na zegarach nie mam kontrolki zapalonych halogenów oraz po podłączeniu włącznik mi się nie podświetla tak jak od podgrzewania szyby czy tylnych halogenów.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
Ostatnio zmieniony przez Lnino Sro Sty 21, 2015 19:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Sro Sty 07, 2015 22:08   

Na liczniku nie masz kontrolki, jest ona tylko w klawiszu. Przełóż żarówki z przycisku od tylnych i zobacz czy świecą.
_________________
cześć [you]
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 00:39   

patryq, Roverek postał kilka godzin pod pracą i zaczął działać włącznik. A jest szansa założenia diody albo coś w tym stylu na zegarach bo mi zależy żeby wszystko było na tip top.

[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 00:39 ]
Dzisiaj z racji deszczowej pogody i wolnego zostały naprawione światła cofania po 3 miesiącach. Trochę długo ale to winowajca a dokładnie to że nie miałem odpowiedniej nasadki żeby wymienić.

A to tak z działającymi halogenami i wstecznymi.

_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 09, 2015 01:26   

I like thaiti blue :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 15:30   

Właśnie rover zjechał z podnosnika gdzie był wycięty stary dziurawy tlumnik i wystawiona orginalna wstawka z nowym tlumnikiem. Ale pojawił się problem, mianowicie poprzedni właściciel wycina katalizator przed sonda i wstawilvzwykly kawałek rury. Co by było najlepszym rozwiazaniem zamiast tej rury żelu sonda miała prawidłowy odczyt. Dodam że koszt katalizatora to 600 do 800 zł.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
patryq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 25

Wysłany: Pią Sty 09, 2015 20:04   

Zależy co chcesz uzyskać, czy tylko właściwy odczyt przez komputer - wtedy dajesz emulator sondy od 25zł - czy chcesz mieć lepsze spaliny - to dajesz uzywany lub jakiś uniwersalny katalizator od 100zł.

Żeby mieć kontrolkę na liczniku musisz zastąpić nieużywaną kontrolkę nowym piktogramem od przeciwmgielnych przednich i pociągnąć tam zasilanie od włącznika .
_________________
cześć [you]
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Wto Maj 12, 2015 13:05   

Muszę się zastanowić, bo sprawa polega na tym że jak odpalam na zimnym silniku to trochę kuleje i kopci przy czym czuć benzyną jakby go zalewało. Pochodzi tak trochę i jak podłapie temperaturę to wszystko wraca do normy. A tak przy okazji spalanie mam wrażenie jakby za duże. Ostatnio jak liczyłem to wyszło prawie 14L w mieście.

[ Dodano: Sro Sty 21, 2015 19:27 ]
Poszło w ruch odzyskanie mocy silnika, aż mnie głowa i kieszeń boli.


jak widać na drugim zdjęciu:
pierwszy cylinder - doładowanie olejem silnikowym
czwarty cylinder - doładowanie płynem chlodniczym
Jutro micha w dół i zdjęcie tłoków, do tego przy zdejmowaniu główki okazało się że jedna śruba od głowicy była urwana.

No i tłoki na zewnątrz i kolejna niespodzianka.
Z silnika miał być 1,6 a okazało się 1,4. Dobrze że uszczelka i pierścień dał do myślenia.



[ Dodano: Wto Maj 12, 2015 14:05 ]
Małe zmiany na lato. Założone pół skóry kubełkowe



_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 14, 2015 14:01   

Patrząc po głowicy, to ktoś zbyt często oleju w tym silniku nie zmieniał.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Lnino 




Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 39
Skąd: Giżycko/ Gdynia



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 12:36   

Dokładnie. Od 3 miesięcy będę robił właśnie 2 wymianę oleju.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=97334&highlight=lnino
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink