Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.
Zwracam się do was znów, ponieważ dzisiaj odebrałem moje nowe autko z warsztatu po wymianie zawieszenia i zaczęły się jaja. Jak jadę normalnie nie przekraczając 2tyś obrotów to jest ok, jednak gdy trochę depnę nie ważne na jakim biegu nagle silnik gaśnie, wspomaganie też itp. Na ekranie komputera wyrzuca mi tekst Low Oil Pressure. (Olej był wymieniany dzisiaj na półsyntetyczny, wraz z filtrem oleju.) Następnie wystarczy odpalić na nowo. Zawsze pali i bez problemu, gdy już się toczę na drodze. Dzisiaj sprawdzałem i dzieje się tak w 80% przyśpieszania. Co chwilę gaśnie. Trochę strach jeździć. Ktoś miał taki przypadek? W poniedziałek wymieniam filtr powietrza, paliwa i świece żarowe. Może ich aktualny stan wpływać na zachowanie auta?
Dodam, że na postoju nie gaśnie. Pracuje równo i wszystko gra. Kupiłem go w Wałbrzychu i przyjechałem do Wrocławia na kołach tydzień temu i też było wszystko ok.
Da się coś z tym zrobić?
Pzdr.
Konrad
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 03, 2015 17:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Właśnie zszedłem jak napisałeś sprawdzić i jest ok. Pełny o świeżutki. Koło 22 jak się trochę zluzuje we Wrocku, to przejadę się jeszcze raz po mieście i potestuję. Opiszę bardziej szczegółowo. Dodam, że jest 32 stopnie we Wro. Jechałem pół godz jakieś 2 godziny temu i silnik dalej gorący .
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Pią Lip 03, 2015 19:35
W benzynie jak silnik gaśnie, to czujnik położenia wału korbowego szwankuje,
U Ciebie może być podobnie sprawdź wtyczkę, psiknij preparatem, jak można go odkręcić, przeczyść..
Ja miałem odwrotnie nie odpalał, kręcił długo, wtedy czujnik wałka rozrządu, podmieniłem czujnik i ok.
na moim kręcił, kręcił, popsikałem wtyczkę kontaktem, cały czujnik umyłem w benzynie i na razie ok odpala
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lip 03, 2015 20:48
co ma czujnik położenia wału z za niskim ciśnieniem oleju?? jeśli to dzieje się po wymianie oleju to raczej bym obstawił dziadoski(niedrożny) filtr oleju albo coś skasztanione przy wymianie(choć trudno coś skasztanić przy wymianie oleju) wiem że swojego czasu filtry filtrona nie były odpowiednio przepuszczalne i sie zgniatały robiąc podobne niespodzianki do Twojego przypadku. Raz w moim miałem taki przypadek że wyciągłem przy wymianie oleju powyginany filtr (nie pamiętam producenta)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Podjadę do tych zbereźników jutro i zapytam co o tym sądzą
Zrobiłem małe testy. Przez 40 min jazdy nic się nie działo. Po tym czasie na 4 biegu zgasł. Później znów po chwili jak odpaliłem. I trzeci raz już nie zgasł. Ogólnie tyrałem go na każdym biegu. Dzieje się to od 3 biegu w górę. 1,2 nie ważne jakie obroty jest ok. Może mu coś z temperaturą nie gra? W dzień było upalnie, w nocy się nagrzał w drodze i coś mu się tam knoci.
A to nie jest tak, że auto Ci gaśnie i wtedy masz komunikat o niskim ciśnieniu oleju?
Jeśli dzieje się to w fazie przyspieszania, a dokładniej jak już odpuszczasz gaz po przyspieszeniu, to może po prostu problem jest w zaworze wysokiego ciśnienia na pompie CR, tym który oddaje nadwyżkę paliwa?
Warto byłoby sprawdzić podłączając go pod kompa.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Podłączyli dzisiaj pod komputer. Okazało się, że czujnik wału był odłączony i zanieczyszczony. Zrobili i jeden wtryskiwacz wysiadł i wymaga regeneracji. Kazali na razie jeździć, bo nie mają się aktualnie do czego więcej przyczepić. Napomknąłem o tym CR i mówili, że tam jest ok.
[ Dodano: Sob Lip 04, 2015 22:03 ]
No i problem jest dalej. 3,4,5 bieg jak wciskam pedał do dechy to odcina zapłon i wyrzuca po tym komunikat Oil. Jak przyśpieszam spokojnie na każdym biegu to tego nie ma. Jeździć się da, ale wyprzedzać wolę nie próbować. Myślicie, że może to być problem tego jednego wtryskiwacza do wymiany?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Lip 04, 2015 22:34
hmm... low oil pressure znaczy za niskie ciśnienie oleju i wtedy(tak sądzę) komputer gasi silnik aby go nie uszkodzić, wydaje mi się że czujnik wału odpowiada za obroty silnikach pokazywane na obrotomierzu,jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi, więc jeśli obrotomierz Ci dobrze pokazywał a mechanicy naprawiali czujnik obrotów wału to jest coś nie halo...
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Mi się wydaje, że może być to coś co odpowiada za przekazywanie paliwa. Tak jak pisałem, tylko jak wcisnę na tych biegach do dechy to gaśnie. W innych wypadkach nie. Mogę normalnie rozpędzić się do 120-130, ale stopniowo i powoli. Jak depnę to go odłącza.
chupp, jak czytam to o powolnym rozpędzaniu i gaśnięciu, gdy depniesz bardziej gwałtownie to przypomina mi się mój pierwszy problem z R75. Robił dokładnie tak samo i winne okazało się mocowanie jednego z wtrysków (ta taka podkówka z dwiema śrubami).
Najpierw coś tak się prawdopodobnie poluzowało i wtrysk przy gwałtownym depnięciu lekko się wysuwał - mechanior powiedział, że wtedy pewnie "zassał" lewe powietrze i silnik gasł. Ale gdy rozpędzałem się powoli to jakoś się bujał. Na jałowym też można było kręcić do woli i było ok. W krótkim czasie po pierwszym objawie mocowanie pękło do końca i z gniazda wtrysku zaczęła pryskać ropa. No i wtedy dopiero w warsztacie odkryli "problem".
Może u Ciebie zaczyna się podobnie, tylko jeszcze nie pękło całkowicie?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Zobaczymy. Umówiłem się w przyszłym tygodniu na zrobienie tego wtryskiwacza. Zobaczymy jak się będzie zachowywał po regeneracji. Dam znać czy to było to.
olej na 99 procent nie ma tu znaczenia -komunikat sie pojawia gdy auto zgaśnie z innych przyczyn niz przekręcenie kluczyka na off.
Jeśli gaśnie podczas gwałtownego wciśnięcia gazu to masz problem z układem paliwowym(ciśnienie za duże lub za male) - od filtra paliwa zaczynając a na pompie, zaworze cr i wtryskach kończąc. Podepnij pod kompa sprawdź pompę progowa - ta kolo akumulatora - powinna mieć ok 3,5-4,5bara, jeśli tyle ma to sprawdź przelewy we wtryskach - jeśli na gorącym silniku po 2 min będzie więcej niz 10 ml w strzykawce to tez warto sie im przyjrzeć. Jeśli to nie pomoże to sprawdź ciśnienie pompy CR - na jałowym coś kolo 280barow, no i warto by wyczyścić zawór CR - na forum masz jak to zrobić. A i jak zrobić test przelewowy tez jest na forum
pozdrawiam
Dzięki wszystkim za pomoc. Dzisiaj odebrałem z warsztatu po regeneracji wtrysku i jest gitara. Już nie gaśnie i w sumie to była ostatnia rzecz do zrobienia (nie licząc pikającego parktronica). Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnego Rovera 75 :D Zobaczymy jak długo. Autko za 10 tyś. W serwisie z częściami itp zostawiłem 3800 Ale i tak się cieszę .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum