Wysłany: Nie Sie 02, 2015 19:11 [R25] Sonda lambda
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam chcę wymienić Sondę lambda w swoim r 25. I gdzieś czytałem że podobno są 2. Jestem raczej zielony w tych sprawach i nie jestem pewien czy to na pewno chodziło o mój model . Dlatego pytanie do właścicieli r 25 czy są tam 2 czy 1 sonda ?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 02, 2015 19:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak, są dwie w 16 zaworowych.
Jedna na kolektorze wydechowym (ta najgrubsza rura w zasadzie to pre-katalizator), druga za katalizatorem na rurze wydechowej.
Dziękuję za odpowiedz i mam pytanie: Mój problem wygląda tak że podczas jazdy przeważnie na niskich obrotach do 2000 czasami do 2,500 jakby mu mocy brakowało, szarpie nim i ostatnio coś zaczęło stukać (nawet jak by strzelać) możliwe że jest to wina tych sond ? Dodam że wymieniałem przepustnicę.
Dziś pojechałem do mechanika podpiąć go pod kompa. I okazało się że ma przebicia na cewkach i przewodach oraz sondy lambda obydwie do wymiany. Możliwe że krokowiec także ale mówił że można spróbować go przeczyścić jeżeli nie pomoże to do wymiany. I mam pytanie mechanik powiedział że są jakieś 2 rodzaje kostek sond. Ten 2 rodzaj był wprowadzany właśnie w 2000 r z którego jest mój samochód. Jak to sprawdzić ?
najłatwiej wyciągnąć sondy i kupić odpowiednie. nie kupuj uniwersalnych, bo nie zawsze dobrze działają. Kup zamienniki, ale z kostkami- bosch takie robi
[ Dodano: Sro Sie 05, 2015 11:01 ]
na str. rimmerbros wytypuj sobie sondy
Poszperałem i znalazłem taką : http://allegro.pl/sonda-l...4867756281.html Nie koniecznie chcę kupywać ją przez allegro, ale powinna być dobra ? I chciał bym wymienić jeszcze drugą, jest jakaś różnica między nimi czy kupić po prostu dwie takie same ?
MHK100840 to sonda przed katalizator dla modeli od 2000r. Pasować będzie.
W sondzie za katalizatorem (MHK101086) z pewnością jest inna wtyczka (żeńska), a co do samej sondy to nie wiem. Prawdopodobnie jest inna ze względu na zakres temp. pracy. Ja bym nie ryzykował i kupił odpowiednie chociaż tą za katalizatorem używkę, z małym przebiegiem.
Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto testował sondy i wie, że ich zakres pracy jest identyczny. Wymiana wtyczki to banał.
300zł za czujnik..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum