Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 si 1.4] Rover 214 si a obroty silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 si 1.4] Rover 214 si a obroty silnika
Autor Wiadomość
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 09:32   [R 214 si 1.4] Rover 214 si a obroty silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

[R 214 si] Witam, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość;) Mam problem z moim Roverkiem, mianowicie szarpie mi autem na niskich obrotach, objawia się to tym że jak ruszam z parkingu zaczynają się szarpnięcia to samo się dzieje przy wrzucaniu drugiego biegu. Samochód zakupiłam 2 tyg temu, jest to mój pierwszy samochód i biorę pod uwagę że to może być moja wina,ponieważ samochodem jechało kilka osób i zdania są podzielone , jednym lekko szarpało innym śmiga aż miło. Samochód był i wciąż jest sprawdzany u mechanika i żadnych zastrzeżeń nie ma jak na swoje lata trzyma się bdb. Auto posiada również instalację LPG i szarpania jak jadę występują i na benzynie i na gazie. Także szukam przyczyny u siebie, może ja za szybko? zmieniam mu biegi ,robię to gdy obroty są na 2500,a mimo to rover robi 'kangurki' Nie ukrywam że nie da się tak jeździć ,czy mógłby ktoś udzielić mi informacji jaki zakres obrotowy posiada mój model<może obroty powinny być wyższe?> dodam że rozrząd był wymieniany troszkę ponad rok, świece są też wymieniane rok temu.Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 29, 2015 09:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 11:01   

A jak silnik pracuje na postoju? Na wolnych obrotach i po przegazowaniu? To moźe być wina sprzęgła.
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 11:20   

zdzichu napisał/a:
A jak silnik pracuje na postoju? Na wolnych obrotach i po przegazowaniu? To moźe być wina sprzęgła.


Silnik pracuje równo, nie ma zastrzeżeń, jedynie kłopot występuje w momencie przełożeń np.z 1 na 2 bieg, bądź przy przełożeniach na niższy, dzieje się to zazwyczaj po odpuszczaniu sprzęgła, podam przykład: jadę po prostej, gdy obrotomierz sięga ok.2500 -2900 tys obrotów wciskam sprzęgło zmieniam bieg na wyższy (3) odpuszczam sprzęgło i w końcowej fazie odpuszczania jednocześnie dodaje gazu, po czym zdejmuję całkowicie nogę ze sprzęgła. Mam wrażenie, ze jazda roverem różni się zdecydowanie od samochodu którym jeździłam na kursie prawa jazdy tzn.Toyoty Yaris, głównie momentem obrotowym, natomiast nie wydaje mi się, żeby samochód samochodowi był aż tak nie równy,iż w tym modelu, który ja posiadam trzeba uprawiać jakąś wyższą sztukę przełożeń i odpuszczania sprzęgła.:P
Tak jak pisałam jeździło nim kilka osób, zarówno osoby z 30 letnim stażem jak i mniejszym i jedni mieli szarpanie, drudzy nie. Nie oddam go już poprzedniemu właścicielowi, gdyż uwielbiam tą markę, więc liczę po cichu, że ktoś wie co może być przyczyną tego szarpania.
Jeszcze jednym momentem w którym szarpie, jest np. moment wyjeżdżania z miejsca parkingowego, mogę zapomnieć o jeździe np. na półsprzęgle przy wyjeżdżaniu - szarpie - oraz na podjeżdzaniu do skrzyżowania po ludzku tzn wolno- gdyż szarpie. A chyba nie oto chodzi, by ciągle gazować? Chociaż również podczas dodawaniu gazu zdarza mu się szarpać..
W jaki sposób ewentualnie mogę sprawdzić działanie sprzęgła? Jak wciskam to musi w określony sposób "zaskakiwać"?
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 11:56   

Z opisu wygląda to na zabrudzoną/zaolejoną lub wyszczerbioną tarczę sprzęgła. Moźe być równieź rozwalony tłumik drgań skrętnych lub krzywy docisk. Obawiam się źe skrzynia pójdzie na dół i sprzęgło
do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez zdzichu Nie Sie 30, 2015 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 13:40   

Dziękuję za jakieś wskazówki a przypomniało mi się jeszcze jedno ,podczas eko jazdy gdy chcę hamować silnikiem i zdejmuję nogę z gazu te szarpnięcia również występują to też jest dość uciążliwe a samochód był dwukrotnie na przeglądzie i mechanicy mówili że sprzęgło jest ok
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 14:30   

Jeźeli mówili źe sprzęgło jest OK to co podejrzewają? Jeździli tym samochodem?
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Sie 29, 2015 14:43   

zdzichu napisał/a:
Jeźeli mówili źe sprzęgło jest OK to co podejrzewają? Jeździli tym samochodem?

Jeśli chodzi o mechaników - to dwóch z nich nie jeździło, ale tak stwierdzili, trzeci ten znajomy mechanik od byłego właściciela, jechał tym samochodem i jemu podobno się nic nie działo tzn nie szarpało, nie brakowało mocy. Zastanawiam się czy po prostu nie dać do mechanika tego samochodu, żeby się nim przejechał. Ciekawa jestem czy tak "na sucho" można stwierdzić, że ze sprzęgłem jest wszystko ok, nie mówiąc o szarpaniu, było mnóstwo wątków z tym związanych, wiem mniej więcej na co można zwrócić uwagę, natomiast w moim przypadku to mnie przypisuje się winę, jako,że mam samochód od paru dni i może jeszcze go "nie wyczułam", co wydaje mi się absurdalne, bo przecież żaden samochód nie wymaga chyba aż takiej filozofii... Zwłaszcza, że dwóch mechaników z mojej firmy jechało tym samochodem i też im szarpało, ale nie byli w stanie na oko ustalić co może być przyczyną.
Włącznie cztery różne opinie powstały:P
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Sie 29, 2015 21:12   

Sprzęgło bym odpuścił. Bardziej w kierunku czujnika przepustnicy, samej przepustnicy i linki gazu (ostatecznie coś z kopułką i przewodami WN - nie wiem jaki masz silnik).
Przyjrzałbym się też silniczkowi krokowemu na samym końcu.

[ Dodano: Sob Sie 29, 2015 22:12 ]
Możesz zrobić test. Rusz autem na jałowych obrotach z 'jedynki' (delikatnie puszczasz sprzęgło nie dodając w ogóle gazu - jak zgaśnie to próbuj dalej). I jak auto będzie się samo kulać na jałowych, to wtedy powoli dodawaj gazu. Jak będzie szarpał to szukaj usterki w w/w.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Sie 30, 2015 09:11   

Gdyby było coś z przepustnicą lub czujnikiem to coś było by się działo również na postoju, nie tylko w czasie jazdy i na wszystkich biegach. Silniczek krokowy też nie bardzo bo w momencie uchylenia przepustnicy ten kanał już nie działa. Jeżeli linka ciężko chodzi to bardziej jest to odczuwalne przy schodzeniu z obrotów bo sprężyna jest słabsza niż but.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Sie 30, 2015 09:21   

Mimo wszystko niech sprawdzi.
Mi jak krokowy klękał to najpierw falowały lekko obroty jałowe, następnie w czasie jazdy szarpnął 2 razy w okolicach 1000rpm, a później to już całkowicie gasł.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 31, 2015 16:50   

Zgadzam się z NoPE zacząłbym od sprawdzenia układu zapłonowego, przewody kopułka, świece (ponoć wymieniane) ale warto wykręcić i sprawdzić ich kolor i stan, bez tych podstaw nie możesz zabierać się za wymianę sprzęgła.
Warto zrobić adaptację przepustnicy, podejrzany też jest czujnik temperatury na komputer o czym nikt wcześniej nie pomyślał.

[ Dodano: Pon Sie 31, 2015 17:50 ]
Sanneya, skąd jesteś ? Może warto aby roverkiem przejechał się ktoś z forumowiczów kto zna model. :smile:
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 13:29   

robsson78 napisał/a:
Zgadzam się z NoPE zacząłbym od sprawdzenia układu zapłonowego, przewody kopułka, świece (ponoć wymieniane) ale warto wykręcić i sprawdzić ich kolor i stan, bez tych podstaw nie możesz zabierać się za wymianę sprzęgła.
Warto zrobić adaptację przepustnicy, podejrzany też jest czujnik temperatury na komputer o czym nikt wcześniej nie pomyślał.

[ Dodano: Pon Sie 31, 2015 17:50 ]
Sanneya, skąd jesteś ? Może warto aby roverkiem przejechał się ktoś z forumowiczów kto zna model. :smile:


Przede wszystkim bardzo dziękuję wszystkim za próby zidentyfikowania problemu, na razie czekam na samochód, gdyż poprzedni właściciel od czterech dni "sprawdza" samochód i nie mam możliwości sama go przetestować, jak już pisałam nie oddam go już, gdyż roverek to jest to co mi pasuje, jakoś pomału myślę, że dojdziemy do tego:P
Jestem z Tychów, nie mam nic przeciwko, gdyby się tu ktoś znalazł chętny do pomocy:) Chociaż tak jak pisałam jeździło nim paru bardziej doświadczonych osób z prawem jazdy i zdania były podzielone, a więc może być ciężko z uchwyceniem problemu:P Jak tylko będę mieć juz swój samochód u siebie, to napiszę jakie próby zostały przeprowadzone, włącznie z poszukaniem przyczyn jak pisaliście.. cóż będę o niego walczyć, może jeszcze uda mi się nim na jakiś zlot dojechać kto wie:)

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2015 14:29 ]
Witam po przerwie dzisiaj odebrałam samochód i sprawy mają się następująco: po wymianie palec zapłonowy,świece, silnik krokowy, czujnik ciśnienia paliwa, i przeczyszczeniu przepustnicy samochód przestał szarpać na benzynie, natomiast wciąż i bez przerwy szarpie na gazie. Mechanik od gazu 3 dni męczył auto i koniec końców poddał się mówiąc że nie wie dlaczego szarpie bo z instalacją gazową wszystko ok jest. Instalacja ma 4 lata. Może ma ktoś jakiś pomysł, lada dzień mam zamiar wymienić przewody wn ,cewkę zapłonową i sprawdzić reduktor który rzekomo był NIBY sprawdzany. Dostałam jeszcze części pompę paliwa, jakaś miska chyba oleju , jakiś korektor ssący czy coś takiego i przepustnice nową .Może ktoś podpowie czy w dobrym kierunku idę i czy dobry priorytet wybrałam części które zamierzam wymienić jak przewody itp. Pozdrawiam Ps. proszę wybaczyć jeśli coś pomieszałam ale jeszcze 2 tyg temu moja wiedza na temat samochodu ograniczała się do tego ze ma 4 koła i jeździ:)))
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 19:19   

Sanneya napisał/a:
czujnik ciśnienia paliwa,


nie ma takiego czujnika w roverze

Sanneya napisał/a:
natomiast wciąż i bez przerwy szarpie na gazie


do sprawdzenia układ zapłonowy czyli

Sanneya napisał/a:
mam zamiar wymienić przewody wn ,cewkę zapłonową


dodałbym jeszcze do tego kopułkę zapłonową

Sanneya napisał/a:
jakiś korektor ssący


kolektor ssący

Sanneya napisał/a:
proszę wybaczyć jeśli coś pomieszałam ale jeszcze 2 tyg temu moja wiedza na temat samochodu ograniczała się do tego ze ma 4 koła i jeździ


Widzę ze twoja wiedza wzrasta w imponującym tempie jak tak dalej pójdzie to za rok Ty będziesz udzielać porad.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 19:27   

Nie znam się na instal. gaz mimo, że mam w pełgełocie, to mimo wszystko nie trudno się domyślić, że są przerwy w jego dopływie do silnika i stąd szarpanie. Jedź do innego gazownika i powiedz, że szarpie Ci tylko na gazie. Nic więcej nie mów.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 19:46   

AndrewS napisał/a:
Sanneya napisał/a:
czujnik ciśnienia paliwa,


nie ma takiego czujnika w roverze

Tak mi napisał poprzedni właściciel w smsie że wymienił czujnik ciśnienia paliwa hmm wymowne skoro go tam nie ma:)) Jutro go dopytam co dokładnie miał na myśli

Sanneya napisał/a:
natomiast wciąż i bez przerwy szarpie na gazie


do sprawdzenia układ zapłonowy czyli

Sanneya napisał/a:
mam zamiar wymienić przewody wn ,cewkę zapłonową


dodałbym jeszcze do tego kopułkę zapłonową

Dzięki, wezmę się za to w przyszłym tygodniu

Sanneya napisał/a:
jakiś korektor ssący


kolektor ssący

Kolektor zapamiętam:)
Sanneya napisał/a:
proszę wybaczyć jeśli coś pomieszałam ale jeszcze 2 tyg temu moja wiedza na temat samochodu ograniczała się do tego ze ma 4 koła i jeździ


Widzę ze twoja wiedza wzrasta w imponującym tempie jak tak dalej pójdzie to za rok Ty będziesz udzielać porad.


Dziękuje za miłe słowa.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 20:49   

Jak na benzynie jest dobrze a szarpie na gazie to musi to być wina instalacji gazowej.
Nie chcę wchodzić w kompetencje tego gazownika ale po podłączeniu pod komputer ma wszystko czarno na białym. Widzi czy wtryski pracują odpowiednio, czy jest prawidłowe ciśnienie gazu itd... wydaje mi się że to kwestia regulacji mapy lpg.
Też Ci doradzam wizytę u innego gazownika i nie opowiadaj mu za wiele, niech on się wypowie co jest nie tak.
Ciekawe jaki masz sterownik, wtryski , reduktor.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Sanneya 



Dołączyła: 29 Sie 2015
Posty: 7



Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 21:48   

Poszukam w swoim mieście innego fachowca od gazu i zobaczymy co wykryje za Waszą radą niewiele mu powiem oprócz tego że szarpie na gazie. Domyślam się że to wina leży po stronie instalacji gazowej bo na benzynie po w/w wymienionych częściach odpukać póki co nie szarpie ;) Nie mam pojęcia co tam za sterowniki są i reduktor wyczytałam tylko w necie że jeśli zanieczyszczona albo uszkodzona listwa wtryskowa jest to może to być przyczyną .
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Wrz 05, 2015 23:58   

Ogólnie gaz jest bardziej wrażliwy na stan układu zapłonowego, stare elementy układu WN, będą dobrze chodzić na Pb, a na gazie już nie i to nie jest wina instalacji gazowej !!
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 08:07   

Jest bardziej wrażliwy w dużej mierze na mniejszą elastyczność na gazie ale nie aż tak żeby szarpało silnikiem. Nie można też wykluczyć że nie masz racji.
Palec, kopułka jest nowa, do wymiany zostały jeszcze przewody WN. (myślałem że zostały wymienione) i ich bym się jeszcze czepiał, w jakim są stanie bo to ważny element układu zapłonowego.
Ja bym je popsikał spryskiwaczem z wodą. Jak po uruchomieniu silnika będzie szarpał to przewody do wymiany.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Wrz 06, 2015 09:00   

robsson78 napisał/a:
ale nie aż tak żeby szarpało silnikiem.


No właśnie jesli sa stare przewody to mogą wypadac zapłony i przez to szarpie na gazie. Miałem takie przypadki przy czym na na benzynie było wszystko OK.

Ciężko coś doradzać na odległość, wolałbym przejechać się tym samochodem, gdybym blisko mieszkał to podmieniłbym te elementy ze swojego samochodu tak żeby nie tracić nie potrzebnie kasy.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [ROVER 220 SDI] OBROTY SILNIKA
KWT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Maj 10, 2013 11:14
KWT
Brak nowych postów [rover 25] 1.6 16v benzyna - obroty silnika
ryurayo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lip 14, 2009 11:19
ryurayo
Brak nowych postów [Rover 200] Silnik krokowy, wymiana, obroty silnika
Wojtek13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Kwi 19, 2017 22:08
NoPE
Brak nowych postów [Rover 25 ITD 2000r] obroty silnika brak reakcji na pedał
Cezool Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 10, 2010 08:52
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink