Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam,
Zwracam się z prośbą o pomoc... Auto zaczęło mi szarpać i pojawiło się parę innych nieistotnych rzeczy, więc wstawiłem do mechanika. Po usunięciu większości usterek wyjechałem szczęśliwy w trasę, i niestety po pewnym czasie objawy powróciły - jestem na drugim końcu Polski (podkarpacie), auto szarpie jak stara pralka na wirowaniu i dodatkowo teraz jeszcze czuć zapach benzyny/spalin na tylnym siedzeniu! Dodatkowo słychać, że chodzi "inaczej", nie wiem jak to opisać ale jak schodzi z wysokich obrotów na niższe to teraz słychać taki jakby pogłos (wcześniej tego nie było).
Co było zrobione:
- wymienione świece
- wymieniona cewka zapłonowa (miała przebicie)
Nie wiem czy to może mieć jakiś związek, ale od pewnego czasu na wyświetlaczu po przekręceniu kluczyka pokazuje się "bulb failure" (nie za każdym razem, losowo), i nie działa radio, nawiew/klima, wycieraczki. Po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach błąd znika i wszystko zaczyna działać. Innym sposobem aby to obejść jest przekręcanie kluczyka on/off - za którymś razem odpala bez "bulb failure" i wszystko działa. Problem szarpania jest niezależny od tego czy błąd jest pokazany czy nie.
Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, i gdzie na podkarpaciu (przez 15-20 dni będę w Sanoku) jest ktoś kto zająłby się moim autkiem? (nigdy nie było w żaden sposób diagnozowane komputerowo, w moich rejonach każdy mechanik mógł się dostać tylko do ABS i bezradnie rozkładał ręce).
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 11, 2015 15:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sprawdź akumulator bo te ekscesy to może być luźna klema lub słaby aku.
Bulb failure to znaczy przepalona żarówka poszukaj która wariuje i wymień, najpewniej będzie to oświetlenie tablicy rejestracyjnej lub światła stop.
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2015 19:49 ] Markzo jest z Błażowej chyba to może by pomógł
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja wiem co znaczy "bulb failure", tylko że najczęściej jak się pojawia ten komunikat to albo nie jest wyszczególniona która żarówka poszła albo wyświetla tylne. Wszystkie żarówki działają bo sprawdzałem. Zresztą tak jak mówiłem - czasami się to pojawia (i nie działa wtedy klima, wycieraczki, szyby i radio) ale wystarczy poczekać chwilę albo odpalić auto jeszcze raz i przechodzi.
Co do akumulatora - oczywiście jutro sprawdzę, dziekuję, aczkolwiek auto pali na dotyk.
Sprawdź też to co robił mechanik bo szarpanie i zapach benzyny to problem z układem zapłonowym chyba. Wypadające zapłony powodują szarpanie a brak iskry na świecy przelanie paliwa przez silnik i zapach benzyny. Mi kiedyś mechanik tak wymieniał cewke że do domu nie dojechałem bo uszkodził nową.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
sprawdź światła stopu bo jak przepali sie normalny stop to zastępuje go żarówka od pozycyjnych z tyłu i kupa ludzi nie widzi problemu albo żarówy tablicy bo czasem jak zgłaszają błąd to tylko słabo świeci któraś
[ Dodano: Pią Wrz 11, 2015 21:01 ]
sprawdź jeszcze bezpieczniki czy nie są luźne lub zzieleniałe (wyjąc każdy i włożyć) i czy czasem nie masz wody w podszybiu, bo akurat po stronie bezpieczników często ludziom zbiera się woda i dostaje się do środka na skrzynkę bezpieczników i robi cuda
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Też ale tu bardziej chodzi o bezpieczniki za schowkiem. Dostęp do nich jest od dołu z nóg pasażera, trzeba zdjąć maskownice nad stopami pasażera i będzie dostęp do bezpiecznikow. Opis ich jest na maskownicy.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 18:57
sknerko napisał/a:
najpewniej będzie to oświetlenie tablicy rejestracyjne
sknerko napisał/a:
żarówy tablicy bo czasem jak zgłaszają błąd to tylko słabo świeci któraś
oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest sygnalizowane jak są 2 spalone i jest napis LIC.LIGHT FAIL. Po za tym ,komunikat BULB FAILURE nie pojawia się po przekręceniu kluczyka, tylko po włączeniu świateł jak jest spalona żarówka. Tych objawów tu nie ma.Tu prawdopodobnie jest przebicie albo nie kontakt w instalacji przy, lub w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.
oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest sygnalizowane jak są 2 spalone i jest napis LIC.LIGHT FAIL.
w jednym z moich 75 jak słabo świeciła jedna z żarówek tablicy był komunikat bulb failure po wymianie blendy (wnętrza tylko) jest tak jak mówisz jak włożę tą żarówke która słabo świeci
SeniorA napisał/a:
Po za tym ,komunikat BULB FAILURE nie pojawia się po przekręceniu kluczyka, tylko po włączeniu świateł jak jest spalona żarówka.
Jak masz zapalanie świateł po przekreceniu kluczyka to komunikat jest zaraz po kluczyku
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Przepalona żarówka, nawet jedna nad rejestracja, wywala blad
Niekoniecznie longerku bo wszystko zależy która u mnie na jedną nie reaguje wcale a na drugą zawsze nawet jak tamta druga działa, a u zieciunia odwrotnie i ni h.... nie wiem dlaczego bo obaj mamy jednakowo zrobione
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ale jest inny komunikat na wyświetlaczu,wiec po co szukać w oświetleniu tablicy jak ma napis bulb failure.
Bo w jednym z moich R75 rocznik 99. V6 Automat taki komunikat wyświetlał przy uszkodzonej żarówce w blendzie. Dokładnie była to prawa żarówka ta po stronie pasażera i żarząc się dawała taki komunikat po przekręceniu kluczyka. W tym aucie światła zapalały się automatycznie po przekręceniu kluczyka. Wymiana żarówki pomogła lecz i tak za chwilę się okazało że blenda jest uszkodzona i wymieniłem blendę i teraz już włożenie tej badziewiastej żarówki lub brak daje komunikat LIC.LIGHT FAIL ale niestety jak ta po stronie kierowcy padnie to komunikatu nie ma wcale. Mam zwykłe żarówki tam i teraz już ma włączone zapalanie świateł po zapłonie komunikaty są jak wyżej tylko do jednej żarówki
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 11:16
Number plate light fail - YELLOW
A large vehicle icon with an active number plate
light with the message ‘NO. PLATE LIGHT’ is
displayed. The message will be displayed for
approximately 4 seconds after turning on the side or headlights.
Replace the failed bulb.
NOTE: A number plate light failure is only detected if both bulbs have
failed.
A number plate light failure is only detected if both bulbs have
failed.
instrukcja swoje a rzeczywistość swoje kiedyś miałem tak że reagował dopiero na obie a od kilku lat (podejrzewam że od czasu włączenia świateł po zapłonie) reaguje na jedną u mnie np. na lewą a na prawą nie a u zięcia na prawą
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
To prawda. U mnie w oświetleniu tablicy jedna zarówka nie swieciła i komunikat wywalało. Dodatkowo komunikat się pojawiał po zapaleniu samochodu, nie musiałem świateł włączać. Rozebrałem blendę, poprawiłem wszystkie łączenia, zapsikałem Isolem i o dziwo teraz już mi nie wywala komunikatu, nawet jeśli żarówka jest spalona. Może to znaczy że teraz zaczęło działać prawidłowo? Rozłączę drugą żarówkę i sprawdzę.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 13:45
Koenig napisał/a:
Dodatkowo komunikat się pojawiał po zapaleniu samochodu, nie musiałem świateł włączać.
tak, bo błąd był już w pamięci LSM i nie został usunięty, był cały czas. U kolegi belialek jest trochę inaczej i ja do tego się odnoszę, bo napisał : "po przekręceniu kluczyka pokazuje się "bulb failure" (nie za każdym razem, losowo)". sknerko nie zrozumieliśmy się albo ja nie jasno piszę.
Oświetlenie zewnętrzne jest monitorowane przez tranzystory mocy / MOSFET/ i mikroprocesor, więc nie może być ,że instrukcja sobie . Pewnie jest coś nie tak w instalacji lub LSM, jak sygnalizuje spalenie 1 żarówki / 2 połączone są równolegle/.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum