Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?
Autor Wiadomość
Eros 



Dołączył: 30 Sie 2014
Posty: 61
Skąd: Bolesławiec



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:37   [R75] Urwana szpilka koła - Jak wykręcić ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, wczoraj podczas dokręcania koła urwałem szpilkę koła. Czy jazda na 4 szpilkach jest bezpieczna ?

Jak mogę wykręcić tę szpilkę? jakieś pomysły ?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:42   

Odkręcić pozostale 4 ściągnąć kolo i sprobowac wykręcić pozostala czesc, można probowac cos dospawac i odkręcać, a jesli nie to rozwiercic i wtedy wykretakiem sprobowac wyciągnąć.

Zalezy ul śruby wystaje.
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 11, 2015 10:46   

longer86 napisał/a:
a jesli nie to rozwiercic i wtedy wykretakiem sprobowac wyciągnąć.
Łatwo powiedzieć, już widziałem rozwiercanie szpilki, dziękuje postoję, łatwiej dospawać i wykręcić
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 11:52   

sknerko napisał/a:
Łatwo powiedzieć, już widziałem rozwiercanie szpilki, dziękuje postoję, łatwiej dospawać i wykręcić

Ja tam nic trudnego nie widzę w tym, można to zrobić bezinwazyjnie nawet po profesorsku bym powiedział. Do spawania trzeba mieć spawarkę i zależy gdzie się śruba urwała.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 11, 2015 12:05   

Podalem kilka możliwości, wiadomo ze szpilki są twarde i lekko nie będzie, ale jesli ukrecila sie na rowno z tarcza to chyba nie będzie innej możliwości, nawiercic i wykretakiem , można tez ściągnąć cala tarcze i wtedy wykręcać z piasty, najważniejsze to gdzie pekla
_________________
75 Red Edition
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 12, 2015 09:51   

Można też naciąć szlifierką/dremelem i wykręcić płaskim wkrętakiem.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 09:54   

Wkrętakiem raczej tego nie wykręcisz - Za duża siła jest potrzebna.
Jeżeli jest dojście to najlepiej ostry przecinak i młotek
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 12:09   

Najszybciej spawanie. Temperatura dodatkowo zrobi swoje jeśli szpilka przyłapała.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 12:16   

AdaskoC napisał/a:
Najszybciej spawanie. Temperatura dodatkowo zrobi swoje jeśli szpilka przyłapała.
dokładnie, a na 4 śrubach przecież śmiało można jechać
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Paź 12, 2015 12:52   

Wiec porządny sprzęt i rozwiercać albo najprościej i najpewniej spawać. Napierniczanie przecinakiem i młotkiem nie jest zbyt dobre dla łożyska itp
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Wto Paź 13, 2015 15:09   

jeśli da się ściągnąć koło i śruba wystaje to ja bym zeszlifował szpilkę żeby wyglądała jak "kwadrat" i dużym kluczem francuskim próbował ją wykręcić
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 19:26   

sknerko napisał/a:
a na 4 śrubach przecież śmiało można jechać


zgadza się, większość sił przenosi otwór centrujący, śruby tylko trzymają felgę na otworze
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Sob Paź 17, 2015 18:48   

Najlepszy i pewny sposób to nakrętka większa od szpilki i migomat, i tu pozostaje Ci pewnie warsztat (chodzi o migomat) ale "normalny" mechanik powinien skasować nie wiele.Co istotne przy spawaniu klema z aku i po zgrzaniu nakrętki ze szpilką pozostawić ją do samoistnego WYSTUDZENIA nie lać wodę.Następnie klucz i gwałtownym ruchem odkręcasz nie ciągnąc pomału..Nie baw się w młotek i przecinak,ponieważ zrobisz więcej szkody
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 17, 2015 22:47   

Wszystko oczywiście zależy od dostępu do danej szpilki.
Jeżeli możesz zdjąć koło a wnioskuję że możesz to oczywiście przyspawanie nakrętki będzie najlepszą opcją.

Ja szpilkę w 200 kolegi wykręciłem tak że zrobiłem równoległe nacięcia szlifierką kątową.
Następnie nałożyłem coś w rodzaju pierścienia z dwiema śrubami (Ja akurat użyłem gwintownicy)
Potem na to rurka z obu stron i poszło.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 18, 2015 00:45   

każda normalna szpilka po zdjęciu koła powinna pójść palcami ale jak to w życiu bywa często te gwinty nie pracują jak należy więc trzeba użyć kombinerek a jak ukręciła sie równo z tarczą to dospawać byle co i wykręcić,ot cała filozofia :) ostatnio wykręcałem szpilki antykradzieżowe i zrobiłem to tak... do pierwszej dospawałem nakrętke szpilki z jelcza, do drugiej przyspawałem całość którą wykręciłem z pierwszego koła itd i przy 4 kole miałem już kawał pręta :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75] witam jak wykręcić rozrusznik,nie kręci za każdym razem
Sylwesterjustyn Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Wrz 05, 2017 11:27
Dziadek
Brak nowych postów [R75] ukręcona szpilka w kole - jak bardzo źle?
cin1391 Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Mar 09, 2015 10:05
cin1391
Brak nowych postów [R75 ] Urwana linka.
piotr33cu Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 14, 2009 17:55
piotr33cu
Brak nowych postów [R75] Świece żarowe - urwana
ligierator Rover serii 75, MG ZT 32 Czw Paź 25, 2012 20:20
looke81
Brak nowych postów [R75] jarzmo- urwana śruba
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 0 Nie Kwi 28, 2013 12:55
Legwan1989



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink