Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2.0 td] - wycie z przodu przy około 50km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2.0 td] - wycie z przodu przy około 50km/h
Autor Wiadomość
Lukasz126 




Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 39



  Wysłany: Pią Paź 09, 2015 22:25   [Freelander 2.0 td] - wycie z przodu przy około 50km/h
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Cześć!
Przeszukałem to forum (i nie tylko) i choć gdzieś znalazłem podobny temat to niestety nie było konkretnej odpowiedzi..
Dziś kupiłem Freelandera w dizlu z manualna skrzynią. Napęd na 4 łapy działa.
Podczas jazdy coś wyje. Dokładniej wygląda to tak:
Podczas ruszania jest cisza do prędkości około 35-40km/h powyżej 35km/h zaczyna wyć i wyje coraz głośniej do prędkości około 50-55km/h a potem przyspieszając dalej wycie cichnie. Jadąc 80-90km/h jest prawie nie słyszalne. podobna sytuacja ma miejsce kiedy auto zwalnia.
Nie istotne czy hamowane silnikiem czy też "na luzie". kiedy prędkość schodzi do 50-55km to jet stopniowo coraz głośniej i potem cichnie od około 50km/h kiedy auto dalej zwalnia.
Dźwięk dobiega z przodu. Wykluczam raczej most czy wiskozę. Zrobiłem nim niecałe 100km więc jeszcze za bardzo go nie ogarniam.
Auto ma dość mocno wytarte przednie opony (być może to ich wina), podczas jazdy po równym bardzo delikatnie ciągnie go w prawo.

Będę wdzięczny za ewentualną pomoc.

Pozdrawiam
_________________
Land Rovera przejęli hindusi. Szkoda ze nie przejął go... syndyk masy upadłościowej.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 09, 2015 22:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 07:15   

Podpory na wale kolego :)
Wa do zdjęcia podpory i krzyżaki do wymiany raz ew. przedni przegub na wale.
Wczoraj akurat miałem dokładnie takiego samego pacjenta ;)
 
 
Lukasz126 




Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 39



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 07:41   

Nooo i to jest odpowiedź konkret! dzięki!
Ok szukam gratów i na tygodniu postaram się ogarnąć.
_________________
Land Rovera przejęli hindusi. Szkoda ze nie przejął go... syndyk masy upadłościowej.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 10:10   

A ja bym nie był taki pewny na te podpory :)
Napisz przy jakich obrotach bo często (wprawdzie w benzynie) przy pewnych obrotach występuje to z powodu niedokręconej łapy IRD tej nad prawą półosią, wystarczy dokręcić i lata pięknie. Niestety czasem ta łapa pęknie i trzeba wymienić, jest trochę drożej ale też nie ma tragedii
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Sob Paź 10, 2015 10:27   

Łapa nie wyje :razz:

Biorąc pod uwagę że to L-ka , to pewnie łozyska na wałku wejściowym skrzyni ew, flansza IRD.

Podpory dobrze sprawdzić - wszak to najtańsza opcja. - niemniej patrząc na lokalizację dźwięku (przód) raczej to nie to.
Podpory słychać bardziej centralnie - przyłóż sobie rękę do ręcznego i sprawdź czy czujesz wibracje zgodną z efektem dźwiękowym.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 11:51   

Ja podchodzę do tego tak.
Auto ma swoje lata.
Należy moim zdaniem zdjąć wał i dokonać jego inspekcji.
Następnie sprawdzić luzy na flanszach IRD oraz tylnego dyferencjału.
Potem unieść przód auta i osłuchać IRD stetoskopem podczas pracy.
 
 
Lukasz126 




Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 39



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 15:59   

sknerko napisał/a:
Napisz przy jakich obrotach bo często


W każdym zakresie. czy jade na biegu czy na luzie to wyje z taką samą częstotliwością.niezależnie czy 2200rpm czy 900rpm. Wycie pojawia się tylko w pewnym zakresie prędkości.

Na początku obstawiałem ukł. hamulcowy bo klocki są już dość wyciochane a tarcze wcale nie lepsze. Myślałem też że któreś łożysko w kole może wyć. wprawdzie powyżej i poniżej 50km/h wycie słabnie.
Trzecią możliwość której nie wykluczam to liche opony. Slicki to nie są ale wymienić je już trzeba.

win32 napisał/a:
czy czujesz wibracje zgodną z efektem dźwiękowym


Nie czuję. tak sie składa że podczas jazdy często kładę prawą rękę na dźwigni od ręcznego (przyzwyczajenie z Civica). Żadnych drgań nie wyczułem.

tak to brzmi mniej więcej:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

najlepiej słychać od 0:35s.

[ Dodano: Sob Paź 10, 2015 16:59 ]
przypadkowo znalazłem na forum golfa taki wątek:

http://forum.vwgolf.pl/vi...9e02a6acb87524c

wątek znalazłem przypadkiem ale w wątku jest filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=S-co-iSNBDs

Jest to identyczne wycie jak u mnie
Z tego co napisali tam koledzy to wina skrzyni.. kur..a.
_________________
Land Rovera przejęli hindusi. Szkoda ze nie przejął go... syndyk masy upadłościowej.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 16:40   

Przyprowadź tak jak rozmawialiśmy to zobaczę ale nie brzmi to ciekawie.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 19:32   

Tak u mnie huczało jak miałem podpore pizgniętą tą z przodu a drugim razem krzyżak ale wtedy jeszcze wibrował delikatnie. Jeżeli to skrzynia lub nie daj bóg IRD to zaczął bym od zmiany olejów i do skrzyni koniecznie MTF94 taki: http://sklep.texpert.pl/t...1,p5085,pl.html a do IRD dokładnie taki jak zaleca producent i może okazać sie ze jest cicho. Moja skrzynia wprawdzie nie huczała jakoś strasznie ale lekko zgrzytała przy zmianie biegu MTF ją uciszył skutecznie i jeżdżę już na nim ponad 100kkm oczywiście zmieniałem go po drodze
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 19:37   

Biorę auto od wtorku do soboty pod swoją opiekę i się zobaczy ;)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Paź 10, 2015 19:45   

SyntaX napisał/a:
Biorę auto od wtorku do soboty pod swoją opiekę i się zobaczy
No ja myślę :twisted:

[ Dodano: Sob Paź 10, 2015 20:45 ]
SyntaX czarny się dziś sprzedał haha.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Paź 15, 2015 19:57   

:| No i wszystko jasne
- Podpory stan agonalny
- Nieoryginalne szpilki na wale
- IRD do remontu
:|

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be



 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 07:48   

SyntaX dobrze widzę luz na IRD w okolicach 1cm? tak? O ile pamiętam to jest dopuszczalny. Mój miał ok 6-7mm luzu tak że wałem mogłem ruszyć promieniowo lewo-prawo i też stresa załapałem ale jeździł tak ponad 50kkm i żyje nadal, stukało też ale ciszej. Ja bym to IRD zostawił w spokoju jak nie wyje i nie strzela a olej nie jest z opiłkami albo srebrzysty. Podpora ta zardzewiała jest na bank z Forda Transita miałem taką i wbrew wszystkiemu 35kkm dała radę, ta niestety jest zamordowana. Visko koniecznie zdiagnozuj bo jak mi tak podpory rozwalało to miało się ku końcowi a było to ponad 80kkm temu. Mój Freel dostał w palnik w terenie od nowego właściciela i egzamin zdał śpiewająco na tym IRD o którym pisałem wczesniej i Visko regenerowanym plus podpory polskie wzmacniane.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:12   

Podsumuję to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw

Dlaczego z uporem maniaka propagujecie patenty/
Ile można już mi ręce opadają
OBI - Wszystko dla domu i ...Twojego Land Rovera
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:17   

W sumie to nie wiem czy należy się roześmiać czy ubolewać :D

Wszystko jest dopuszczalne, wszystko jest świetnie :mrgreen: . Lać olej i jeździć... eśś...
Ostatnio zmieniony przez win32 Pią Paź 16, 2015 08:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:19   

SyntaX napisał/a:
Dlaczego z uporem maniaka propagujecie patenty/
Ile można już mi ręce opadają
Ale gdzie ci zaproponowałem patent? :-| Jak chodzi o IRD to moje miało luz promieniowy i delikatnie stukało (ciszej jak to) ale nie wyło i co 15kkm wylewałem z niego czysty olej, zero opiłków czy pyłu i wytrzymało u mnie 120kkm plus 30kkm u poprzednika, a Visko zregeneruje albo wymieni wybór należy do niego ja regenerowałem nawet sprawdziłem na maszynie i wiem że było OK ale to jego auto i jego portfel.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
win32
[Usunięty]






Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:22   

Chyba chodziło Syntaxowi o stwierdzenie że IRD z luzem 1 cm jest dopuszczalne , a fakt jest taki że to złom - co nie dziwi w wypadku konstrukcji z 98 roku.
Jak nie wyje - bo to był podstawowy problem, to można je zajeździć - ale hgw kiedy walnie. Jak wyje - kontener ze złomem.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:26   

win32 napisał/a:
Jak nie wyje - bo to był podstawowy problem, to można je zajeździć - ale hgw kiedy walnie. Jak wyje - kontener ze złomem.
Tak bym zrobił
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:27   

SyntaX, win32 Wasze dyskusje 'z uporem maniaka' zaczynają się robić nudne.

Nie każdy chce pracować cały miesiąc na samochód po to żeby wkładać części zleżałe na półkach w ASO i zrozumcie to. Wierze sknerkowi, że po regeneracji sprawdził wszystko i wszystko było OK. Czemu producent nie przewiduje regeneracji? Bo każda nowa część i jej wymiana to dla nich kasa. Ot tyle. Jak producent na czymś przewiduje luz do 1 cm a jest luz 0.6 czy 0.7 to ja nie widzę w tym patentu czy druciarstwa. Luz jest w normie i można bezpiecznie dalej samochód użytkować. Tak samo z dupy była Wasza dyskusja o opuszczaniu tylnej szyby. Z tego co zrozumiałem po odłączeniu aku się opuszcza i w tym momencie często siada mechanizm. Jak wyjmiesz bezpiecznik to szyba nie opadnie i tyle. Gdzie tu jest druciarstwo? W tym żeby nie wymieniać (jeszcze) sprawnego mechanizmu czy żeby uniknąć jego awarii? No proszę Was... Teraz wyobraźcie sobie sytuację, że ktoś idzie za Waszymi radami, bo ma w wuj niepotrzebnej kasy i ma wszystko gdzieś. W niedzielę sobie przy piwku rozbiera samochód - szyba spadła i mechanizm się rozleciał. Gdzie w niedzielę mając miliardy na koncie kupisz mechanizm? NIGDZIE. A otwartego samochodu nie zostawisz - i co zrobisz? - druciarski patent.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Paź 16, 2015 08:34   

Czy chcenie mi wmówić ze na IRD nigdy nie powinno być/nie ma luzu? zwłaszcza w starych rewizjach. Nawet nówka ma luz bo inaczej to się rozwali to jest przekładnia zębata bez przesady.

[ Dodano: Pią Paź 16, 2015 09:34 ]
prebenny niektórzy takich rzeczy nie potrafią przyjąć do wiadomości. O luzie na IRD słyszałem od mechanika który robi 4x4 do topienia ich w błocie po szyby, wymieniał mi uszcelniacz na dyfrze i zdejmując wał zestresował mnie jak poruszał flanszą jak SyntaX ale na pytanie ile mam do wywalenia na naprawę, wspomniał o luzie i poskładał do kupy.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Stuknięcie i wycie
bogus21 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Nie Paź 25, 2009 12:19
charlee
Brak nowych postów [Freelander 2] wycie z tyłu na 1. biegu
age007 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Sob Mar 29, 2014 21:04
age007



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink