Wysłany: Pon Mar 25, 2013 14:04 [R75] Problem ze skrzynią biegów
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, chciałbym prosić o poradę. Mam od dziś problem z wrzuceniem wstecznego biegu. Jeśli auto jest zgaszone i wrzucę bieg wsteczny normalnie, odpalę to pojadę, jeśli zaś odpalę auto na luzie i chcę po wciśnięciu sprzęgła wrzucić wsteczny-nie ma szans go wbić. Jaki może być problem ? Czy może to być powód fali mrozów sięgających przez ostatnie 2 dni -20stopni ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 25, 2013 14:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mialem podobne objawy,mroz nie ma tu nic do rzeczy,powodem byl uszkodzony synchronizator biegu wstecznego,nigdzie nie moglem dostac go osobno,nawet w warsztatach naprawiajacych skrzynie biegow.
Kupilem uzywana skrzynie,mechanik przelozyl wnetrznosci i wszystko dziala,niestety koszt skrzynia i robocizna wyszly razem 2 tys PLN; skrzynia od diesla.
Dziwne jest to, że jak wyłącze silnik wsteczny wchodzi idealnie odpadalam silnik i jade do tyłu.
Jeśli chce to zrobić na odpalonym silniku, nie mogę go wbić.
Czy celna na 100 procent tego nie wiem,tak mialemu siebie,tez spodziewalem sie ze to linki i inne przyczyny no ale okazalo sie ze to pekniety pierscien synchronizatora.
Tu pozostaje Ci chyba tylko dobry mechanik ktory stwierdzi usterke.
Ja biegu nie moglem wrzucic na postoju na parkingu,zadnych objawow ze cos niedobrego sie dzieje wczesniej nie bylo.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Mar 25, 2013 16:03
w tym wypadku to raczej problem ze sprzęgłem niż z synchronizatorem... jeśli zaczyna źle wchodzić wsteczny to oznaka słabego wysprzęglania, następny bieg który zacznie Ci ciężko wchodzić to 1
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
MAM pytanko ja mam inny problem w R75.wszystkie biegi mi wchodzą idealnie,natomiast po wciśnięciu 2 biegu bardzo często zdarza się że auto gaśnie nauczyłem się że dodaję więcej gazu i jest dobrze ale chyba nie powinno tak być.Będąc w górach miałem duże kłopoty z jazdą na 2gim biegu.
Witam,ponawiam pytanie nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi,zablokowała mi się skrzynia na 1 biegu nie mam pojęcia jak wyciągnąć na luz zęby go można było holować,a wczoraj normalnie podjechałem pod dom i było ok dziś próbuje jechać do pracy i niestety jaka może być przyczyna i co jeszcze zobaczyłem od sprzęgła w środku odchyliłem dywanik i cały mokry wydaje mi się ze to jakiś płyn lub olej ale nie mam pojęcia.
Zapewne ducha spektakularnie wyzionęła pompka sprzęgła.
Jeśli chcesz holować się z tym do mechanika, to może prościej byłoby kupić nową pompkę (polecam TAZU) i zwyczajnie pod domem wymienić. Procedura była na forum opisywana kilkukrotnie, a po sieci krążą filmiki instruktażowe. Nie będziesz wtedy potrzebował już holowania.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum