Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] PRZEPŁYWKA
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] PRZEPŁYWKA
Autor Wiadomość
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



  Wysłany: Pią Lis 20, 2015 16:41   [R45] PRZEPŁYWKA
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.Mam taki problem. Sprawdzalem przeplywke na jalowym biegu
dochodzilo do 4000obr i stoi. Przeczyscilem acetonem i niepowiem bo
jest roznica teraz prawie 5000obr ale podczas jazdy auto zmulone
jak nigdy. CZyzby padla przeplywka.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 20, 2015 16:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 19:42   

seba11917, Tak :wink: Zapodaj mafless mape albo kup nowa przeplywke :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 20:04   

to jak to jest ze na jalowym kreci dobrze a na biegach jest mułowaty?

[ Dodano: Pią Lis 20, 2015 20:02 ]
a dużo będzie większe spalanie jak będę jezdzil na odpiętej
i czy ogolnie można tak

[ Dodano: Pią Lis 20, 2015 20:04 ]
a ile taka mafless mapa i skad ja wziasc
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 20:04   

seba11917, Normalnie :) To za na wolnych da sie krecic znaczy tylko ze Ecu rozpoznaje przeplwyke jako ze cos tam dzaiala i pozwala na to. Podczas jazdy juz ECu odczytuje za niskie wartosci powietrza i dawkuje odpowiedniu na to paliwo dlatego jest molowate bo zaniza niska wartosc powietrza dawkowanie paliwa.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 20:18   

Remigiusz a odpowiedz mi na te dwa wcześniejsze pytania jak mozesz
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 21:19   

seba11917, Czy ja wiem czy spalanie bedzie wieksze troche ale bedzie powyzej 2tys rpm slabszy bo ograniczna dawke o 1/4 ile powinno :)

Napisz do mnie PW to powiem tobie skad brac :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 21:57   

seba11917, A próbowałeś zrobić odczyt wskazań za pomocą ELM327? Widząc je łatwo określić czy przepływka daje prawidłowe wskazania. Do tego jeśli pada to łatwo można ją podkręcić nawiercając odpowiednio otworek we właściwym miejscu.
 
 
seba11917 



Dołączył: 04 Paź 2014
Posty: 124



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 22:09   

robilem odczyt tak jak mówisz i pokazuje ze chodzi bledu zadnego nie wykazuje

[ Dodano: Pią Lis 20, 2015 22:06 ]
a prawidłowe wskazania to jakie jeśli można wiedzieć?

[ Dodano: Pią Lis 20, 2015 22:09 ]
a ten otworek gdzie nawiercac?
a może kupic taka tylko niewiem czy rzeczywiście będzie dobra
http://pompapaliwa.gratka.pl/ogl/14680501.html
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Lis 20, 2015 22:25   

Wskazanie prawidłowe u mnie to 14g/s na wolnych obrotach i zatkanym EGR, 7-8g/s przy otworzonym EGR i max 120g/s przy jeździe i obrotach powyżej 4tyś.
Tu masz poradnik jak i gdzie nawiercać.
http://www.samnaprawiam.c...-bosch-bmw.html

ja zrobiłem tak u siebie by sprawdzić czy auto będzie zrywniejsze i przy dziurce 2mm mam wskazania na wolnych 8g/s przy załączonym EGR, 15g/s przy zatkanym i 137g/s przy ponad 4tyś. Auto po tym zabiegu i zatkaniu EGR zbiera się bardzo przyjemnie :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 20, 2015 23:48   

Prawidlowe wartosci przy dobrej sa 18-24g/sec na wolnych i 160 do 200 g/sec na max
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 13:56   

Remigiusz, To wartości z EGR czy bez? Bo otwarty EGR bardzo zmniejsza wskazanie przeływki. Przyznam że mnie teraz zaskoczyłeś. Czyli to by oznaczało że moja też źle wskazuje? Mam zamiennik od Opla o numerach BOSCH F00C 2G2 030. No to teraz będę musiał się tym zająć :)
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 21, 2015 16:12   

Kobi84, Bez EGR kto to jeszcze uzywa :D :roll:

[ Dodano: Sob Lis 21, 2015 16:12 ]
Ale mimo to jak sie przegazuje powinno egr zamykac i byc wartosci wieksze 137g/s podczasz jazdy to bardzo malo :/

Ja pisalem o tym kiedys ze trzeba uwazac bo teraz te wklady z Astry nie daja tych samych efektow co kiedys i dalej zaniza nawet nowa przeplywka wartosci. Mialem to samo u kolegi. Na mojej starej byly lepsze niz u niego na nowej od Astry a numery na nich te same :-|

Bosch cos zmienil w produkcji :mad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Sob Lis 21, 2015 20:04   

Ja używałem jeszcze do niedawna EGR bo jego zaślepienie powoduje u mnie kontrolkę silnika. Auto z 2005r. Jednak przyzwyczaiłem się do niej i już od jakiegoś miesiąca mam zdjęty wężyk od EGR. Warto zaślepiać blaszką? Teraz pora zając się porządnym rozwierceniem przepływki :) Robiłem ostatnio test przyśpieszenia do 100km/h przy pomocy programu Torque i smartfona. Na mokrej nawierzchni uzyskałem 13,8s. Byłem zdołowany że tak słabo, ale teraz już widzę dlaczego. Wskazania do 120g/s miałem od zawsze i myślałem że takie są prawidłowe bo nigdy nigdzie nie udało mi się dowiedzieć jakie być powinny. Wielkie dzięki że podałeś te wartości. Teraz postaram się je uzyskać.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 22, 2015 00:37   

Trzeba soft wgrać na mapy do mk2 w tedy juz nie będzie lampek po odpieciu egr czy przeplywki.

Posiadamy takie mapy :) ja uważam szkoda zachodu z przeplywka. Ogólnie korzyść jej jak działa jest fajna ale niestety za szybko się to psuje :( i problem ze to drogie jest więc pi co się uzerac. A minus braku przeplywki można tak wykalibrowac ze się tego nie odczuwa.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:18   

Remigiusz, Czyli podsumowując. Możesz wgrać mapy z wyciętym egr i niepotrzebującymi przepływki? Potrzebujesz do tego tylko ECU czy trzeba podjechać autem? Czy są to mapy z wersji 101 czy 114 konnej ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 22, 2015 13:57   

Tak dokładnie :)

Wystarczy ecu mieć :) w mk2 trzeba uważać na rok produkcji bo niektóre ecu z 2005 mają blokadę kości ze nie można podmienić na inne. Ale można przez obd wgrać mapę. Mapy nie są już seryjne 101 czy 114 tylko większe :) można ustawić co klient chce :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Lis 22, 2015 16:32   

Remigiusz, Dzięki za wyjaśnienie. Jutro postaram się rozwiercić przepływomierz i przetestować go. Jeśli efekt nie będzie mnie zadowalał to odezwę się do Ciebie w sprawie wgrania map.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Przepływka
baki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Maj 04, 2007 20:53
Brt
Brak nowych postów [Rover 45] Przepływka nie działa
arturek76 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lip 25, 2012 07:05
arturek76
Brak nowych postów [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
Kizashi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Sro Paź 12, 2011 08:57
Kizashi
Brak nowych postów [R45] Przepływka - co czyscic - zdjecia
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Wto Gru 28, 2010 13:04
pgrad
Brak nowych postów [R45] Dziwna sytuacja z przepływką.
Ameba Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Gru 07, 2007 10:35
Fiodor2000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink