Wysłany: Czw Lis 05, 2015 07:23 [R214] Problem prędkościomierza
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998
Witam klubowicze mam pewien problem. Otóż posiadam Rovera 214i 98r. i do kupiłem sobie zegary od 25. Niestety nie posiadam 3 wtyczki co mnie z lekka zdziwiło ale poradziłem sobie z kablami tak jak było już to opisane na forum. Problem jest w tym ze wszystko ładnie śmiga lecz wskazówka od prędkościomierza w ogóle ani drgnie no i ABS ciągle się swieci Wiecie co możebbyćtego przyczyną
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Lis 05, 2015 08:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 05, 2015 07:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chciałbym odświeżyć temat pytaniem. orjentuje się ktos może, czy R200 i R25 maja takie same impulsometry i czy sa na nich takie same wartości przekazywania impulsów?
Wiec skoro jest to ten sam impulsometr powiedz mi czemu na białych zegarkach zanirza mi przejechane km (po przejechaniu 1-2 km nalicza mi 100 ze przejechalem) i rozpędzajac impulsometr na maxa pokazuje że jadę 40 km/h Jest na to jakaś rada bądź sposób o którym nie wiem?
A skąd wiesz z jakiej wersji są zegary ? Może być różnica między wskazaniami jeśli na przykład masz silnik 1.4 i masz skrzynię R65 a wziąłeś sobie zegary z 1.8 gdzie jest skrzynia PG1. A i o jakie białe zegary ci chodzi ? Najlepiej jakbyś napisał jaki masz numer na zegarach (zaczyna się od YAC000) albo zrobił foto oraz powiedział co masz obecnie pod maską.
Pod maską mam 1.4 75 km w moim R200 a budziki te co kupiłem są z R25 z 2002 ale jaka pojemność nw ponieważ sprzedawca nie napisał. Zdjęcia tego budzika będą w załączniku a jego numer to YAC002660XXX (bynajmniej tyle widać ). A co najlepsze kupiłem jeszcze jedne takie same ale budziki z R25 1.4 benzyna 2004 z i jest dosłownie taki sam problem
Musisz opisać problem dokładniej bo chyba nie będziemy ci w stanie pomóc.
Nie mam teraz dostępu do rave i nie wiem na czym polega różnica między prędkością z abs a tą z impulsatora jak mówią wyżej koledzy.
Dodatkowo mógł ci się uszkodzić impulsator. Czy próbowałeś stary licznik ?
Tak wiec problem polega na tym ze: mam oryginalny licznik aktualnie założony wszytko chodzi i działa jak należy. Problem pojawia się gdy montuje liczniki od 25. Gdy już zrobię ten myk z kabelkami do 3 kostki i podłącze re zegary po odpaleniu auta wszystkie kontrolki działają jak należy obrotomierz śmiga km pokazuje temp i paliwo również. Ale gdy ruszam wskazówka prędkościomierzaww ogóle się nie podnosi do tego km jakie przejechałem źlenalicza ( +\- po pprzejechaniu 1 km pokazuje żepprzejechałem 100 ). To jest ten cały mój problem i ja juz sam nw co mam zrobić a impulsomert niestety trochę kosztuje.
A co się dzieje bez tego kabelka w niebieskiej kostce ?
Dalej nie wiem czy sygnał w 25 jest brany z ABS czy z Impulsatora. Jeśli ktoś może rozwiać wątpliwości to proszę.
Z tego co ja zglebilem ten temat to wiem ze sygnał z czujnika ABS wszedłjjakoś po 2004 r bodajże a co do tychkabli to mmasę musi mieć bo bez tegonna pewno żadna wskazówka nie ruszy a co do tego drugiego to on powinien pobierać sygnały z impulatora by pokazywać km. Jeszcze jutro sprawdzę czy jak podlacze tylko masę coś siędstanie i postaram się spisać to co jest napisane na impulsatorze
[ Dodano: Nie Lis 22, 2015 17:36 ]
A czasem licznik nie potrzebuje do tej niebieskiej kostki dodatkowego plusa by wzmocnic sygnal z impulsatora?
Rozumiem że Rave nie posiadasz i nie widziałeś schematów.
W R25 kostka niebieska ma nr C0233 a C0230 to ta duża szara patrząc od tyłu na zegary po prawej.
Myślę że te dwa fragmenty schematu rozwieją wątpliwości
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Panowie ale w r25 prędkość jest odczytywana z czujnika ABS w kole. Nie zauważyłem żeby autor zrobił myk z kabelkiem od kontrolki ABS do srobki w liczniku ABS IN i przecinajac ścieżkę która prowadzi do tej kontrolki. Sam przerabiałem ten temat w swoim r200 wymieniając licznik na ten z R25
Banned_Admin ten myk z kabelkami robilem lecz nie przecinłem scieszki od abs poniewaz balem sie ze moglem kupic popsuty budzik. Jak zrobie myk z kabelkami i abs-em to bedzie wszystko dzialac??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum