Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Schemat wiązki tylnej klapy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Schemat wiązki tylnej klapy
Autor Wiadomość
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 06, 2015 12:26   [R200] Schemat wiązki tylnej klapy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1996

Przyszedł czas na wymianę wiązki, mam zamiar wymienić ją całą, lecz nie posiadam schematu t.j. który kabel do czego.
Może ktoś ma jakieś dane na ten temat?

Pozdrawiam :smile:
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 06, 2015 12:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 06, 2015 12:49   

Po co chcesz wymieniać? napraw dodając trochę przewodów i dwie kostki połączeniowe, i tak się to zepsuje za jakiś czas, to wymienisz tylko łącznik który dorobiłeś.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Pon Gru 07, 2015 15:24   

Za co odpowiadają te kable? Za sam zamek czy coś jeszcze?
Czy przerwanie kabli może załączyć alarm?
Czy zielony przekaźnik za tylną prawą lampą ma coś wspólnego z wiązką?
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Gru 07, 2015 20:01   

Info ze strony wg. przewodów w MG ZR:
Przewód_nr1/Przewód_nr2/Przewód_nr3 - funkcja

Czarny/Czarny z zielonym/ - podgrzewana tylna szyba
Pomarańczowy/Różowy/ - zamek
Jasnozielony z szarym/Brązowy z zielonym/Czerwony z zielonym/ - wycieraczka
Czerwony z pomarańczowym - podświetlenie rejestracji
Fioletowy z czerwonym - sygnalizator niedomkniętej klapy
Zielony z fioletowym - trzeci stop

Jak przetrze ci się wiązka to mogą dziać się cuda.
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 18:04   

Polutowałem i ku mojemu zdziwieniu zamek dalej nie działa. Co można jeszcze zrobić? Jakiś bezpiecznik, złączka, kostka? Może reset kompa?
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Gru 09, 2015 20:25   

Najprościej ?
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę. Następnie zamknij samochód i zobacz czy żarówka zaświeci.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 08:33   

BigBoyPL napisał/a:
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę. Następnie zamknij samochód i zobacz czy żarówka zaświeci.
:brawa: :brawa: lepszego sposobu nie ma

[ Dodano: Czw Gru 10, 2015 08:33 ]
Sk133 napisał/a:
Polutowałem i ku mojemu zdziwieniu zamek dalej nie działa.
Jak polutowałeś tam gdzie pękło to to jest zły pomysł bo za chwile znowu padnie. Trzeba przeciąć i w gumowy przepust włożyć nowe kable i polutować z dwóch stron, w dachu i w klapie. przerabiałem to już na trzech R200
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 13:08   

BigBoyPL napisał/a:
Dobierz się do kabelków przy samym zamku i załóż tam żarówkę.


Świeci a zamek nie działa.

sknerko napisał/a:
Trzeba przeciąć i w gumowy przepust włożyć nowe kable i polutować z dwóch stron, w dachu i w klapie.


Wcześniej tak było zrobione teraz tylko wymieniam tę część kabli.

Jeszcze kilka miesięcy temu zamek zamykał się z pilota, ale już się nie otwierał trzeba było z kluczyka przekręcać :(
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 13:17   

wejdz do bagażnika i spr. czy po zamknięciu z pilota otwarciu w ogóle coś reaguje na sygnał.
jakieś elementy
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 14:16   

Nie ma żadnej reakcji, praktycznie po zamknięciu z pilota można otworzyć bagażnik i nic się nie stanie.

Drzwi i maska jest w porządku, jak chciałem podnieść niedomkniętą maskę to od razu trąbi.
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 19:12   

Skoro żarówka świeci i jest zasilanie tam to dlaczego sam zamek nie zamyka ?
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 15:50   

Muszę rozkręcić ten zamek i sprawdzić czy tam coś nie jest popsute.

[ Dodano: Pią Gru 11, 2015 15:50 ]
Dzisiaj podłączam znowu, patrzę żarówka przestała świecić i co najgorsze, miernik pokazuje zwarcie.
Nic z tego nie rozumiem. Czy może być gdzieś jeszcze miejsce podatne na przetarcia?
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pią Gru 11, 2015 18:37   

Pamiętaj że mierząc coś omomierzem (nawet przerwa-zwarcie) nie powinno być tam żadnego potencjału bo w najlepszym przypadku pokaże zwarcie lub "ujemną rezystancję" a w najgorszym się zjara.
Masz tam 2 przewody. Sprawdź je woltomierzem dotykając do nich czerwonym przewodem natomiast na czarnym przewodzie miernika daj najpierw +12V z samochodu a później masę.
Po co to wszystko ? Sprawdzisz sobie na jakim przewodzie masz zasilanie (pojawi się kiedy czarny przewód miernika będzie na masie) a na którym masz masę (czarny przewód do +12 z aku a na mierniku pokaże -12V) Będziesz wiedział gdzie masz przerwę albo zwarcie.
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 19:44   

Dzisiaj już za ciemno jutro podłączę akumulator i zrobię tak jak powiedziałeś, tak się złożyło że od dzisiaj to mój jedyny samochód i musi działać :wink:

A od czego jest ten zielony przekaźnik za prawą tylną lampą ?
Ostatnio zmieniony przez Sk133 Pią Gru 11, 2015 19:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kolec 



Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 41



Wysłany: Pią Gru 11, 2015 19:49   

Próbowałeś go zruszyć mechanicznie? Mi się raz przywiesił, nie reagował na nic , nie zamykał się do końca (tylko przyłapywał). Kilka razy powpychalem srubokret, poruszalem nim i zaczal dzialac. Oczywiscie metoda moze byc delikatnie ryzykowna, ale jak pozruszasz i pokapiesz olejem to moze akurat zadziala. Kilka zamków w klapach tak mialem, nawet poczciwe cinquecento dawno temu ruszało zamkiem ale nie do końca, kropla oleju i poruszanie kilka razy zalatwilo problem na wieki (tzn od 5-6 lat nic sie nie dzieje)
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 11, 2015 19:54   

Zawsze wieczorem zamykam bagażnik z kluczyka, więc tu powinno być ok.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 08:06   

Sk133 napisał/a:
A od czego jest ten zielony przekaźnik za prawą tylną lampą ?

z tego co pamiétam od wycieraczek
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Gru 12, 2015 10:29   

Sk133, warunek to na 100% sprawna wiązka. Jak jej nie jesteś pewny to nie bierz się za szukanie dalej, bo to bezcelowe.
Ściągnij osłonę i po prostu zobacz czy siłownik działa. Jak nie to wiązka albo on sam. Można go łatwo rozebrać i sprawdzić czy ślimak i ząbki prowadnicy całe, czy sam silniczek się kręci (podać mu bezpośrednio 12V) itp.
Reakcji alarmu nie ma, bo krańcówka NC (normalnie zamknięta) nie łączy, a powód to jak wyżej brak napięcia (wiązka), zaśniedziałe styki (wątpię), pokrzywione blaszki styku. Jak słyszysz pracę siłownika przy zazbrajaniu to mogła linka wypaść z cięgna zatrzasku.
Po ściągnięciu osolony wszytko widać jak na dłoni. Demontaż siłownika 2 śrubki. I nie musisz rozbierać zamka. Zobacz czy po przekręceniu (kluczyk albo ramię siłownika przesuń) wypust naciska na blaszkę ze sprężyną, która z kolei połączona jest z linką, a ta dalej z cięgnem odblokowywania zatrzasku. Jak się wyrobiło to masz problem ale najczęściej siłownik nie przekręca na tyle daleko by "zazębiło"
I ściągnij tą osłonę bo zadajesz pytania jakbyś tego nie zrobił, bo jak zobaczysz to wszystko Ci się wyjaśni.
sknerko napisał/a:
napraw dodając trochę przewodów i dwie kostki połączeniowe

dokładnie ale bez kostek bo nie wciśniesz ich w otwór dachu. Lepsze rozwiązanie to końcówki typu KLI lub KLIT firmy Ergom ale potrzebujesz zaciskarkę (praskę). Są też inne tańsze firmy

Sk133 napisał/a:
Czy przerwanie kabli może załączyć alarm?

Nie. Krańcówka przy zamkniętej klapie jest rozwarta. Tylko przy zwarciu do masy (uszkodzona wiązka) lub zwarciu styków krańcówki zamyka się obwód i alarm trąbi (po zazbrojeniu)
I Harry dobrze pamięta. Zielony przekaźnik jest od wycieraczki tylnej.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 13, 2015 13:06   

NoPE napisał/a:
dokładnie ale bez kostek bo nie wciśniesz ich w otwór dachu.
he he, ja wcisnąłem i jeszcze luz był wszystko zależy jakie kostki, nawet w trzech roverkach
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Sk133 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Kwi 2015
Posty: 106

Rover 200

Wysłany: Nie Gru 13, 2015 13:51   

Usterka znaleziona, silniczek w zamku nie działa, jutro kupię inny i zamontuję.

Z wiązki wyciągnąłem stare kawałki kabli, nowe z dwóch stron polutowałem i na to dałem rurki termozgrzewalne.
Jeszcze z jednej strony dolutowałem do kabli zamka dwa dodatkowe kabelki, założę przekaźnik i podłączę do kierunkowskazów, chyba tak to się robi żeby migały jak otwieram/zamykam auto ?
_________________
214si części: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=106152
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Wymiana wiązki w tylnej klapie
Kedar Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Lut 05, 2011 22:54
lucas202
Brak nowych postów [r200] czujnik tylnej klapy
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Gru 25, 2012 14:35
MatiNitro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200] Demontaż tylnej klapy
McMoneY Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Wrz 12, 2012 16:25
Adrian
Brak nowych postów [R200, 99] Spryskiwacz tylnej klapy ...
Jak wyciągnąć wężyk
WojtekKrakow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Lis 27, 2008 17:48
Chester



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink