Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2005
Witam. Wczoraj w nocy po odpaleniu samochodu (temp na zewnątrz ok -2) i po przejechaniu około 100 metrów poczułem zapach benzyny w kabinie, samochód stracił moc po wciśnięciu gazu obroty nie wychodzą ponad 3k, i wyczuwalna nierówna praca silnika.
Po sprawdzeniu cewek i przewodów zapłonowych pomiary są identyczne w obydwu cewkach i przewodach,
wymieniłem świece 4szt na nowe bo po wykręceniu jedna z nich była zalana ale nic to nie dało,
Proszę o pomysły co może być nie tak
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z płynem chłodniczym mam od niedawna problem bo go ubywa, a wycieków nigdzie nie widać. I tak podczas ruszania na niskich obrotach było czuć szarpanie. To co tutaj opisałem pojawiło się szybciej ale samochodem można było jeździć, a teraz już nie bo jest bardzo duży spadek mocy
Wymieniłem uszczelke kolektora ssącego i po ok 10 min pracy silnika juz nie ma białego dymu, mysle że troche jeszcze potrwa zanim z komory wypali resztki plynu chlodniczego bo z wydechu caly czas czuc zapach plynu, silnik tak nie skacze podczas pracy ale dalej nie ma mocy i nie mozna nim jezdzic... jakies pomysly?
Właśnie miałem na myśli wymianę uszczelki kolektora ssącego. Część objawów to wyeliminowało.
Czy pali się u Ciebie kontrolka "check engine"? Może przez spalany płyn pozostały błędy?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Na tablicy wszystkie kontrolki są zgaszone, też myślałem o zresetowaniu powstałych błędów w komputerze problem w tym, że nie znam programu do rovera który by poprawnie działał z moim modelem. Czy jest możliwość, że podczas pracy silnika z nieszczelnym układem chłodzenia komputer dostosował inaczej mieszankę i teraz cały czas silnik pracuje na błędnie obliczonej mieszance spalania?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Gru 16, 2015 20:54
Nie. Mieszanka jest ustalana cały czas na bieżąco. Moim zdaniem któryś przewód lub cewka niedomaga i jeden cylinder nie pali.
No i widać że jakiś fachowiec się nim zajmował, bo wystaje czerwony silikon spod połówki głowicy...
Przewody i cewki sprawdzałem multimetrem i nie widać po nich żeby było coś nie tak, ale nie będę się upierał na 100% bo różnie to bywa. Masz jakiś pomysł jak określić który cylinder jest problemem? A czerwony smar to moja robota bo przeciekał przy pokrywie zaworów i robiłem to na szybko bo bardzo wtedy potrzebowałem transportu i tak już zostało
Udało mi się zlokalizować sprawcę problemu. 4 Wtryskiwacz zalewa cylinder.
Wykręciłem świece żeby sprawdzić czy mają iskrę i podczas testu z 4 cylindra aż pluło benzyną na zewnątrz, teraz muszę wymienić wtryskiwacze i przy okazji wyczyszczę jeszcze silniczek krokowy bo też mam wątpliwości czy nie wspomaga problemu. Jak zamontuję wszystko na miejsce mam nadzieję, że problem zniknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum