Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:51 [R75] Stuki w lewym kole.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Dziś wjeżdżając na rondo, przy zredukowaniu biegu wjechałem w dziurę, i coś dosyć mocno "łupnęło" z przodu samochodu, i od tamtej pory przy wolnej jeździe coś stuka w przednim lewym kole. Czasami też stuknie przy puszczaniu sprzęgła (hamowaniu silnikiem). Poczytałem trochę, że może to być przegub wewnętrzny, lub drążki kierownicze. A no i stukanie jest bardziej takie metaliczne. Czasami też czuć te stuki na kierownicy.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
MokraWoda, masz w związku z tym jakieś pytanie, czy po prostu chwalisz się efektem owocnej interakcji z naszymi drogami?
Na Twoim miejscu podjechałbym na stację diagnostyczną (jak pojedziesz do tej, gdzie robisz przeglądy, jest szansa, że sprawdzą Ci za darmo) i pozwolił im tam zajrzeć z podnośnika i z użyciem szarpaków. Bo tak to jest trochę gdybanie. Może przegub, może końcówka drążka, może wahacz, może łożysko amortyzatora, może.... itp.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Zauważyłem jeszcze tak na szybko, że jak lekko ruszam kierownicą (patrzyłem na zgaszonym silniku) to coś jakby zaraz za kołem to stukało. Apropo PU nie był zakładany.
[ Dodano: Pią Gru 18, 2015 17:59 ]
Odświeżę. Dziś podniosłem samochód, luzów nigdzie nie znalazłem. Ale jak się porusza kierownicą, to słychać coś w maglownicy. Jakby drążek ale pewny nie jestem.
Nawet jak na szarpakach nic nie pokaże nie znaczy że nic niema, brat w zeszłym tygodniu był passatem na szarpakach to mu powiedzieli że nic niema wsio jest w idealnym porządku, ale mimo to coś stukało i dwa wahacze wyrobione, już trzeba było zmienić dobrze samemu posprawdzać
Wysłany: Pon Gru 21, 2015 20:00 [R75] Stuki w lewym kole.
Tak sądząc ze zdjęcia gumy nie wyglądają jeszcze aż tak bardzo źle. Ciekaw jestem, jak wygląda to w tej części której na zdjęciu nie widać. Chyba nie powinno to generować to aż takiego stukania chyba że zerwana jest bardziej część niewidoczna na zdjęciu... Czy tuleja jest do wywalenia czy nie łatwo najlepiej chyba sam ocenisz. Jeśli są wyraźnie pęknięcia na gumie, naderwania to do wyrzucenia. Fabrycznie powinny być te odlane te otwory w regularnym kształcie jak na zdjęciu. U mnie w tulei chyba technorota guma w całości się wykruszała.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Ostatnio zmieniony przez christopher7 Pon Gru 21, 2015 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Zdjęcia są jakieś niewyraźne, na komputerze wygląda to lepiej niż w przeglądarce.
Ta lewa z tego co się dopatrzyłem, jest jakby trochę "skręcona" co widać i na zdjęciu. No i ta guma w tych "otworach" szczerze mówiąc na pierwszy rzut oka, wyglądała jakby była pęknięta. A co do tej prawej, to widać pęknięcie na 1/3 długości.
Wysłany: Pon Gru 21, 2015 20:37 [R75] Stuki w lewym kole.
Otwory technologiczne w gumie w kształcie 8 mają być. Tuleja jest do wymiany jeśli na tych 2 masywnych "słupkach" z gumy trzymających centralną okrągłą cześć w którą wchodzi wahacz pojawiają się pęknięcia lub jak widać że guma zaczyna się odrywać po obwodzie od metalowej części; jak widać ze jest sparciała. Na pewno to zauważysz...
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum