Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
Autor Wiadomość
Przem 




Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19



  Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:51   [R45] nierówna praca silnika, biały dym, zapach benzyny
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2005

Witam. Wczoraj w nocy po odpaleniu samochodu (temp na zewnątrz ok -2) i po przejechaniu około 100 metrów poczułem zapach benzyny w kabinie, samochód stracił moc po wciśnięciu gazu obroty nie wychodzą ponad 3k, i wyczuwalna nierówna praca silnika.

Po sprawdzeniu cewek i przewodów zapłonowych pomiary są identyczne w obydwu cewkach i przewodach,
wymieniłem świece 4szt na nowe bo po wykręceniu jedna z nich była zalana ale nic to nie dało,

Proszę o pomysły co może być nie tak
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 14, 2015 23:09   

Cześć, czy z płynem chłodniczym jest wszystko OK? Nie ubywa go, jego ilość jest prawidłowa?
Czy podczas rozruchu jest odczuwalne szarpanie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Przem 




Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 08:04   

Z płynem chłodniczym mam od niedawna problem bo go ubywa, a wycieków nigdzie nie widać. I tak podczas ruszania na niskich obrotach było czuć szarpanie. To co tutaj opisałem pojawiło się szybciej ale samochodem można było jeździć, a teraz już nie bo jest bardzo duży spadek mocy

Wymieniłem uszczelke kolektora ssącego i po ok 10 min pracy silnika juz nie ma białego dymu, mysle że troche jeszcze potrwa zanim z komory wypali resztki plynu chlodniczego bo z wydechu caly czas czuc zapach plynu, silnik tak nie skacze podczas pracy ale dalej nie ma mocy i nie mozna nim jezdzic... jakies pomysly?

Tu jest filmik jak prezentuje się praca wydechu
https://youtu.be/Wd4iemj7fFg
Ostatnio zmieniony przez Przem Sro Gru 16, 2015 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARGOS 




Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 709
Skąd: Łódź był Olsztyn

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 16:45   

Właśnie miałem na myśli wymianę uszczelki kolektora ssącego. Część objawów to wyeliminowało.
Czy pali się u Ciebie kontrolka "check engine"? Może przez spalany płyn pozostały błędy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Przem 




Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 19:11   

Na tablicy wszystkie kontrolki są zgaszone, też myślałem o zresetowaniu powstałych błędów w komputerze problem w tym, że nie znam programu do rovera który by poprawnie działał z moim modelem. Czy jest możliwość, że podczas pracy silnika z nieszczelnym układem chłodzenia komputer dostosował inaczej mieszankę i teraz cały czas silnik pracuje na błędnie obliczonej mieszance spalania?
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 20:54   

Nie. Mieszanka jest ustalana cały czas na bieżąco. Moim zdaniem któryś przewód lub cewka niedomaga i jeden cylinder nie pali.
No i widać że jakiś fachowiec się nim zajmował, bo wystaje czerwony silikon spod połówki głowicy...
 
 
 
Przem 




Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 21:39   

Przewody i cewki sprawdzałem multimetrem i nie widać po nich żeby było coś nie tak, ale nie będę się upierał na 100% bo różnie to bywa. Masz jakiś pomysł jak określić który cylinder jest problemem? A czerwony smar to moja robota bo przeciekał przy pokrywie zaworów i robiłem to na szybko bo bardzo wtedy potrzebowałem transportu i tak już zostało :)
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Gru 17, 2015 13:05   

Zdejmuj wtyczki z wtryskiwaczy po kolei, o ile jest jakiś dostęp. Ja plastikowe kolektory to jedynie wyrzucam do śmietnika... :P
 
 
 
Przem 




Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 19



Wysłany: Pią Gru 18, 2015 13:32   

W weekend się za to wezmę, dam znać jak poszło.

Udało mi się zlokalizować sprawcę problemu. 4 Wtryskiwacz zalewa cylinder.
Wykręciłem świece żeby sprawdzić czy mają iskrę i podczas testu z 4 cylindra aż pluło benzyną na zewnątrz, teraz muszę wymienić wtryskiwacze i przy okazji wyczyszczę jeszcze silniczek krokowy bo też mam wątpliwości czy nie wspomaga problemu. Jak zamontuję wszystko na miejsce mam nadzieję, że problem zniknie.

A przy okazji czy ma ktoś na zbyciu zaczep przewodu dolotu powietrza? Bo mój już nie działa prawidłowo :)
[img=http://s20.postimg.o...219_135249.jpg] Tam powinien być zaczep trzymający rurę zaznaczoną strzałką.
A zaczep wygląda tak [img=http://s20.postimg.o...219_135312.jpg]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45]biały dym i brak mocy oraz nierówna praca silnika
jarekkuchnio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Lut 08, 2012 23:59
jarekkuchnio
Brak nowych postów [R45] Nierówna praca silnika
darood Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Sro Lip 17, 2013 18:12
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZS] Nierówna praca silnika
Hera_23 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pią Kwi 11, 2014 08:04
Remigiusz
Brak nowych postów [414] nierówna praca silnika
ZiGuSs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lip 02, 2012 11:27
ZiGuSs
Brak nowych postów [R416] Nierówna praca silnika po HGF???
oneu2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Pon Lis 26, 2007 23:44
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink