Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy
Autor Wiadomość
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



  Wysłany: Czw Gru 10, 2015 19:23   [R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam, od tygodnia zmagam sie z problemem dużego ciśnienia w układzie chłodzenia.
Rozerwało mi rurę górną, która idzie od chłodnicy do silnika.
Wymieniłem ją dzięki AdaskoC, zmieniłem również korek i po zrobieniu kilku kilometrów znów dym (para wodna) z pod maski ... tym razem rosa na chłodnicy i gdzieś w jej okolicach dymi. Tuż pod zbiorniczkiem wyrównawczym.
Co to może być??
Tydzien temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą na jakąś metalową oraz pompę wody na nową.
Dodam, że na gorącym silniku po odkręceniu korka wywala wodę.
Jakieś pomyły? rady? co sprawdzić?
Czy możliwe żeby dymiło się z chłodnicy??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 10, 2015 19:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 19:47   Re: [R75] Ciśnienie w układzie, dziura w chłodnicy

montrey napisał/a:
Tydzien temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą na jakąś metalową oraz pompę wody na nową.

A sam to robiłeś ?? Głowica planowana ?? Śruby wymienione ?? Dokręcanie według księgi RAVE ??
montrey napisał/a:
Dodam, że na gorącym silniku po odkręceniu korka wywala wodę.

Jak w każdym silniku :P Tylko zwykle w silnikach ludzie mają odpowiedni płyn chłodniczy a nie wodę. :wink:

Jak ci rozwala węże i masz je twarde to może być głowica pęknięta sprawdzana była szczelność ?? :?:
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:02   

Mechanik wymieniał uszczelkę, głowica była planowana.
Mam go jutro zaprowadzić do niego, ale to 80 km... także może być ciężko. Czy może z chłodnicy dymić/parować? czy to z innego miejsca?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 20:37   

Oczywiście że może jak się już kończy, ale może puszczać np jakiś oring albo jakieś inne nieszczelności.
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:07   

Okazało się, że puszczał nowy korek. Wraz z powietrzem leciał płyn. Pojechałem do autocentrum, gdzie przeczyscili układ i nalali płyu chłodniczego. Przejechałem z 20 km i auto się nagle zagrzało... myśle sobie płyn z chłodnicy spierdzielil...
otwieram maske, odkręcam korek a tam fontanna płynu. Odkręcam korek wlewu oleju a tam musztarda na nim.
Myslicie, ze uszczelka padła? (była zle założona?) czy to może być coś innego?
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:20   

montrey napisał/a:
Okazało się, że puszczał nowy korek. Wraz z powietrzem leciał płyn.
Nie jasno trochę piszesz na tym nowym korku ci się zagrzał czy wymieniałeś ten nowy na jeszcze inny i wtedy się zagrzał. Ogólnie w warunkach normalnej pracy z korka zbiorniczka wyrównawczego nie ma prawa lecieć ani powietrze ani płyn. Sprawdzali Ci ciśnienie w układzie chłodniczym ?? Jak otworzysz korek na gorącym silniku to normalne że płyn będzie wyciekał. Ta musztarda jeszcze o niczym nie świadczy, teraz jest zimno i jak jeździsz na krótkich trasach na nierozgrzanym silniku to może się tak zrobić. Ja bym na twoim miejscu jechał do warsztatu tam gdzie robili uszczelkę i opisał co się dzieje zostawił auto do sprawdzenia i to od razu bo oni są najbardziej tutaj podejrzani. Spróbuj im powiedzieć że źle zrobili robotę i niech sprawdzą.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 19:49   

Kup na allegro tester uszczelek, ok 20zl kosztuje, taki w płynie niebieski.

I wtedy sprawdź. W kilku autach tez mialem odrobinę wątpliwości czy to uszczelka, ten test pomaga je rozwikłać.

Ja takim majstom z łapanki nie ufam. Poproś moze kogoś na forum z Twojej okolicy, kto zna sie na robocie i za ludzki pieniądz to naprawi. Choc jesli tamci sknocili to niech poprawiają do skutku.
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Pon Gru 14, 2015 20:32   

Ogólnie sprawa wygląda tak:
-odebrałem auto od mechanika po wymianie uszczelki pod głowica (planowanie głowicy, szpilki itp.) oraz pompy wody.
-zobaczyłem kilka dni pózniej, ze jest bardzo duże cisnienie w układzie, ze az korek wystrzelil,
- za pare dni jadąc autostrada strzelił wąż od chłodnicy do silnika,
- diagnoza korek nie wypuszcza powietrza,
- waz wymieniony, korek wymieniony - okazuje się, że wylatuje woda wraz z powietrzem przez korek (uzywany) myślałem, że to przez to że jest woda demiralizowana zamiast płynu i że może być jej za dużo ( lane na oko prawie pod korek)
- zaprowadziłem do autocentrum na czysczenie ukladu chłodzenia i wlanie płynu chłodniczego.
- okazuję się, że wciąż paruje woda gdzieś przy chłodnicy,
- wracam dziś z pracy, po przejechaniu 3-5 km zapaliła się kontrolka, i wskazówka podskoćzyła do samej góry...auto się zagrzałło. Myśle sobie płyn gdzieś spierdziela... otwieram korek a tu fontanna.. okazuję się, że jednak jest. Odkręcam korek wlewu oleju a tam biały nalot i bardzo wilgotny korek i okolice.
Dolałem płynu, ale wciąż zagrzewało się auto.
- Wróciłem, kupiłem NOWY korek i kilka minut temu uzupełniłem płyn i założylem nowy korek..
- sprawdziłem czy się zagrzeje... skrzynia tryb sport i na trase. jezdzi bez zarzutu i się nie grzeje, ale w kabinie wciąż smierdzi płynem chłodniczyn oraz gdy się zatrzymałem paruje spod maski, czyli wciąż gdzieś ucieka płyn.

Co polecacie zrobić?
Tego mechanika od uszczelki mam 90 km od miejsca w którym obecnie pracuje.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 19:33   

montrey, włącz diagnostykę w liczniku i sprawdź jaka jest temperatura płynu podczas jazdy po nagrzaniu silnika.
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:31   

Odebrałem auto z feuverta przed chwila.. pękniety blok silnika lub głowica.

Sprzedam rover 75 1.8 2001 automat lpg :D
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:33   

montrey nie sprzedawaj samochodu tylko wymień silnik...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Gru 15, 2015 20:45   

montrey, wiesz chłopie ile Ty za to dostaniesz? jak będzie 3 tyś to już super wysoka cena. Nie wiem czy warto za takie pieniądze to oddawać :)
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2015 21:33   

montrey napisał/a:
Odebrałem auto z feuverta przed chwila.. pękniety blok silnika lub głowica.

Sprzedam rover 75 1.8 2001 automat lpg :D

Czyli szczelności głowicy nie sprawdzali wcześniej trochę lipa że ci nie zdiagnozowali przy remoncie uszczelki, ale wymień motor i będziesz jeszcze śmigał ;P
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 15, 2015 22:02   

Zmieniaj na turbo :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Sro Gru 16, 2015 17:01   

A nie bedzie problemow ze skrzynia?
Wystarczy, ze wsadze silnik turbo i tyle? czy musze grzebac cos w komputerze jeszcze? lub cos wymieniac?
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 16, 2015 17:22   

Komputer, wiązka silnika, intercooler(chłodnica powietrza), obudowa filtra powietrza, rura z pychy filtra do przepustnicy, kolektor wydechowy, turbo i jeszcze kilka pierdulek. Najlepiej kupić angola albo jakiegoś rozbitka.
Skrzyni nie musisz zmieniać ale warto bo jest dużo fajniej.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Nie Gru 20, 2015 21:54   

Czy to mozliwe zeby przez problemy ze swiecami a dokladniej przez nieprawidowe dzialanie dwóch cylindrow auto dymilo jak szalone i ledwo jezdzilo??

Mechanik, ktory robil uszczelke stwierdzil, ze nie dziala termostat oraz czujnik temp. i przez to jest cisnienie w ukladzie i woda oraz silnik sie grzeja.
Odpalil auto i mowił ze nie dziala prawidlowo cylinder i coś tam przy kablach działał i niby jest juz dbrze.
Co o tym sadzicie?

MMozliwe zeby przez takie błache rzeczy auto ledwo jeździło, zagrzewało się i kopciło jak szalone??
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 20, 2015 22:05   

To nie są błahe sprawy i może tak być przez to
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
montrey 



Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 52



Wysłany: Pon Gru 21, 2015 20:05   

To wyjasni ktos czemu była chmura dymu z rury i musztarda na korku wlewu olleju?
Jutro odbieram auto i mam złe przeczucia.. wszystko wskazywało, że to głowica lub blok silnika.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Gru 21, 2015 21:58   

jak termostat się nie otwiera to gotuje płyn i robi ciśnienie w układzie a, że uszczelka na kolektorze ssącym jest słabiutka to puszcza płyn w cylindry i dymi. przerobiłem to w poldku. Co za dziad robiąc uszczelkę głowicy nie zmienił termostatu za kilkanaście pln? tym bardziej że sam zasugerował że jest do bani. Czujnik też chyba z 20pln kosztuje, ja gościa nie trybię. Załóż sobie termostat PRT jak uszczelkę robiłeś i wywal kulkę z zaworka w kolektorze ssącym i raczej drugi raz uszczelka nie strzeli
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w układzie klimatyzacji
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 28, 2009 16:10
SeniorA
Brak nowych postów [rover 75] Ciśnienie w układzie chłodzenia
tupak20 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 14, 2012 18:10
kuba_b
Brak nowych postów [R75] Ciśnienie w układzie chłodniczym, wycieki.
AdaskoC Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Paź 29, 2014 21:44
AdaskoC
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - prawidłowe ciśnienie w układzie chłodzenia
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Sie 02, 2016 22:46
dawidek126
Brak nowych postów [R75] Turbo-dziura
nitta Rover serii 75, MG ZT 17 Nie Lis 28, 2010 00:51
stazaj88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink