Wysłany: Sro Gru 23, 2015 00:11 Instrukcja wymiany fabrycznego radia na stację 2DIN GMS 6401
Opiszę sposób wymiany fabrycznego Alpine na stację 2DIN GMS 6401
Potrzeba:
1. śrubokręt krzyżowy
2.klucz nasadowy 8
3.piłka do metalu
4.coś z czego zrobimy ewentualne zatrzaski np. paski blaszki aluminiowej grubości ok 0,5-1mm kilka śrubek M3x10 z łebkiem stożkowym/wpuszczanym z nakrętkami lub tego typu wkręty do blachy.
5. jakieś piwo może być nie jedno (bez tego nie da rady ) i plasterki na pokaleczone ręce bo krawędzie za radiem nie są przyjazne dla rąk.
Wymianę radia zaczynamy od zdemontowania starego radia:
Czyli trzeba odkręcić daszek nad radiem. Zdejmujemy osłonkę pod daszkiem
odkręcamy dwa wkręty
następnie wyjmujemy daszek i odkręcamy dwa wkręty w górnych narożnikach radia, potem wkładamy dwa sztywne paski (ja użyłem dwóch pasków uciętych z starej płyty CD) w szczelinki na dole po bokach radia i ciągniemy radio do siebie za otwór na kasetę.
Odpinamy anteny, kostki ISO, i radio jest nasze.
Żeby potem było łatwiej demontujemy panel klimatronika. Trzeba zdjąć maskownicę wokół przycisków która jest na zatrzaski. Żeby było łatwiej ja zdjąłem "drewienko" od przycisków pod klimatronikiem
a potem zdjąłem maskownicę klimatronika.
Odkręcamy 4 wkręty mocujące klimatronik
wyjmujemy panel i odpinamy dwie wtyczki
panel odkładamy na bok i możemy założyć spowrotem drewienko wokół przycisków.
Teraz trzeba odkręcić plastikowy element który podpiera z tyłu oryginalne radio nasadowym kluczem 8.
Żeby nowe radio trzymało się na swoim miejscu i nie latało na boki tyłem, trzeba albo dorobić sobie element który odkręciliśmy przed chwilą, tak żeby mieć tylko tą cześć pionową w którą wchodzi śrubka przykręcająca go do auta, lub po prostu uciąć to co odkręciliśmy (wtedy powrót do oryginału będzie trudniejszy )
Gumowy kołek który jest z tyłu radia wkręcamy w środkowy otwór bo wtedy mamy optymalny kąt nachylenia radia do ramki maskującej. Kable wychodzące z radia najlepiej czymś przymocować do obudowy (ja zrobiłem opaską zaciskowa - trytytką) po bokach tak żeby nie przeszkadzały z tyłu bo jest tam bardzo ciasno.
Jak tak ułożymy kable to potem jest do nich łatwy dostęp przez otwór klimatronika.
teraz przeciągamy sobie przewody mikrofonu i tylnego USB gdzie tam kto chce, ja USB dałem do schowka a mic między kierę a konsolę środkową a antenę GPS (magnetyczna jest) przykleiłem za radiem na metalowym wzmocnieniu między nawiewami pod deską tak że jej nie widać.
teraz można już podpiąć kostki ISO i radio w zasadzie działa zostało jedynie zrobić podłączenie sterowania z kierownicy.
Ja zrobiłem to w ten sposób, że przedłużyłem przewody KEY A i KEY GND z radia (są trochę za krótkie) kablem i połączyłem je z przewodami od sterowania z kiery w szarej kostce ISO, są to dwa niebieskie przewody z paskiem w innym kolorze.
Sprawdzamy czy wszystko działa i możemy założyć ramkę maskującą na stacje 2DIN.
Na dobrą sprawę wystarczyło by przykręcić ją wkrętami w górnych narożnikach ale u mnie troszkę prężyła i postanowiłem dorobić zatrzaski po bokach radia na dole ramki. Przykręciłem tam śrubkami M3x10 z łbem stożkowym (wpuszczanym) dwa paski blaszki aluminiowej ugięte tak żeby zatrzasnęły się o dolną poprzeczkę pod radiem (nie mam niestety fotek tego) ale każdy kto to rozbierze poradzi sobie z wymyśleniem zatrzasku bo to żadna filozofia. Zatrzask w moim i Kosy przypadku wypadał 35mm od przedniej krawędzi ramki. Mam tak ukształtowaną tą blaszkę, że jak bym wywiercił otworki w przedniej ściance to po włożeniu drutu mógłbym podnieść zatrzaski i wyjąc radio jak fabryczne ale nie wierciliśmy otworów bo uznaliśmy że demontaż radia przez odkręcenie klimatronika będzie tak samo dobry.
Zakładamy klimatronik i koniec roboty.
żeby przerobić oryginalne radio z ekranem i navi na GMS trzeba użyć przejściówki z czarnej kostki BMW na ISO (jest dołączona do stacji) i odszukać za klimatronikiem lub popielniczką kostki z BMW dużej czarnej z okrągłymi pinami i tam się wpiąć, niestety nie wiem jak wtedy z sterowaniem z kierownicy bo w przejściówce nie ma kabli które za to odpowiadają.
Na koniec zmiana logo startowego bo o tym nie pisze nigdzie w instrukcji:
Wchodzimy w ustawienia, naciskamy kolejno Ogólne, Video i Reset i z ukrytego menu wybieramy zmianę logo. Logo musi być w pliku BMP o rozdzielczości 800x480 24bit.
Z resztą tapety też muszą być w tym formacie. Logo musi być nagrane na czystą kartę MicroSD i karta umieszczona w slocie nawigacji tak samo dla tapet.
W stacji mam zainstalowaną Automapę i jeszcze tylko uwaga żeby przy instalacji na kartę wybrać dodatek dla GMS6x bo inaczej nie zawsze chce działać ale jak poda się ścieżkę do pliku uruchamiającego Automapę to działa jak trzeba nawet bez dodatku. I jest to najszybsza navi jaką dotąd widziałem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 23, 2015 00:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum