Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zwarcie w instalacji podczas działania webasto
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zwarcie w instalacji podczas działania webasto
Autor Wiadomość
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



  Wysłany: Pią Gru 18, 2015 20:45   [R75] Zwarcie w instalacji podczas działania webasto
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie.

Czytałem i szukałem w poszukiwaniu podobnych objawów ale nie znalazłem identycznych a samemu nie wiem już co robić.

W tym roku gdy temperatura w listopadzie zaczęła spadać poniżej 5stopni mój roverek zaczął się dogrzewać piecykiem i wszystko działa prawie tak samo fajnie i sprawnie jak poprzedniej zimy.

No właśnie prawie - podczas hamowania zarówno silnikiem jak i pedałem hamulca podczas działania webasto na desce zaczyna mrugać ikona akumulatora - gdy temperatura jest powyżej 5stopni nie ma żadnych oznak tego problemu.

Napięcie akumulatora jest perfekt zarówno na wyłączonym jak i włączonym silniku, brak problemów z rozruchem więc pozostaje mi tylko opcja zwarcia w instalacji elektrycznej.

I tutaj proszę was o pomoc - gdzie szukać problemu - sprawdziłem wtyczki od piecyka jak i pobliskie niezaizolowane kable ale wszystko wygląda w porządku - poza migającą ikoną na desce nie ma żadnych innych problemów.

Z racji pojawiania się jej w specyficznym momencie czyli w momencie hamowania proszę was o jakiekolwiek sugestie, które przybliża mi obszar poszukiwań miejsca gdzie do tego zwarcia może dochodzić.

Z góry dzięki za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 18, 2015 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznan

Rover 75

  Wysłany: Pią Gru 18, 2015 21:11   [R75] Zwarcie w instalacji podczas działania webasto

Ciekawe, że to się dzieje podczas hamowania... Sprawdziłeś dokładnie kable/wtyczkę?
Może coś się przemieszcza pod wpływem bezwładności i coś na połączeniach wtedy nie styka i stąd ta korelacja z hamowaniem?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 18, 2015 21:21   

Może coś nie tak z łożyskiem alternatora? Szczotkami, komutatorem .

Jeśli problem nie występuje bez hamowania

Drugie co mi przyszło do głowy to wiadomo swieca żarowa w webasto pobiera prąd, może jakieś zaśniedziale kostki w tylnych lampach podczas zapalania stopu, ale to wyklucza sytuacje przy hamowaniu silnikiem.
_________________
75 Red Edition
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Gru 18, 2015 23:11   

należałoby odłaczyć piec i sprawdzić czy to zbieg okoliczności, że problem występuje od momentu włączania sie pieca czy rzeczywiście piec ma coś z tym wspólnego
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Pią Gru 18, 2015 23:32   

No właśnie problem występuje tylko przy hamowaniu - webasto odpala bez problemu - grzeje szybko i nie dymi więc problem świecy wykluczam - tym bardziej że 2 lata temu był pełen serwis - nowy sterownik i świece + czyszczenie.

Wtyczki sztywno się trzymają aż miałem problemy z ich odłączeniem - jak już odłączyłem to przeczyściłem + kontaktem prysnąłem.

Piec się nie włącza jak jest wyższa temperatura - wtedy problemu nie ma. Jak jest chłodniej i webasto odpala automatycznie pojawia się problem z kontrolką aku. Wiadomo piec nagrzeje i się wyłącza ale sterownik i cały czas jest aktywny przez sygnał z czujnika i nawet po godzinie jazdy gdy piec już praktycznie jest nie używany przez dłuższy czas problem dalej występuje dlatego domniemam, że jest to jakieś zwarcie.

Co do głowy mi przychodzi to może jakieś zwarcie kabli webasto z kablami pompy ABS ale nie wiem w którym miejscu biegną one obok siebie.

Co jeszcze istotne - przy hamowaniu ta dioda pulsuje - nie pali się ciągłym światłem i w różnych zakresach szybkości - czasem silnikiem zwolnię o 2km i się zapala a czasem pedałem hamulca o 20km i nie zapala dlatego już powoli głupieję - no i jeszcze dalej walczę z kontrolką czujnika klocków ale o tym w innym temacie - najgorsze, że dnie już krótkie a z garażem obecnie trudno i czasu nie ma że dopieścić Roverka.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 19, 2015 00:10   

qwe12318 sprawdź akumulator/alternator. Ja się ostatnio bawiłem licznikiem i często zdarzyło się, że webasto startowało (bez ładowania aku) i dzisiaj jak jechałem to przez pierwszy kilometr miałem to samo (wcześniej się to nie zdarzało).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Nie Gru 20, 2015 21:09   

prebenny napisał/a:
qwe12318 sprawdź akumulator/alternator. Ja się ostatnio bawiłem licznikiem i często zdarzyło się, że webasto startowało (bez ładowania aku) i dzisiaj jak jechałem to przez pierwszy kilometr miałem to samo (wcześniej się to nie zdarzało).


No i trafiłeś - alternator miał skoki napięcia, na postoju wszystko było ok - dziś zaczęła mi dioda komunikować już bez webasta ale za to z włączoną klimą - chyba sprzęgło alternatora się zaciera czy co tam jest bo trochę dziś pojeździłem i zaczyna smrodkiem spalenizny czuć - no nic regeneracja albo zakup nowego.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 21, 2015 01:24   

W alternatorze nie masz sprzęgła , tam jest regulator napięcia, ale jak coś czuć to stawiam na łożysko, jeśli poszło łożysko to najprawdopodobniej tez do zrobienia komutator i szczotki przy jednej robocie, jeśli zrobisz to sam(byl opis na forum) to zamkniesz sie w 30 zl.
_________________
75 Red Edition
 
 
qwe12318 




Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Barlinek



Wysłany: Czw Gru 24, 2015 15:40   

longer86 napisał/a:
W alternatorze nie masz sprzęgła , tam jest regulator napięcia, ale jak coś czuć to stawiam na łożysko, jeśli poszło łożysko to najprawdopodobniej tez do zrobienia komutator i szczotki przy jednej robocie, jeśli zrobisz to sam(byl opis na forum) to zamkniesz sie w 30 zl.


Za 100zł kupiłem bardo dobrą używkę więc może kiedyś pobawię się w naprawę tego i będę miał na zapas.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Immobiliser - zasada działania
Hirogi Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Sie 05, 2012 13:35
Hirogi
Brak nowych postów [R75] Zasada działania kontroli trakcji - TC
zaku Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Lip 26, 2011 00:16
kosiacki
Brak nowych postów [R75] Czujniki parkowania (parktronic) - zasada działania
Boncky Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Cze 02, 2008 23:18
rolando
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Założenie instalacji LPG
Siwus181 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Maj 04, 2010 23:51
Siwus181
Brak nowych postów [R75]zwarcie z alternatora Pomocy
Rover75turbiak Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Mar 03, 2019 00:14
Rover75turbiak



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink